אם הייתי ניגש לאוהד אברטון לפני תחילת העונה ואומר לו שאחרי ארבעה מחזורים הקבוצה שלו תהיה בראש טבלת הליגה, עם ארבעה ניצחונות, הוא היה חושב שאני משוגע. אבל זו המציאות, ולאברטון יש 12 נקודות מתוך 12 אפשריות, כלומר שיא מועדון חדש שנשבר בעידן הפרמייר־ליג!
המהפך שאברטון עברה מהעונות האחרונות עד לזו הנוכחית הוא של 180 מעלות. היא צירפה את חאמס רודריגס, הקשר המצוין שהגיע מריאל מדריד, שתורם משמעותית להתקפה של קרלו אנצ'לוטי. מתחילת העונה הקבוצה כבשה 12 שערים – ממוצע של שלושה למשחק. רק לצורך השוואה, בעונה שעברה היא הבקיעה שער אחד בלבד בארבעה משחקים.
1 צפייה בגלריה
שחקני אברטון חוגגים
שחקני אברטון חוגגים
מושלמים בפתיחת העונה. שחקני אברטון חוגגים
(צילום: AFP)
כמות הכיבושים העצומה היא כנראה בזכות אחד החלוצים הלוהטים כיום באנגליה, דומיניק קלברט-לווין. הכשירון בן ה־ 23 התחיל את עונתו החמישית במועדון, וכרגע מסתמן שזו הולכת להיות השנה הטובה ביותר בקריירה. יש לו כבר שישה שערים והוא לא מתכוון לעצור כאן.
"הוא החלוץ מספר תשע המושלם", אמר עליו מאמן האקדמיה של אברטון, דייויד אנסוורת'. "היה רגע של גאווה עבור כולם במועדון כאשר דומיניק קיבל זימון לנבחרת אנגליה", הוסיף בראיון ל־BBC. כאשר דומיניק קיבל את הזימון, הוא הבין שמעתה הוא כבר לא חלוץ קטן בקבוצה קטנה, אלא כזה שמייצג את המדינה שלו. ולא בכדי המאמן הלאומי גארת' סאות'גייט סמך עליו. כבר בבכורה, בדרבי נגד וויילס, הוא כבש אחרי 23 דקות בלבד. עכשיו, לאחר פגרת הנבחרות, הוא חוזר ללחם והחמאה, הליגה, היישר אל הדרבי הגדול של העיר.
לליברפול ואברטון יש היסטוריה לא קטנה. 56 משחקי ליגה עד עכשיו נערכו בין הקבוצות, כאשר אלופת אנגליה עם 24 ניצחונות, בעוד ליריבה העירונית רק תשעה. ליברפול מגיעה אחרי ההפסד המשפיל 7:2 לאסטון וילה. המאמן יורגן קלופ לא נשאר אדיש והבין שהוא חייב לעשות משהו. יום לאחר המשחק הוא שלח לשחקנים הודעת ווטסאפ ארוכה ובה פירט את כל הטעויות שלהם במשחק. "הלילה שאחרי המשחק לא היה הלילה הכי טוב בחיי. קמתי בבוקר וידעתי שאני צריך לדבר עם השחקנים שלי אבל הם לא היו, אז שלחתי להם הודעה ארוכה מאוד", סיפר ל־ BBC.
בשבת, המרסיסיידרס יתארחו בגודיסון פארק במטרה להשכיח את ההשפלה ולשמח מעט את האוהדים, ואין כמו דרבי כדי לעשות זאת. כל שלושת משחקי הליגה האחרונים של ליברפול באצטדיון הזה הסתיימו ב־0:0. למעשה, הפעם האחרונה שבה ליברפול ניצחה שם הייתה ב־19 בדצמבר 2016. רק כדי לשים את הנושא בפרופורציה, מוחמד סלאח עדיין לא שיחק בקבוצה, והגיע כעבור שנה.
בקיצור, מחכה לנו דרבי לוהט! מצד אחד ניצבת אברטון, מוליכת הליגה, שרוצה להמשיך את הפתיחה ההיסטורית ולהישאר מושלמת. מצד שני, ליברפול מגיעה לשבור את נאחס הגודיסון פארק. יהיה אש!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.