ברצלונה היא אחת הקבוצות הגדולות באירופה: תארים בשפע, ניצחונות ענקיים, גידול שחקנים, החתמות ענק ואחד לאו מסי. עם כל הכבוד לשני הניצחונות הרצופים בפתיחת שלב הבתים בליגת האלופות ועזיבת ההנהלה המושמצת, 2020 תיזכר כאחת משנות השפל של מועדון הפאר. איך זה קרה?
אחרי ההפסד המשפיל בתולדות בארסה, ה־8:2 לבאיירן מינכן, הובטחה מהפכה, אך במקום זאת קרה בדיוק הפוך. במועדון החלו במכירת חיסול, והראשון שעזב היה וידאל שנמכר ללא תמורה. בהמשך גם ראקיטיץ' נפרד, והעזיבה הכי משמעותית הייתה של לואיס סוארס, ששילם את המחיר למרות שסיפק את הסחורה. הצרות רק המשיכו וגדלו, ואז הגיעה ההודעה הדרמטית של מסי, שרצה ללכת ונשאר רק כי לא היה מוכן להיכנס למאבק משפטי עם המועדון שנתן לו כל כך הרבה.
1 צפייה בגלריה
ז'וזפ מריה ברתומאו
ז'וזפ מריה ברתומאו
ז'וזפ מריה ברתומאו
(צילום: EPA)
ההנהלה עוד העניקה תקווה לאוהדי הקבוצה ואחרי מכירתם של לא פחות מחמישה שחקנים, היא הבטיחה להחתים קשרים תוססים, בלמים, וכמובן חלוץ ועוד מגוון של שחקנים שימלאו את החסר ויצעירו את הסגל הבוגר של ברצלונה. הבטחות לחוד ומציאות לחוד. אריק גרסיה, שהוזכר כמועמד להצטרף, לא הונחת בקאמפ נואו בסופו של דבר, כמו גם השם שכבר מככב בכותרות מעל שנה, לאוטרו מרטינס, החלוץ הנהדר של אינטר. ואם זה לא מספיק, גם הניסיון לצרף את ממפיס דפאי לא צלח. גם לעובדה שברצלונה מכרה שחקנים בחצי מהמחיר שרכשה אותם יש משמעות בהתמהמהות עם החיזוק.
הרשימה של הכישלונות היא בלתי נגמרת, אבל מה בכל זאת אפשר לעשות כדי להחזיר את האימפריה לגדולתה? הצעד הראשון הוא למכור את בוסקטס ופיקה, שכבר מזמן מעבר לשיאם. להביא לצידו של פרנק דה יונג קשר צעיר, ויחד עם פיאניץ' להוביל את האמצע של ברצלונה. לתת דקות רבות יותר לריקי פוץ, לאנסו פאטי הנהדר ולאלניה, וכמובן להיערך ליום שאחרי מסי ולנסות לאתר סוג של יורש. מישהו אמר אמבפאה?
גם המאמן החדש רונלד קומאן חייב להחליף דיסקט ולא לפחד משינויים. כעת יש סיבה לאופטימיות בקרב אוהדי הקבוצה, לאחר שברטומאו הודיע על התפטרותו יחד עם הנהלת המועדון. בברצלונה מקווים שהנהלה החדשה תעשה סדר בבלגן, ותחזיר עטרה ליושנה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.