הליגה גדלה ל-13 קבוצות, אבל איכות השחקנים ירדה לאור עזיבה מאסיבית של שחקנים ישראלים לחו"ל, הנזקים הכלכליים שהביאה איתה הקורונה שמונעת החתמת זרים איכותיים ופרישות של שחקנים. ועדיין, אחרי שמונה חודשי הפסקה, ליגת העל בכדוריד תצא מחר (שישי) לדרך במתכונת חדשה ומעניינת של שלושה משחקים בשבוע.
למרות השינויים הרבים, עדיין ארבע הקבוצות הגדולות - מכבי ראשון לציון, הפועל ראשל"צ, הפועל אשדוד וא.ס רמת השרון, צפויות להישאר בצמרת, אבל מסתמן שכל השאר ייאבקו נגד הירידה (שתי יורדות ועוד אחת למבחנים).
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים
שחקני מכבי ראשל"צ. הוכתרו כאלופים בעונה הקודמת
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
5 צפייה בגלריה
מימון. עדיין כאן, ולא הולך לשום מקום
מימון. עדיין כאן, ולא הולך לשום מקום
מימון. עדיין כאן, ולא הולך לשום מקום
(צילום: ראובן שוורץ)

האליפות פתוחה

מכבי ראשל"צ, שהוכרזה כאלופה בעונה שעברה למרות שהליגה בוטלה במחזור ה-19, איבדה לא מעט שחקנים. הקפטן הוותיק יואב נאמן פרש, יוליאן סטראט ירד לקבוצת הבת, שניר נציה ותומר בודנהיימר פרסו כנפיים לליגות בגרמניה, עמית סטלמן נכנס להסגר אחרי שלא קיבל שחררו ו-ולדי קופמן הדרים להפועל אשדוד.
המאמן ג'ו מתתיה החתים את הפיבוט הבוסני גאפר חדזיומרוביץ', אבל הוא תקוע בטורקיה מכיוון שיש לו בעיות עם אשרת הכניסה לישראל. בנוסף, איבן קראצ'יץ' נפצע בקרסול וייעדר כחודשיים.
5 צפייה בגלריה
מתתיה. אתגר גדול
מתתיה. אתגר גדול
מתתיה. אתגר גדול
(צילום: עוז מועלם)
מי שכן הגיעו, או יותר נכון חזרו, הם השוער אלדר שיקלושי, ששב לקדנציה שלישית במועדון, ויחלוק את התפקיד עם ניב פישלוביץ'. רותם סגל חזר משנת השאלה בעירוני רחובות. מסתמן שראשל"צ תהיה תלויה רבות העונה בירמי סידי. לצדו אפשר לציין את דניאל פרידמן, שרון שלם, דור קלדרון וצח מלול. אמיר שניידר עשוי לפרוץ.
עידן מימון והפועל ראשל"צ ימשיכו להסתמך על תוצר מחלקת הנוער של המועדון לצד הוותיקים עוז חממי ויובל גררה. האדומים הביאו את מילוש בואישיץ' ממ.כ באר שבע. עוד שחקנים שצפויים לתת את הטון הם שון סלס, איתי סורקיס ואיתמר אלמוזנינוס. טל הרשקוביץ' צפוי להיות המוציא לפועל מהפינה. דליבור סוקיץ' וסטפן איליץ' הם שני הזרים הנוספים. בשער: תום שם-טוב ואורון ברגיל.
5 צפייה בגלריה
קלדרון עוצר את גררה
קלדרון עוצר את גררה
גררה. ימשיך לנהל את ההצגה בהפועל
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

אשדוד: איכותית אבל מבוגרת

הפועל אשדוד הצליחה לשמור על לא מעט שחקנים כמו למשל השוער טומיסלב סטויקוביץ' (יחלוק את העמדה עם זר נוסף, מילוש רג'יצ'יץ'), יותם טל, ניבו לוי, עומרי קושמרו ויוסי ביטרמן, וגם הביאה את ולדי קופמן ועומר גרא. השאלה הגדולה עם אשדוד היא מה קורה עם גאבור לנגאנס הגרמני שעזב לפני חודש ועוד לא חזר. בקבוצה מאמינים שהשוטר ישוב, אבל זה ממש לא בטוח. בכל מקרה, הסגל של הדרומיים טוב, אך מבוגר ועל הנייר גם פציע.
חן פומרנץ אמנם עזב את א.ס רמת השרון לטובת הליגה הספרדית, אבל אחיו גיל ממשיך במועדון. עוד שחקנים חשובים בסגל של המאמן אסף לוי הם עדן ג'ינג'י, מילאן פאבלוביץ', אלון אוברמן, דניאל שקלים ויוסי אפו. רמה"ש החתימה את השוער דרקו ארסיץ', בעל עבר בליגת האלופות. זר חדש נוסף הוא סטפן טרזיץ'.
5 צפייה בגלריה
דניאל שקלים חותם ברמת השרון
דניאל שקלים חותם ברמת השרון
שקלים. הוא נשאר ברמה"ש
(צילום: א.ס רמת השרון)
גם רמה"ש סבלה מעזיבות. כך למשל הסמל הגדול שלה עמית גל חזר למועדון הבית שלו, הפועל קריית אונו, השוער גיל יעקב פרש, יהב שמיר משחק בשווייץ ואלכס סיצ'נקו נמצא בכלל בארצות הברית ולא משחק כדוריד.

שינוי בשיטה

הליגה עצמה תחל כאמור במהירות, כשהכוונה היא לסיים את הסיבוב הראשון כבר בסוף ינואר. לאחר מכן הליגה תחולק לבית עליון (מקומות 6-1) ותחתון (13-7). סיבוב נוסף ייערך, ולאחריו הקבוצות שידורגו במקומות 8-7 ייכנסו לפלייאוף יחד עם קבוצות הבית העליון. שתי האחרונות בפלייאוף התחתון יירדו ללאומית, והקבוצה במקום ה-11 תתמודד במבחנים מול קבוצה מהליגה השנייה.
חידוש נוסף הוא שידור המשחקים בשידור חי. בנוסף לשידור הקבוע בטלוויזיה, שלושה משחקים נוספים בכל מחזור יועברו בלייב בערוץ היוטיוב של איגוד הכדוריד.
משחקי המחזור הראשון מחר (15:00): מכבי תל אביב - מכבי קריית מוצקין, עירוני רחובות - בני הרצליה, א.ס רמת השרון - א.כ נס ציונה, הפועל קריית אונו - מכבי דימונה. ב-14:00: מ.כ באר שבע - הפועל ראשל"צ. ב-16:05: מכבי ראשון לציון - הפועל אשדוד.