אינטר זקוקה הערב (רביעי) לניצחון על שחטאר דונייצק בסן סירו (רביעי, 22:00), ובמקביל לכל תוצאה שאינה תיקו בין בורוסיה מנשנגלדבאך לריאל מדריד כדי להעפיל לשלב שמינית גמר ליגת האלופות. אם זה לא יקרה, היא תסיים את דרכה בצ'מפיונס בשלב הבתים בפעם השלישית ברציפות. הפעם האחרונה שהנראזורי היו בשלב הנוקאאוט במפעל הייתה אי-שם ב-2012 והסתיימה בהדחה למארסיי. אחר כך הקבוצה נעדרה מליגת האלופות לשש שנים.
הרבה עבר על אינטר בשש השנים הללו, כולל שני הפסדים להפועל באר שבע בליגה האירופית. בשנים האחרונות אינטר משתקמת בהנהגת קבוצת סונינג הסינית שרכשה אותה. הנשיא הוא סטיבן ז'אנג, שיחגוג 29 בהמשך החודש, אבל האיש החזק האמיתי במועדון הוא אביו המיליארדר. עם הכסף הסיני, אינטר שינתה את פניה וחזרה לצמרת האיטלקית. אנטוניו קונטה הוא זה שאמור לקחת אותה עוד צעד קדימה. על המגרש זה הולך די טוב, בעונה שעברה אינטר סיימה במקום השני בליגה וגם העונה היא תהיה במאבק האליפות.
4 צפייה בגלריה
אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה. אף אחד לא מבין מה הוא באמת רוצה
(צילום: AP)
קונטה אמנם מקבל קרדיט על ההצלחה שלו מהתקשורת, אבל נראה שמאחורי הקלעים יש מתח בינו לבין ההנהלה, והוא מבעיר לא מעט שריפות בזכות סגנונו המיוחד משהו, אולי חידתי.

מה הוא רוצה?

בשבוע שעבר אינטר הביסה את סאסואולו 0:3 בתצוגה משכנעת, היריבה גם פתחה את העונה מצוין, אך הנראזורי חלפו מעליהם בקלות. אנטוניו קונטה הגיע מאוד טעון למסיבת העיתונאים ופיזר מסרים מעורפלים: "יש הרבה ביקורת עלינו לאחרונה", אמר, "אנחנו צריכים להיות מאוחדים מול הסערה. אנחנו מקבלים המון ביקורת וזה לא הוגן שרק השחקנים והמאמן סופגים אותם. האחריות על כך חייבת להתחלק".
העיתון "גאזטה דלו ספורט" דיווח שבהנהלה היו בשוק עקב הדברים של קונטה, וגורמים טענו כי הנשיא סטיבן ז'אנג משבח אותו בכל הזדמנות, גם בפגישות עם בעלי מניות במועדון. בדיווח גרסו כי קונטה לא אהב שכל החיצים אחרי ההפסד לריאל מדריד הופנו כלפיו. אולי המאמן בן ה-51 ניסה להעיר את השחקנים לפני מנשנגלדבאך. זה עזר, אינטר ניצחה את הגרמנים 2:3 והשאירה לעצמה סיכוי לעלות שלב.
4 צפייה בגלריה
סטיבן ז'אנג
סטיבן ז'אנג
סטיבן ז'אנג, המנכ"ל הצעיר של אינטר
(צילום: גטי אימג'ס)
"אמרתי את אותם הדברים לפני שלושה חודשים", אמר קונטה. הוא כנראה התכוון לנאום דומה שנתן אחרי סיום עונת 2019/20 ורגע לפני ה"בועה" בליגה האירופית. "הייתה לי שנה קשה ואינטנסיבית. אין לנו גב אחרי כישלונות, אנחנו נותרים חשופים. קשה לדבר עם הנשיא כי הוא נמצא רוב הזמן בסין, ועכשיו הרבה אנשים קופצים על העגלה בשל ההצלחה, הם צריכים להיות שם גם כשזה קשה".
אז כמו היום, לא ברור למי קונטה מתכוון. אולי למנהל המקצועי בפה מארוטה, שאיתו אין לו מערכת יחסים כל כך טובה למרות ההצלחה היחסית. אולי להנהלה המנותקת שנמצאת בסין, ואולי זה היה בכלל כדי להעיר את השחקנים בשיטת "העולם כולו נגדנו" לפני המסע בליגה האירופית, בו הגיעה אינטר לגמר.
היה נראה שבגלל הביקורת קונטה ואינטר ייפרדו בקיץ. מי שסומן להגיע הוא מאמן יובנטוס לשעבר מסימיליאנו אלגרי, אולם בסופו של דבר קונטה נשאר לעונה נוספת אחרי פגישות עם משפחת ז'אנג. "נמשיך ביחד, התוצאות של קונטה מדברות בעד עצמן", אמר סטיבן ז'אנג. "קונטה הוא מנהיג אמיתי, בעונה שעברה הצלחנו ליצור במועדון מנטליות של ווינרים", הוסיף.
4 צפייה בגלריה
לוקאקו חוגג עם החברים
לוקאקו חוגג עם החברים
הסגל של אינטר לא מספיק לקונטה
(צילום: gettyimages)
יש האומרים שהמרמור של קונטה מגיע מגזרת הרכש, או היעדרו של רכש משמעותי ליתר דיוק. בקיץ לא הגיע שם גדול לסן סירו שיעזור לרומלו לוקאקו לקחת את המועדון לרמה הבאה. בחורף קונטה דווקא קיבל מתנה יפה בדמות כריסטיאן אריקסן אחרי שהפליימייקר של טוטנהאם היה מבוקש כמעט בכל אירופה והגיע לאיטליה. עד כה הרומן לא עולה יפה והוא מיובש על הספסל. בעקבות כמה פציעות בקבוצה, כלי התקשורת באיטליה טוענים כי ייתכן שהוא יעלה הערב בהרכב, דווקא במשחק הכי חשוב. אם לא יקרה נס, הוא כנראה יעזוב את הקבוצה כבר בינואר.

רכש? קודם שיסתדר עם אריקסן

קונטה רוצה עוד שחקנים. לאחרונה עלה שמו של אוליבייה ז'ירו כמועמד לחיזוק בינואר, אולם הצרפתי רק מחזק את מעמדו בצ'לסי לאחרונה. הוא כבש רביעייה מדהימה מול סביליה בליגת האלופות, והוסיף עוד שער ב-1:3 של הבלוז בליגה מול לידס. כנראה שפרנק למפארד לא ימהר לוותר עליו באמצע העונה, במהלך קרב אליפות. צ'לסי גם לא זקוקה לכסף, אז לא יהיה לה ממש אכפת אם החלוץ יעזוב בסוף העונה בחינם.
שם נוסף שעלה הוא זה של אנגולו קאנטה, וזאת כבר תהיה ממש הפתעה שתרעיד את הכדורגל העולמי אם העסקה תצא לפועל. לא נראה שההנהלה הסינית הולכת לשפוך עליו הרבה כסף ולהביא אותו מצ'לסי, שכנראה תעשה הכל על מנת שהוא יישאר. בכל זאת, לדעת רבים מדובר בקשר האחורי הטוב בעולם.
4 צפייה בגלריה
אוליבייה ז'ירו
אוליבייה ז'ירו
ז'ירו. צ'לסי לא תמהר לשחררו
(צילום: רויטרס)
המאמן האגדי אריגו סאקי טען גם הוא שאינטר זקוקה לחיזוק. "קונטה עושה עבודה מעולה באינטר ומגיע לו הרבה קרדיט על כך", אמר בראיון ל"גאזטה דלו ספורט" "הבעיה היא שחלק מהשחקנים לא מתאימים לפרויקט של אינטר. אם השחקנים יאמצו את הגישה של קונטה, הם ישתפרו משמעותית".
קונטה מרוויח לא מעט כסף באינטר, מדובר בחוזה של 12 מיליון אירו לעונה בחוזה לשלוש שנים. לאינטר יעלה הרבה כסף לפטר אותו, כך שהיא מבליגה לו על הדברים שהוא אומר. מה גם שהתוצאות לא רעות בכלל.
המאמן אמנם הצליח מאוד בזירות המקומיות, אבל בליגת האלופות לא עבר את רבע הגמר. אם לא יעפיל עם אינטר לשמינית הגמר הערב ושוב יודח בשלב הבתים, הוא לא יקבל את הרכש שהוא כל כך רוצה, ואולי גם לא יהיה על הקווים בסן סירו בעונה הבאה. הסינים כבר יפסיקו להבליג על האמירות שלו בתקשורת.