השמחה הייתה מוקדמת? לאחר החגיגות בסוף השבוע בעקבות האישור של משרד הבריאות על חזרה לפעילות מלאה בכל ענפי הספורט, מתברר היום (ראשון) שהמצב שונה לחלוטין. אמנם כל הספורטאים הקטינים יכולים לשוב לשגרה, אך מבין הספורטאים הבוגרים, רק בענף השחייה, ענפי המים והספורט המוטורי יוכלו להתחרות ולהתאמן.
הסעיף שאושר הגדיר מיהו ספורטאי תחרותי, כזה שיקבל אישור לחזור לפעילות מלאה ונעשתה הפרדה בין הקטינים ובין הספורטאים הבוגרים, שכאמור קיבלו אישור רק בשחייה, ענפים המים והספורט המוטורי.
2 צפייה בגלריה
הפגנה
הפגנה
חזרה לשגרה? רק אם אתם קטינים
(צילום: אורן אהרוני)
גורמים במשרד הספורט סיפרו ל-ynet כי מההתחלה הם ביקשו להכניס את כל הספורט התחרותי וזה מה שנקבע בין השרים, כאשר מדובר על מעל ל-130 אלף ספורטאים, ולכן משרד הבריאות ביטלו את ההחלטה. בסופו של דבר, הוחלט להחזיר רק את הנוער והילדים ולאחר מכן משרד הבריאות החליט להחריג ענפים ספציפיים.
רק ביום חמישי האחרון נערכה הפגנה גדולה בהשתתפות מאות ילדים, הורים, מאמנים ועסקנים שהגיעו למחות על פתיחה מלאה של הספורט מול ביתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין בהרצליה.
2 צפייה בגלריה
מסע"ת של שר הבריאות יולי אדלשטיין בנצרת
מסע"ת של שר הבריאות יולי אדלשטיין בנצרת
מסע"ת של שר הבריאות יולי אדלשטיין בנצרת
(צילום: גיל נחושתן)
למחרת הגיעה הבשורה ממשרד הספורט עם הודעתו של השר חילי טרופר כי התקבל אישור של קבינט הקורונה בנושא, וכי מדובר בספורט התחרותי בכל הענפים כולל ילדים ונוער, ופתיחת בריכות השחייה לשחיינים תחרותיים וטיפולים רפואיים. החל מיום ראשון.
אלא שהיום מתברר ש-130 אלף ספורטאים תחרותיים בוגרים עדיין לא יכולים לחזור לשגרה מלאה ויאלצו להמתין.
תגובת משרד הבריאות תובא כשתתקבל.