עם כל הכבוד למשחקי אלוף האלופים, העונה החדשה של הפועל באר שבע תתחיל הערב (חמישי), כשתארח את דינאמו באטומי הגיאורגית במסגרת סיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. במקרה של הפסד הערב, זו תהיה הפעם הראשונה מאז שנת 2015 שבה תסיים את דרכה האירופית לאחר סיבוב משחקים אחד בלבד.
מאמן הקבוצה, יוסי אבוקסיס, מבין את חשיבות המשחק ולכן הוא מקווה מאוד שלרשותו יעמוד הקשר תומר יוספי, שסובל מפציעה בקרסול. גם לפני גמר גביע המדינה סבל יוספי מפציעה דומה ולאחר טיפולים אינטנסיביים פתח בהרכב. העובדה שהפועל באר שבע בעידן יוסי אבוקסיס זקוקה כל כך ליוספי ולא מוכנה לוותר על שירותיו גם כשהוא לא כשיר במאת האחוזים, היא העדות הגדולה ביותר למעמדו במועדון. לאחר שקיבל הזדמנות בעונת 2018/19 והפך לשחקן הרכב קבוע בחלק השני של עונת 2019/20, העונה הקרובה אמורה להיות זו שבה הוא יעשה קפיצת מדרגה שאולי אף תקדם אותו בדרך ליעד הבא בקריירה שלו.
3 צפייה בגלריה
רוסתום מול יוספי
רוסתום מול יוספי
הקבוצה זקוקה לו. יוספי
(צילום: אורן אהרוני)
כשאוהדי הפועל באר שבע ראו בימים האחרונים את דן ביטון מתאקלם בצורה נהדרת במכבי תל אביב, רבים מהם התאכזבו מכך שקבוצתם לא עשתה מספיק כדי להחזיר אותו מלודוגורץ למועדון נעוריו, ומכך נחת דווקא אצל היריבה הצהובה. בב"ש מנגד, הסבירו שהגעתו של ביטון הייתה עלולה לפגוע במעמדו של תומר יוספי, שכן השניים משחקים באותן עמדות. יש שיגידו שמדובר בתירוץ בלבד, אבל אם לא, מדובר בעוד סימן לכך שבמועדון מצפים מיוספי להרבה מאוד.
בינו לבין ביטון יש הרבה קווים מקבילים. שניהם גדלו כאוהדי הפועל באר שבע, כאלה שמכירים את היציעים של איצטדיון וסרמיל המיתולוגי. שניהם התחילו לשחק במחלקת הנוער האדומה, אך לאורך השנים אף אחד לא באמת ראה בהם כפוטנציאל או סימן אותם לבוגרים. כמו אצל ביטון, גם השינוי בקריירה של יוספי החל די מאוחר - בגיל נוער, כאשר למחלקה הגיע איש מקצוע חיצוני שדעתו נחשבה בעיני אנשי הקבוצה הבוגרת.
3 צפייה בגלריה
דן ביטון
דן ביטון
העדיפו לשמור על יוספי. דן ביטון במדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
עבור דן ביטון היה זה מוטי איווניר, שבתפקידו כמנהל מקצועי זיהה את הפוטנציאל של הקשר הצנום ונתן לו את המפתחות לקבוצת הנוער. עבור יוספי היה זה המאמן הספרדי קרלוס סנצ'יז אגאייר, שהגיע למועדון במסגרת שיתוף הפעולה שהיה בזמנו עם אתלטיקו מדריד. שניהם קיבלו מבכר את ההזדמנות הראשונה בבוגרים, אבל בהמשך שניהם גם ראו ממנו את הדרך החוצה מהמועדון. אצל ביטון זה קרה לאחר עונת הפריצה, 2015/16, כשהושאל ובהמשך הועבר למ.ס אשדוד. גם יוספי, שנה אחרי שקיבל את הצ'אנס מבכר כבר היה עם רגל וחצי כמושאל לקבוצה מחוץ לבאר שבע, אך במקרה שלו, בכר הוא זה שעזב לפניו. יוסי אבוקסיס הגיע לבאר שבע ומאמצע העונה שעברה הקריירה שלו בגרף עלייה מתמיד.
בפלייאוף העליון בעונה שעברה, יוספי כבר הפך לאחד השחקנים המצטיינים בקבוצתו, שני רק לז'וז'ואה הפורטוגלי. בזמן שאבוקסיס ביצע המון רוטציות בהרכב ובסגל, יוספי המשיך לשחק וכמעט לא נח. הוא השתמש בו כמעט בכל תפקידי הקישור. נראה שהעמדה שהכי נוחה לו היא קשר "50-50", אך הוא כבר תופקד כקשר אחורי, בכנפיים ואף מתחת לחלוץ. הפריצה שלו בב"ש הגיעה רק לאחרונה, אך בנבחרת הצעירה הוא הפך כבר מזמן לבורג מרכזי אצל ניר לוין והצליח להרשים במשחקים שהוא שיחק.
3 צפייה בגלריה
תומר יוספי חוגג
תומר יוספי חוגג
אבוקסיס האמין בו
(צילום: הרצל יוסף)
בנבחרת אגב, הוא זכה לליווי צמוד של המאמן המנטאלי איתן עזריה, שעובד היום במכבי חיפה. בבאר שבע, שלראשונה מזה שנים לא שלחה אף נציג לסגל הנבחרת הבוגרת שנפתח השבוע, מקווים שבקרוב מאוד ימצאו שם את יוספי. בכלל, קריירה בינלאומית היא אופציה שיכולה להיות ריאלית עבורו והוא כבר נמצא בעיצומו של הליך הוצאת דרכון אירופאי, שכן אמו היא ממוצא פולני. אם הוא ימשיך במגמת השיפור שלו גם בעונה הקרובה - האופציה הזאת תהפוך לריאלית יותר ויותר, כשבאר שבע כמובן תעדיף לראות אותו יוצא לחו"ל מאשר לראות אותו מככב בקבוצה אחרת בישראל.
כדי שזה יקרה, יוספי בן ה-21 וחצי, שגר בלהבים ובשעות הפנאי משחק בעיקר טניס וטניס שולחן, יהיה חייב להתמיד ולשפר את איכות המשחק שלו. את העונה שעברה הוא סיים עם שני שערי ליגה והציפייה היא שבעונה הקרובה המספרים שלו יגדלו. לא מן הנמנע שבגלל הפציעה הוא יתחיל את המשחק הערב מהספסל, אבל השאיפה שלו היא לבלות עליו כמה שפחות, ועל הדרך להפוך לסמל החדש של הפועל באר שבע המתחדשת.