לפני ארבע שנים כיכב לוחם הטאקוונדו אחמד אבו גוש בכותרות כאשר זכה במדליית הזהב בקטגוריית המשקל עד 68 ק"ג באולימפיאדת ריו 2016. הייתה זו מדליית הזהב הראשונה בהיסטוריה בה זכתה ירדן במשחקים האולימפיים.
אבו גוש זכה לכבוד רב בארצו, לקבלת פנים מפוארת על ידי בני משפחת המלוכה וגם היווה מושא לגאווה עבור קרובי משפחתו המתגוררים בישראל. בנוסף, הוא זכה במדליית כסף באליפות העולם במנצ'סטר שהתקיימה ב-2019 כאשר התחרה בקטגוריית משקל עד 74 ק"ג ובמדליית ארד באליפות העולם במוג'ו שבדרום קוריאה (עד 68 ק"ג) שהתקיימה ב-2017.
1 צפייה בגלריה
אחמד אבו גוש
אחמד אבו גוש
מדוע נעצר? אחמד אבו גוש
(צילום: AP)
בימים האחרונים עומד אבו גוש (24) במרכזה של תעלומה אחרי שנעצר על ידי משטרת ירדן, זמן קצר לאחר שהודיע על החלטתו להפסיק לייצג את האיגוד שלה. להודעתו נכתבו תגובות של גולשים בהן נרמז שבכוונתו לייצג מדינה אחרת: "מנסים להרוס אותו ולתסכל אותו, בושה למדינה. תמיד תישאר הגיבור שלנו".
ברחבי הממלכה נפוצו שמועות לפיהן נעצר אבו גוש "מסיבות ספורטיביות", דבר אותו מיהרו להכחיש השלטונות. "השמועות האלה אינן נכונות ואין להן שום קשר למציאות", מסר דובר מנהל הביטחון הירדני.
הפוסט בעמוד הפייסבוק של אבו גוש
ביום חמישי האחרון פירסם אבו גוש פוסט בפייסבוק בו הודיע על החלטתו. באיגוד הגיבו: "לא נמסר לנו שום דבר באופן רשמי על ההחלטה הזו ואין לנו מידע לגבי הסיבה שעומדת מאחורי זה". מהאיגוד גם נמסר שהם לא היו מסוגלים להיות בקשר עם הספורטאי מאז שהוא נעצר.
הוריו של אבו גוש כתבו בעמוד הפייסבוק שלו: "אין שום סיבה שמערכת המשפט לא תבצע את עבודתה. כולנו בטוחים שהבן שלנו ינוקה מכל אשמה ושהוא לא חטא בשום דבר. הנושא נידון מאז שנת 2019 ואנחנו בטוחים שאין לו יד בדבר. אנחנו מופתעים מכך שמתכחשים לבן שלנו וקוראים להוד מעלתו המלך עבדאללה לנהוג בו בהגינות. הוא זה אשר העיד על נאמנותו ועל מעלותיו. אחמד גאה להתחרות באיגוד תחת ניהולו של הנסיך ראשד. אנו קוראים לא להפיץ שמועות בלתי מבוססות, כל הפרטים יתבררו לאחר החלטת השופט".