אחרי שתי הופעות בייתיות מאכזבות של נבחרת ישראל – הפסד לדנמרק ותיקו מול סקוטלנד – על הצוות המקצועי להסיק מסקנות ולשנות לקראת המשחקים הבאים. כמה ליקויים שניתן היה לזהות בבירור:
1. המערך עם חמישה שחקנים בהגנה, מערך שבו לא משחק אף אחד משחקני ההרכב בקבוצתו. גם מכבי חיפה ומכבי חיפה, מהן מגיעים חלק ניכר משחקני הנבחרת, לא משחקות בשיטה הזו.


1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי מתוסכל
(צילום: עוז מועלם)
2. ההתעקשות על ביברס נאתכו, שברור שפיזית לא מתאים לרמת הנבחרת ומייצר חור הגנתי במרכז השדה.
3. ההחלטה התמוהה לא לזמן את ליאור רפאלוב, הלגיונר שנמצא בכושר הטוב ביותר.
אבל העניין הצורם ביותר בעיניי הוא ההעמדה של שחקנים בעמדות לא להם:
1. מנור סולומון, אחד משני השחקנים המסוכנים ביותר בהרכב, משחק בקבוצתו באגף, אך בנבחרת הוא הוצב במרכז השדה, מה שלא מאפשר לו להוציא מעצמו את המיטב, כיוון שהוא נתקל במספר שחקנים בכל פעם שהוא מתחיל דריבל.
2. דור פרץ, הקשר המרכזי הטוב בליגה הישראלית תופקד כבלם שמאלי או כקשר אחורי ליד נאתכו, מה שמנע ממנו להפגין את החוזקות שלו בדמות חטיפת כדורים באזורים קריטיים וכניסה דומיננטית לרחבה.
כל אלו מחדדים את התחושה הכללית מוויילי רוטנשטיינר, תחושת ההתנשאות כלפי הכדורגל הישראלי. הוא הרי יודע טוב מכולם ולכן מעמיד שחקנים בעמדות אחרות מהעמדות בהן הם משחקים בקבוצות, בוחר מערך ושחקנים לפי הקמפיינים הכושלים הקודמים שניהל ולא לפי המציאות המעודכנת, ומשחק במערך שונה מכל הקבוצות המובילות בישראל.
ומילה אחרונה לזהבי. אם מטרת הגעתו לנבחרת היא להיות המבקיע הגדול בתולדות הנבחרת, אז מוטב לא להזמין אותו. שחקן צריך להגיע לנבחרת כדי לעזור לנבחרת לנצח ולא לשם מטרות אישיות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.