סימון ביילס עשתה היום (שישי) דבר שנראה עד כה בלתי אפשרי לבני אדם. עד כדי כך. ביילס בת ה-24, שנמצאת בעיצומן של ההכנות לאולימפיאדת טוקיו, בה היא מקווה לסיים עם מאזן מושלם של חמש מדליות מזהב, הצליחה לבצע בהצלחה יורצ'נקו דאבל-פייק (פעמיים) באימון לקראת תחרות הכנה באינדיאנפוליס.
מה זה אומר? תתארו לכם את התרגיל הכי קשה שראיתם אי פעם בהתעמלות, תכפילו אותו פי חמישה בערך, ותבינו כמה מסובך (ומסוכן) היה האתגר שהיא לקחה על עצמה. למעשה, אף מתעמלת מעולם לא ניסתה את הקפיצה הזו במהלך תחרות. מחר זה עשוי לקרות.
2 צפייה בגלריה
התרגיל המדהים של סימון ביילס
התרגיל המדהים של סימון ביילס
פשוט אין מילים. התרגיל המדהים של סימון ביילס
(צילום מסך)
התרגיל המקורי, שנקרא על שמה של המתעמלת נטליה יורצ'נקו, הוא כאשר המתעמלת מגיעה לשולחן הקפיצות לאחר היפוך כפול, שמוביל לסלטה אחת. היורצ'נקו דאבל-פייק כולל סלטה נוספת, תוך כדי שמירה על רגליים ישרות. לא הבנתם כלום? מזל שיש וידאו, אפילו משתי זוויות שונות.
התחרות מחר היא הכנה לשתי התחרויות העיקריות לפני האולימפיאדה – אליפות ארצות הברית והמבחנים האמריקאיים. למעשה, ביילס כבר רמזה שהיא תנסה לבצע את התרגיל המדהים הזה עוד בפברואר של השנה שעברה. לפני חודשיים אפילו דיברה על כך בראיון: "עד כה התאמנו לא מעט על זה ולא היו יותר מדי פעמים שאמרתי לעצמי 'או, זה היה ממש מפחיד, אולי כדאי שלא ננסה את זה'".
2 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
עושה דברים שנראים בלתי אפשריים. סימון ביילס
(צילום: AFP)
המתעמלת האגדית המשיכה: "זה יותר היה בכיוון של 'וואו, זה אפשרי, אנחנו יכולים לעשות את זה'. וחלק מהעניין המפחיד זו העובדה שאני אוהבת לבחון את הגבולות שלי, להוכיח לעצמי שאני טועה, ולומר לעצמי 'סימון, את יכולה לעשות את זה. זה מטורף'. בכנות, בגיל הזה אני מרגישה שאני אמורה להיות בירידה, אבל אני עדיין משתפרת".
מי שהעלתה את הווידאו המדהים הייתה מתעמלת אגדית נוספת נסטיה ליוקין, שכל כך התרשמה מהביצוע הזה וצייצה: "את מטורפת".