הפרובינציאליים

גור, ברק ושות' חכמים בלילה
107 זרים מ־41 מדינות משחקים העונה ב־NBA, בהם נציגי אימפריות כדורסל כמו איי הבהאמה, מצרים, גאבון, דרום-סודאן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו והמונרכיה הדמוקרטית של ישראל. אבל בשום מקום אחר בעולם לא נשברים כל שיאי הטרלול.
דני אבדיה אינו רק כדורסלן מבטיח ומוכשר, אלא גם בחור חכם, חרוץ וצנוע. קבלות של ממש ברמות הגבוהות עדיין אין לו, גם במכבי ת"א בילה לא מעט על הספסל, אבל מה שקורה סביבו מאז הפך למקפצת רייטינג לילית – יצא מכלל שליטה. "מדינה שלמה מחכה לתוצאות הדראפט", הכריזה מנחת הפאנל המיוחד מאיה רונן, והעלתה בפני האנליסטים סביבה קושיה: "לאן כדאי לדני להגיע מבחינת הקורונה?" לכו תדעו, בעיקר אחרי שד"ר ג'יי פרש.
6 צפייה בגלריה
אבדיה מול פורטר ג'וניור
אבדיה מול פורטר ג'וניור
אבדיה. עשו ממנו דונצ'יץ'
(צילום: רויטרס)
מעל כולם התבלט הילד הכי מתלהב בשכבה. "הייתה תקופה שאבדיה היה רק שלנו. עכשיו דני יוצא לעולם הגדול, הוא של כולם, כמו גל גדות", התפייט עידו גור, שאפילו קיבל צירים. "יש לי אהבת אמת כבר 30 שנה, וסוף־סוף ייצא מזה תינוק", שיתף את חבריו. "האהבה זה ה־NBA והתינוק זה אבדיה"... לא בטוח שאפידורל הוא התרופה המתאימה.
אחר כך הוא פתח בקמפיין הקורא לתלמידים ללחוץ על מוריהם שיבטלו מבחנים בבוקר שאחרי הדראפט, והוסיף שיעור במורשת קרב: "אני נלחמתי בצבא ותוך כדי ראיתי פלייאוף בטלפון, שידור ישיר. אז שהם יילחמו במורים".
למי שדמיין את הגולנצ'יק גור מסתער על האויב כשבידו האחת רימון יד ובשנייה טלפון נייד, באה מיד הבהרה: "כשאני אומר נלחמתי בצבא, אני מתכוון שנלחמתי בלא להגיע לצבא, כדי שאוכל לראות פלייאוף"... פולחן האישיות גם ננעל בהכרזה היסטורית: "אני אומר שהחל מ־18 בנובמבר 2021, נחגוג את יום דני אבדיה". לידיעת שומרי המסורת, זה יוצא ב' בכסלו.
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
(איור: אופיר בגון)
במוצאי החג הפכו הוושינגטון וויזארדס לקבוצה של המדינה, והאב החורג דיווח: "יש לי סקופ, אבדיה היה אתמול בארוחה עם ראסל ווסטברוק". אלא שפתיחת העונה בישרה רעות. לא מבחינת האליל שלנו חלילה, אלא בגלל חבריו הלוזרים שהפסידו ליריבות לא גדולות, ותמו ימי החסד שלהם בישראל.
"אבדיה בכל מקום, עם החטיפות, עם המסירות, אבל החבר'ה לא עושים נקודות", רטן במהלך ההפסד לאורלנדו השדר והגרופי גיל ברק. "לא יזיק אם המאמן סקוט ברוקס יידע להשתמש בדני טוב יותר בדקות המכריעות", ניתח גור לפני המשחק מול שיקגו, והודיע (כדאי שתשבו): "דני זה העתיד של המועדון... אפשר לפטר את ברוקס, אפשר להשאיר אותו, זה לא רלוונטי". כן, כן, הילד שהוליד כדורסלן, ושהחניף לדני פרנקו ולארז אדלשטיין, לא סופר את מי שנבחר בעבר למאמן השנה ב-NBA.
"יש לי תחושה שהיום זה היום", התנבא גור לפני ההפסד, וכשהתחזית השתבשה חזר להיות חכם בלילה. "מתי ראול נטו התעורר בבוקר וחשב שהוא קלעי?" ירד על הברזילאי של הוויזארדס (שהצטיין במשחק הקודם), ואפילו הסופרסטארים ראו אצלו כוכבים. "לא נעים כי הם חברים חדשים של אבדיה", סיכם החוצפן הקטן, "אבל ווסטברוק ובראדלי ביל משחקים בצורה מאוד אנוכית. לא מספיק נחושים". ברור, ואם ראסל שוב לא ירצה לאכול לבד, שיחפש את החברים שלו.
6 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
ווסטברוק. סקופ: הוא אכל ארוחת ערב עם אבדיה
(צילום: רויטרס)

ההפקרות

שחר לא סופר את כלפון
בשבוע שעבר נכתב כאן על גזבר ההתאחדות ברק קנה, שנאלץ עם מינויו לפרוש מהנהלת מכבי חיפה, אך ממשיך להגיע למשחקיה. לאחר המפגש עם מכבי פ"ת במושבה הוא אפילו ירד לדשא עם הבעלים יעקב שחר, למרות שהנחיות המינהלת אוסרות על אוהדים להימצא בתחום האצטדיון. בשבת בנתניה, שחר שוב ציפצף על ההתאחדות והמינהלת. קנה ישב ביציע (עם מסכה שעליה סמל ההתאחדות), ואף הופיע ברשימת בעלי התפקידים שהגישה מכבי חיפה, לצד עוד כמה שאינם כאלה וקרוב משפחה של הבוס.
באותו ערב עלה לשידור בטלוויזיה יו"ר מינהלת הליגות, ארז כלפון, ובהבעה חמורת סבר הכריז על "הקפדה מלאה של כל הנחיות הקורונה" לצד "סנקציות כבדות לכל שחקן ולכל בעל תפקיד" שלא יעמוד בהן. אז אמר. הבעלים של מכבי חיפה שוב לא ספר אותו.
תגובת ההתאחדות: "ברק קנה הניח בתום לב כי כחבר הנהלה וגזבר ההתאחדות מתאפשר לו להגיע למשחק, ובתנאי שהקבוצה אינה חורגת ממספר האנשים המותר. הנושא ייבדק אל מול מינהלת הליגות"... אז מה אם זה קורה שוב ושוב? מותר להניח, בתום לב, ולקבל הנחה.
6 צפייה בגלריה
שחר ביציע
שחר ביציע
הנחיות עם הנחות. שחר וקנה ביציע
(צילום: אורן אהרוני)
תגובת המינהלת: "אנו רואים בחומרה כל הפרה של נהלים. בהמשך לפנייתך, נערוך בירור מול מועדון מכבי חיפה לעניין האנשים שנכנסו למשחק במוצ"ש".
נחיה ונראה. נכון לעכשיו, כשמדובר במקורבים ובסחבקים של ראשי הענף, ההקפדה על ההנחיות והאיומים בסנקציות, חסרי שחר.

המאיים

איזי "תחזיקו אותי" שרצקי
"אנחנו לא מופיעים יותר לליגה", כך הודיע איזי שרצקי בעקבות הפנדל המגוחך שסידרו שופטי הווידיאו למכבי ת"א (קצת אחרי שפסלו שער לזכותה, שהשופט כבר אישר). ואם המסר לא נקלט, בעלי קריית־שמונה הוסיף: "לא רוצה להיות בכדורגל... אני פורש... נמאס לי... אני רק סובל... החלטתי לעזוב וזהו". חד, ברור ובעיקר נחוש.
וגם מזכיר נשכחות. "פרסום ראשון: שרצקי עוזב את קריית־שמונה", דיווח אחד האתרים בספטמבר 2019, והוסיף: "הבעלים הטיל פצצה: אני סובל ומאוכזב. החלטתי לעזוב סופית". חצי שנה קודם הוא קשר את זה למצב במדינה: "אם ביבי יישאר ראש ממשלה, אני לא נשאר בקריית־שמונה", ולמרות שהתיקו בין שתי המובילות בבחירות הותיר את המצב בעינו, הוא לא מינה לקבוצתו אפילו בעלים חליפי.
6 צפייה בגלריה
איזי שרצקי
איזי שרצקי
איזי שרצקי. לא פורש
(צילום: ראובן שוורץ)
"אני סובל, בשביל מה אני צריך את זה", קיטר שרצקי כבר בנובמבר 2016, ואף שיחרר הודעה לאומה: "החלטתי להקים מפלגה. יקראו לה 'ואהבת לרעך כמוך'". גם הדיווח הזה נפתח במילים: "שרצקי הטיל פצצה".
אז הנה, יש לנו כרגיל בחירות. שרצקי שוב סובל, ובשלו התנאים להקמת מפלגת "ואהבת לרעך כמוך". מכיוון שהאויב העיקרי הוא ה־VAR, חייבים לשריין מקומות ריאליים ליו"ר איגוד השופטים וחה"כ לשעבר רונית תירוש, שהשתתפה השבוע בצערו ("כואב הלב על קריית־שמונה"), ולעוד שתי נשים מעודנות מהוועדה למינוי שופטים – השרה מירי רגב וח"כ אסנת מארק. בקרוב, סביר להניח, גם תראו על גשרים ברחבי הארץ סטיקרים עם סיסמת הבחירות של מנהיג המפלגה: "הולך!"

המחטף

כץ וטרופר נזכרו למלא טוטו
המועצה להסדר הימורים בספורט מתפקדת בלי יו"ר קבוע מאז יולי 2019. רק בשבוע שעבר, דווקא אחרי שהממשלה למעשה התפרקה, נזכרו שר האוצר ישראל כץ ושר התרבות והספורט חילי טרופר, להודיע על מינוי יו"ר. כמה מתאים לממשלה ההמונית שלהם, תרתי משמע.
שמו של הזוכה המאושר בטוטו הוא שבתאי צור, חבר מרכז הליכוד לשעבר הנחשב מקורב לשר האוצר. בהודעת המינוי, כפי שנחשף ב"כלכליסט", ציינו כץ וטרופר כי צור היה "בנקאי בכיר בבנק לאומי", אף שבפועל שימש בתפקיד זוטר במשך שנתיים. הוא גם כיהן כשגריר ישראל בגיאורגיה – מינוי שגרר ביקורת לנוכח העובדה שבטופס הבקשה ציין כי ידיעתו בשפה האנגלית היא חלקית, בעוד שתפקיד השגריר דרש שליטה מלאה באנגלית.אבל בטוטו זה פחות משמעותי. הרי בין 3 האופציות של המהמרים יש רק אות אחת באנגלית, וכולם יודעים מה זה "Yazata Dba".
6 צפייה בגלריה
שבתאי צור
שבתאי צור
שבתאי צור. יודע אנגלית?
(צילום: פרטי)

מילה זו מילה

"את רוצה שכל גבר יעשה חקירה פידיימולוגית לפני שנכנס עם מישהי למיטה?". איל ברקוביץ' מצדד בשובם של עומר אצילי ודור מיכה, ומצפה מהקטינות באשר הן להתחסן.