צפו בפיזרו מודיעה על פרישה
(צילום וידאו: לידור גולדברג)
השחיינית הפראלימפית ענבל פיזרו הודיעה היום (שלישי) על פרישה, למרות שכבר הבטיחה את מקומה במשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2021. "השחייה הייתה החיים שלי, במים הרגשתי שאני יכולה לעוף", סיפרה בהתרגשות.
"ככל שהיה יותר קשה אהבתי את זה יותר. תמיד היה יחס ישיר בין מה שנתתי מעצמי למה שהשגתי. זה כבר לא כך. כבר אין ביכולתי להיות הספורטאית שהצבתי לעצמי להיות. כדי להיות נאמנה לספורטאית שהייתי, מתוך כבוד לספורטאית שהייתי ולספורט בכלל – היום אני מסיימת".
2 צפייה בגלריה
ענבל פיזרו
ענבל פיזרו
ענבל פיזרומזילה דמעה
(צילום: קרן איזקסון)
פיזרו בת ה-33 נולדה משותקת בשתי גפיים תחתונות בשל סיבוך בלידה. היא הגיעה לבריכת השחייה באיל"ן חיפה בגיל חמש, ובגיל 12 כבר השתתפה בתחרויות בינלאומיות. היא ייצגה את ישראל בארבעה משחקים פראלימפיים בהם זכתה ב-9 מדליות.
לאתונה 2004 הגיעה כשהייתה בת 16 וחזרה עם מדליית כסף ומדליית ארד. בבייג'ינג 2008 זכתה בשלוש מדליות כסף ובלונדון 2012 ב-3 מדליות ארד. בריו 2016 זכתה בארד. בנוסף, לפיזרו 3 מדליות זהב, 7 כסף ו-2 ארד מאליפויות עולם, ו-3 מדליות זהב, 2 כסף ו-4 ארד מאליפויות אירופה.
2 צפייה בגלריה
ענבל פיזרו
ענבל פיזרו
"אזכור את היום הזה כל החיים". פיזרו
(צילום: קרן איזקסון)
יעקב ביננסון, מאמנה, התקשה להיפרד מהספורטאית הבכירה: "אם לא הייתה ענבל לא הייתה נבחרת שחייה. 20 שנה אנחנו יחד. את היום הזה אזכור כל החיים. קשה לקבל את ההחלטה שלה, אבל אני רואה את ענבל שמחה ואני מתרגש איתה."
יו"ר הוועד הפראלימפי, ד"ר שוקי דקל, אמר: "ענבל היא ספורטאית למופת, ואישיות מיוחדת במינה. נחושה, חרוצה, שאפתנית ונבונה, ובעיקר משמשת דוגמה ומופת לספורטאים צעירים, שחיינים ואחרים, שנושאים אליה עיניים והולכים בדרכה. בהצלחה ענבל יקרה."