אם ניקח את כל השחקנים החופשיים (אלו שלא מחזיקים חוזה לעונה הנוכחית) בקיץ המהביל והמוזר הזה, נוכל להרכיב קבוצה שלא תיפול מקבוצת מרכז טבלה, לכל הפחות. בסוף הטור ניתן לראות את ההרכב האפשרי שלה (נכון לכתיבת שורות אלה).
העולם משתנה ואיתו גם תחום הכדורגל. מינהלת הליגה ומשרד האוצר כסנהדרין שהתקין תקנות פרוזבול לצורך שמיטת חובות וקרקעות איפשרו לבעלי הקבוצות הסדר כובל-חוקי בדמות מתווה של רשת ביטחון כלכלית שמאלצת אך גם מאפשרת להם לחתוך את שכר השחקנים בכשליש, וכתוצאה מכך יש שיא של שחקנים חופשיים בעת הזו.
1 צפייה בגלריה
גילי ורמוט
גילי ורמוט
גילי ורמוט
(צילום: ראובן כהן)
כפי חוק פרקינסון לניהול שקובע שהעבודה תיקח את הזמן שהוקצב לה – התקציב לאחר הקיצוץ יהיה המקסימלי כדי לשמור על קיום ההקצבה של האוצר ומינהלת הליגה.
יחד עם זאת לדעתי, רשת הביטחון הכלכלית אינה הסיפור כאן, אלא קיצוץ שכר השחקנים. שווי שכר השחקנים הממוצע של קבוצת כדורגל בליגת העל גבוה לפחות פי 2 מההכנסות מכרטיסים ומינויים. מכיוון שרשת הביטחון שנועדה לכסות את הבור התקציבי של אובדן מינויים וכרטיסים אינה מלאה ואף דיפרנציאלית, חזקה שהיא נמוכה הרבה יותר מה"שווי" של שליש שכר שחקנים שקוזז. כלומר, ה"רווח" או היתרון הכלכלי של קבוצה בהפחתה של שכר שחקנים בכשליש - גבוה הרבה יותר משווי" רשת הביטחון.
כך, שהלכה למעשה, רשת הביטחון הכלכלית נועדה בראש ובראשונה, מצידם של בעלי הקבוצות ובצדק מבחינתם, להפחית באופן משמעותי את עלויות השכר. זה כל הסיפור. התוצאה - קבוצות שלא נערכו מספיק מראש לא יכולות להביא שחקנים מבלי לשחרר אחרים כדי לפנות תקציב. אפשר לצעוק לחיזוק או להבאת שחקנים זרים – אך הקבצות לא יעשו כן ללא שחרור של שחקנים מהסגל הקיים, וכתוצאה מכך יש אינפלציה של שחקנים ישראלים חופשיים שלא מצליחים למצוא קבוצה בארץ ובחו"ל. וכך נוצרה לה מאליה, מתוך כוחות הכלכלה והשוק החופשי קבוצת כדורגל של שחקנים חופשיים. תכירו: מ.ס ישראל:
מאמן: מרקו בלבול. עוזר מאמן: חיים שאבו. שוער: גיא חיימוב. הגנה: עדי נמני, צליל נחמיה, ויקי כחלון, לידור כהן. קישור: דן עזריה, מהראן ראדי, גילי ורמוט, מאור בוזגלו. התקפה: עומר דמארי, אלי אלבז. ספסל: חגי גולדברג, לידור כהן, עבאדי פרחאת. זרים אפשריים: יאקוב סילבסטר, צ'יקו אופואדו
מכיוון שקבוצה זו יכולה בקלות יחסית להיות קבוצה לגיטימית בליגת העל, אין הדבר מעיד חלילה על חולשתם של אותם שחקנים, אלא על חולשתה של הליגה. מוזמנים לבחור לקבוצה מדים, שירים ודגל. ויאללה מלחמה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.