”So you're a tough guy
Like it really rough guy
Just can't get enough guy
Chest always so puffed guy
I'm the bad guy, duh”
"האהבה" הגדולה בין ז'וזה מוריניו לברצלונה ידועה בציבור. מוריניו בא כמתורגמן של בובי רובסון והפך לעוזר המאמן של לואי ואן חאל. לאחר ששני אלה סיימו את דרכם הפורטוגלי ציפה לקבל קידום, אבל העדיפו על פניו את רייקארד ובהמשך שוב אמרה לו ברצלונה "לא" ומינתה את גווארדיולה.

1 צפייה בגלריה
מוריניו על הקווים
מוריניו על הקווים
מוריניו על הקווים
(צילום: EPA)

לאחר מספר מפגשים מתוחים כמאמן צ'לסי מול ברצלונה, הגיע חצי הגמר בין בארסה לאינטר של מוריניו. ברצלונה הגיעה כאלופת אירופה, אבל הפסידה 3:1 במשחק הראשון. במשחק השני, הפסידה אינטר 1:0 ועלתה לאחר משחק משעמם להחריד, כשמוריניו מנצח על התזמורת הצורמת ומקבל ביקורות רבות.
עונה לאחר מכן חתם "המיוחד" בריאל. בתקופתו במדריד עבר הרבה דברים. מהתבוסה 5:0 ועד לניצחון בגמר גביע המלך. הרבה גיצים עפו באוויר, והקנטות הדדיות בין מוריניו לגווארדיולה אשר רק העצימו את היריבות בין המועדונים. באוגוסט 2012, כשהסופרקופה הספרדי על הפרק, הגיצים הפכו למדורה לוהטת. מרסלו תיקל את ססק פבראגס ליד הספסל ומפה לשם פרצה מהומת אלוהים. מוריניו ניצל את זה ודחף את אצבעו לעינו של עוזר המאמן, טיטו וילאנובה. במסיבת העיתונאים לאחר מכן התנצל מוריניו, אבל הוסיף חטא על פשע וקרה לוילאנובה, פיטו (מילת גנאי בספרדית).
המטרה היא לא להצדיק את מה שמוריניו עשה, אבל לאחר מכן התגלה שכל כך הרבה סיפורים ותקריות הצטברו עם שנים: הכל החל ב־1998. מוריניו החליף את ואן חאל על הקווים של ברצלונה במסגרת גביע קטלוניה. בליידה, הקבוצה היריבה, שיחק בחור בשם טיטו וילאנובה. אותו טיטו, כבש את השער הראשון נגד קבוצה שמוריניו מאמן. הגול פתח חזית ותהיו בטוחים ש"המיוחד" ממש לא שכח.
זה המשיך עם הטענות שמוריניו מקבל יחס אחר מהשופטים. הרבה משחקים הסתיימו עם מורחקים (מפוקפקים לטענתו) והשיחה שלא ידוע אם קרתה בין רייקארד לשופט הביאו את מוריניו לתחושת קיפוח.
בנוסף, דיווחים רבים טענו שמוריניו חש קנאה רבה כלפי הקבוצה של גווארדיולה. טענו שהוא פיתח פרנויה לברצלונה, שהוא לא כשיר, שהוא מאבד שליטה בקלות, שהוא אומר לשחקניו להשתמש באלימות, שמשהו אצלו לא בסדר.
אף אחד מהאפשרויות שהועלו לא מסבירה מה קרה באותן שניות בהן האצבע פגשה את העין. אף אחד מהן לא מסבירה את האישיות של המאמן הפורטוגלי. אפשר רק להתנחם בהתנצלות המלאה שהגיעה מאוחר יותר (מוריניו אמר: "אני לא מחנך את שחקניו לנהוג באלימות ושהם צריכים להיות מאופקים"). ואיך אפשר לשכוח את לחיצת היד שהגיעה מאוחר יותר, כשטיטו מאמן את ברצלונה וז'וזה את ריאל.
הכותב הוא עורך בעמוד הראשון לכדור
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.