אז בשעה טובה החלום הרטוב של כל אוהדי הבלאוגרנה ברחבי העולם התגשם, וז'ואן לאפורטה נבחר ברוב קולות כנשיא החדש-ישן של ברצלונה. לאפורטה מחליף הנהגה מושחתת שחירבה כל חלקה טובה בבארסה. אז בואו נחשוב אופטימי, ולמרות שאין בקופת הקבוצה אף לא אירו אחד לרפואה (תודה ברטומאו), עם קצת יצירתיות ושימוש נכון בנכסי הקבוצה (ויש) אפשר לעשות קסמים. קסמים שיפיחו חיים בלאו מסי המיואש שרואה את חלום גביע האלופות החמישי מתרחק ממנו וצמא לקבוצה תחרותית חזקה ואמיתית.
אז בואו נתחיל דווקא בשער. נכון, מארק-אנדרה טר-שטגן הוא השוער הראשון וכאן יש מניה די בטוחה בין הקורות, אבל אם מסתכלים על עמדת השוער השני אפשר לקדם את הכישרון בן ה-22 מלה מאסיה, איניאקי פניה, לעמדת השוער השני, למכור את השוער המחליף נטו, להרוויח 20-15 מיליון אירו ולהנשים את קופת המועדון המדולדלת.

3 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ'
נטו מול לוקה מודריץ'
(צילום: רויטרס)

ממשיכים לעמדת המגן הימני. סרג'יניו דסט עושה רושם מצוין, במיוחד במערך שלושת הבלמים של קומאן, מוצא את עצמו למעלה ועם קצת יותר ביטחון נוכל להתחיל לפנטז על יורש לדני אלבס. כדי לשרוד עונה שלמה חייבים לשמור על מתח מקצועי בעמדה הזאת, ויעשה נכון לאפורטה אם יחזיר מהשאלה את אמרסון הברזילאי שעושה עונה נהדרת בבטיס. אמרסון הוא מגן טכני, מהיר ועם המון כוח מתפרץ.
הלאה למרכז ההגנה. רונלד אראוחו הוא בינגו. שאפו לקומאן על השדרוג. אבל הוא לא יספיק. מצבת הבלמים של בארסה היא החוליה החלשה ביותר בקבוצה. יש לנסות למכור את סמואל אומטיטי בכל מחיר, אפילו באזור 10 מיליון, ולצרף לרשימת ההעברות את קלמון לנגלה שיש לו עדיין שווי שוק חזק (40 מיליון לפי טרנספרמרקט). לנגלה הוא בלם טוב, אבל צירוף מקרים נורא ורצף משחקים בהם גילה יכולת ירודה במיוחד פגעו בביטחון שלו. ג'רארד פיקה יישאר כגיבוי וכמנטור לבלמים הצעירים, ואוסקר מינגסה ימשיך את ההתקדמות המטאורית שלו (איזה דנ"א ברסאי יש לו).
אז מי יבוא? קודם כל אריק גרסיה חוזר. העלות – אפסית. הרווח – השמיים הם הגבול. גרסיה הוא תוצר לה מאסיה שעוד השתבח אצל פפ גווארדיולה בסיטי, וכבר מוכן להוביל את ההגנה של בארסה. אחר כך יש לכוון את כל המאמצים להחתמת דויד אלאבה, בלם שמאל ברמה האירופית הגבוהה ביותר, עוד אחד שהתאמן אצל פפ והיה חלק מבאיירן מינכן האימתנית. למי ששואל, הוא מגיע בהעברה חופשית, וכאן תימדד היכולת של לאפורטה בשוק ההעברות.
המשכנו למגן שמאלי. ג'ורדי אלבה בשיאו, אבל כבר מגיע לגיל 32 וכדאי לחשוב על הדור הבא. גם פב יש להחזיר עטרה ליושנה וכאן יש רק שם אחד – גרימאלדו. המגן השמאלי שנזרק מבארסה עשה התקדמות מדהימה בבנפיקה. גם הוא תוצר של לה מאסיה, הוא בגיל הנכון (25), ואת כל מה שהרווחנו מהמכירות של אומטיטי ולנגלה (50-40 מיליון אירו) אפשר לשים עליו בשקט. לא שכחתי את ג'וניור פירפו שגם לא מצא את עצמו בבארסה, וגם הוא מועמד ראוי למכירה ויכול להכניס לקופת המועדון כ-15 מיליון לפחות.

3 צפייה בגלריה
ג'וניור פירפו
ג'וניור פירפו
ג'וניור פירפו
(צילום: EPA)

ועכשיו אנחנו בקישור, וכאן רק חדשות טובות. לאפורטה ידוע כנשיא שדוחף לשילוב כישרונות לה מאסיה, וכאן יש לו מכל טוב. בעמדת הקשר האחורי יש את פרנקי דה יונג שהפך למנהיג הקישור הקטלאני והוא קשר מהטופ העולמי. על הספסל סרחיו בוסקטס שבניהול דקות נכון יכול לתת עוד שנה-שנתיים טובות, וקרלס אלניה הנמרץ שחוזר מהשאלה בחטאפה וחייב לקחת בשנה הבאה את ההזדמנות בשתי רגליים.
מלפנים אפשר רק להתבשם מהכישרונות הצעירים שמובילים את הקבוצה כבר היום: פדרי הבוגר שמזכיר את חוכמת המשחק שראינו אצל אנדרס אינייסטה, אילאיש מוריבה שנראה כמו שיבוט מתקדם של פול פוגבה וריקי פוץ', וכל נגיעה שלו בכדור מאיצה את דפיקות הלב של אוהדי בארסה (בקטע טוב, כן?). נכון, יש גם את סרג'י רוברטו ומיראלם פיאניץ' המנוסים, אבל ההרגשה היא שחסר עוד ניסיון וכוח בקישור המוכשר הזה, וכאן יש הזדמנות נהדרת להביא בסוף השנה את ג'ורג'יניו ויינאלדום מליברפול. החוזה שלו נגמר, קומאן מאוהב בו, יכולות הבקעה מקו שני ומסירות מפתח יש לו – אז פשוט להחתים.
ולסיום הדובדבן שבקצפת – התקפה התקפה התקפה. אז נתחיל במה שיש ואת מי להשאיר. לאו מסי – כל מילה מיותרת. באגפים יש סילונים צעירים וסופר-מוכשרים כמו אנסו פאטי, טרינקאו (שמישהו יסדר לו את הראש) ו-עוסמאן דמבלה (שמישהו יסדר לו את הראש ואת החוזה...). הבעיה היא מספר 9. אותו חלוץ שיתענג על המסירות של מסי ושיידע לגמול לו בבישולים ובאשכרה להכניס את הכדור לרשת. אז איך משיגים את אותו חלוץ-על, והאם מספיק רק אחד? האם לא כדאי שיהיה גם חלוץ מחליף מהספסל ברמה של הנריק לארסון ואיידור גודיונסון? כל התשובות כאן.
אבל לפני כן – הבטחתי לכם 0 אירו, נכון? כך זה יקרה. קודם כל מוותרים עם כל הצער על אנטואן גריזמן ופיליפה קוטיניו. עושים בקרת נזקים ומנסים להשתמש בהם כטרייד או להכנסת מזומנים לקופה. שניהם יחד מוערכים לפי טרנספרמרקט ב-120 מיליון אירו. אבל את מי נביא? נכון, כולם אומרים ארלינג הולאנד. אין ספק שמדובר בחלוץ-על, אבל לטעמי מוערך יתר על המידה. כולנו ראינו מה לוקה יוביץ' עשה בליגה הגרמנית ומה היה שווה בריאל. אין לי ספק שהולאנד טוב ממנו, אבל אני לא בטוח שהוא ימצה את הפוטנציאל שלו בבארסה.
מי כן מתאים כמו כפפה ליד? שתי מילים – הארי קיין. החלוץ הכי אינטליגנטי בעולם. קריאת משחק מושלמת, מוסר בחסד עליון וסקורר-על תותח חלל (וזוהי הערכתי המקצועית כמאמן ותיק עם ניסיון של עשרות שנים במנג'ר...). השילוב המושלם למסי, דמבלה ופאטי, ובעל ניסיון בצ'מפיונס, שם הגיע עד לגמר. מיצה את עצמו מכל בחינה בטוטנהאם ומוכן לעלות לשלב הבא. אז אפשר להציע עסקת חבילה לטוטנהאם עם קוטיניו, גריזמן ובריית'ווייט, או שאפשר למכור את הנ"ל וביחד עם העודף מפירפו, נטו וכל השאר, לשים 180 מיליון על השולחן ולקחת אותו.

3 צפייה בגלריה
הארי קיין חוגג
הארי קיין חוגג
הארי קיין
(צילום: AP)

והמחליף האגדי מהספסל? במנצ'סטר הרחוקה מחכה חבר טוב של מסי. תשע קלאסי. אמנם עם הרבה פציעות, אבל גם כאן ניהול נכון של הדקות שלו יביא למקסימום תוצרת. קון אגוארו בשל להגיע לברצלונה בדיוק עכשיו. גם כאן באפס אירו.
מה שנותר לאחל זה המון הצלחה ללאפורטה. המסע של ברצלונה לכיבוש אירופה – יצא לדרך.
סיכום
החוצה: נטו – 15 מיליון לנגלה – 35 מיליון אומטיטי – 10 מיליון פירפו – 15 מיליון מוסא וואגה – 4 מיליון פרננדס – 2 מיליון קוטיניו – 55 מיליון גריזמן – 75 מיליון בריית'ווייט – 9 מליון
סה"כ - 220 מיליון
פנימה:
אלאבה – 0 גרסיה – 0 גרימאלדו – 40 מיליון ויינאלדום – 0 אגוארו – 0 קיין – 180 מיליון
סה"כ - 220 מיליון
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.