בשנתיים האחרונות, 2018/19 ו-2019/20, יאניס אנדטוקומבו ומילווקי באקס סיימו עם המאזן הטוב ביותר ב-NBA. ב-2019 בחור צעיר בן 24 הבהיל את הליגה עם המשחק הדומיננטי והעוצמתי שלו בשני צידי המגרש - אבל שם זה נגמר. ניק נרס ואריק ספולסטרה מצאו את הנוסחה להחליש את יאניס בפלייאוף. "הגנה אזורית", כך קוראים למה שהצליח לעצור את הביג מן הכי דומיננטי מאז שאקיל אוניל עצמו. והקטע המדהים הוא שזה בכלל לא באשמתו - הקבוצה שהייתה מסביבו פשוט לא התאימה ולא טובה מספיק כדי לזכות באליפות, וכך היה גם ב-2020, אבל כמו שאומר שייע פייגנבוים: "no more".
אמנם הפעם הבאקס סיימו "רק" במקום השלישי במזרח, אבל לעונה הזאת הם הגיעו בצורה אחרת, בטח שלפלייאוף. מילווקי בנתה קבוצה עמוקה וטובה שיכולה להתמודד מול מפלצות הליגה, קבוצה עמוסה בקלעים, רכזים טובים, עומק בספסל, שחקני הגנה נהדרים ויאניס אחד - האלפא דוג, המנהיג שהוא במקרה אחד השחקנים הכי טובים בליגה, שחקן שלא מפחד מאף אחד, עוזר לחברים ונכנס בהם כשצריך.
1 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
(צילום: AP)

ראינו מילווקי אחרת העונה, שלא מפחדת לנסות ולשנות, וגם לפעמים לטעות. ההבנה הזאת במילווקי, שמה שחשוב באמת זה הפלייאוף ולא העונה הסדירה, היא הדבר הכי טוב שקרה לה העונה. המאמן מייק בודנהולזר השתמש במשחקי העונה כדי ללמוד ולנסות דברים חדשים, כמו חילופים בהגנה, שמירה אזורית, שימוש ביאניס כסנטר עם עוד ארבעה גארדים, ובכלל, עוד הרבה דברים שהם פחדו להוציא לפועל.
בניגוד לקליבלנד של לברון ב-2010, במילווקי עושים הכל כדי לבנות קבוצה שתוכל לסייע לסופרסטאר לזכות באליפות, וראינו את זה עם ההחתמה של ג'רו הולידיי שהחליף את אריק בלדסו הבינוני, שהיה אחד האשמים המרכזיים בחוסר ההצלחה של הקבוצה בפלייאוף. עכשיו הקבוצה תהיה חייבת להיות מוכנה ומפוקסת מתמיד כדי לזכות בתואר הנחשק, כי נגמרו התירוצים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.