זה כבר לא חדש שאילקאי גונדואן הוא כוח מניע בעונת האליפות של מנצ'סטר סיטי, אבל השאלה הגדולה היא מה הוביל לזינוק הזה. הרי רק בתחילת העונה הוא עוד נלחם על מקומו בהרכב.
בשביל להבין את הסיפור במלואו, צריך לחזור אחורה, לשנת 2014. באותה תקופה גונדואן פרח בדורטמונד, קרע רשתות והיה חלק חשוב מההעפלה לגמר ליגת האלופות. הוא אפילו כבש בגמר בו הקבוצה הפסידה לבאיירן מינכן. לאחר אותה עונה הקשר הגרמני היה בדרך הבטוחה לקבוצה גדולה באירופה, אך ב-2015 נפצע בגבו, והפגיעה הקשה השאירה אותו במשך יותר משנה מחוץ למגרש. אחרי שחזר, נראה היה שאף שם גדול לא מעוניין בו - חוץ ממנצ'סטר סיטי.

1 צפייה בגלריה
אילקאי גונדואן חוגג
אילקאי גונדואן חוגג
אילקאי גונדואן חוגג
(צילום: AP)

פפ גווארדיולה, שהכיר את גונדואן מהימים בהם אימן את באיירן, זכר את הכישרון וראיית המשחק הנדירה שהייתה לו בעבר. מנג'ר סיטי הלהיב את כולם, ואמר שמדובר באחד מהכישרונות הגדולים בעולם. הדבר יצר ציפיות גדולות ממנו כשהגיע לאנגליה ב-2016: כולם ציפו מגונדואן שינהיג את האמצע של סיטי ויוביל אותה לתארים.
בתחילה הכל הלך כשורה, כשגונדואן השתלב מצוין בחדר ההלבשה של התכולים ובאימונים כולם התרשמו מאוד מיכולתו. הוא בישל פעמיים במשחק ההכנה הראשון, ואז, במשחק מול ווטפורד בדצמבר, הוא קרע את הרצועה הצולבת והושבת לתשעה חודשים.
פפ, שהאמין בו לגמרי, נתן לו כמה וכמה הזדמנויות אחרי שחזר, אבל גונדואן כבר לא היה אותו שחקן. הוא התקשה למסור ולבעוט בצורה מדויקת, ומהר מאוד הוא נדחק לספסל. גם כששיחק, הפציעות לא עזבו אותו ונראה היה שהקריירה שלו כבר גמורה.
ככה עברו להן 4 שנים שבהן בקושי קיבל דקות, וגם כשקיבל, לא הרשים. וכאן אנחנו מגיעים לתקופה המזעזעת שעברה סיטי במהלך העונה הנוכחית. היא הייתה תקועה במרכז הטבלה ולא הצליחה לנצח. פפ הנואש שלף מהספסל את גונדואן, כבר בן 30, כדי שאולי יצליח לחולל שינוי. מאז הוא לא זז מההרכב.
סיטי חוותה עלייה מטאורית במהלך העונה, כאשר גונדואן היה הכוכב הראשי עם 9 שערים ב-11 משחקים. הוא סוף סוף נראה כמו אותו גונדואן של דורטמונד, כשניהל את המשחק בצורה מדהימה וסיפק מספרים מרשימים. למרות הפציעות הקשות שעבר, הוא הוכיח שעדיין יש לו את זה. סיטי הבטיחה לפני מספר ימים את האליפות, ובסוף החודש מחכה לה גמר ליגת האלופות מול צ'לסי, בו גונדואן יקבל הזדמנות לתקן את ההפסד בגמר ב-2014.
15 שערים, 43 הופעות, באנקר בהרכב. אולי פעם זה נראה היה בלתי אפשרי, אבל כרגע, להבקיע עוד שער בגמר ליגת האלופות לא נראה כמו פנטזיה עבור גונדואן. כי עם הקבוצה הזאת, והכושר הזה, גונדואן הוא הראוי ביותר לכבוש במעמד הזה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.