עם כל הכבוד לניצחון של מכבי ת"א על מכבי ראשל"צ בחצי גמר גביע ווינר, ההפסד לפנרבחצ'ה הדגיש ביתר שאת את חסרונם של דיברתולומאו וזוסמן. בלעדיהם הצהובים מתקשים מאוד להתמודד עם קלעי החוץ. מה שעבד מול חימקי שמתבססת על אלכס שבד, לא עבד מול פנר רוויית הגארדים, שחיים על קליעות מבחוץ.
נגד יכולת הקליעה של שחקנים כמו אדי, עלי מוחמד ודה קולו נדרשת הגנה אחרת. כל דאבל אפ על מי מהם מפנה את האחר לקליעה, וכל מה שכל אחד מהם צריך, זה בדיוק את שבריר השנייה כדי לתפור את השלשה. כך ראינו פעם אחר פעם את האנטר וז'יז'יץ' יוצאים למוחמד ומפנים שחקן פנים, וכששחקן נמוך הגיע כדי לחפות עליהם נותרו אדי, דה קולו ובראון פנויים לשלשה. מכבי לא הצליחה להתמודד עם המצב וספגה מבול של שלשות שגמרו למעשה את המשחק.
1 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: ראובן שוורץ)
נגד פנרבחצ'ה נדרש הרכב נמוך יותר. שחקנים שיכולים לעשות חילופים במהירות גדולה, שיכולים להיצמד לעלי מוחמד רגע לפני שהוא משחרר את הפצצה. ג'ונס לא יכול לשמור על מוחמד, בראיינט לא יכול לשמור על אדי. השחקנים שיכולים לשמור על השניים פצועים. דיברתולומאו הזריז והנחוש הוא התרופה לשחקנים כמו עלי מוחמד. זוסמן כבר הוכיח את יכולת השמירה על דה קולו. קלויארו יכול למרר את החיים לאדי, אבל הוא לבדו לגמרי לא מספיק.
לכאורה, 75 הנקודות שספגה מכבי מעידות על הגנה טובה. בשנה שעברה, מול המכונה הטורקית ניצבו זוסמן ודיברתולמאו, אז היריבה הסתפקה ב 55 נקודות. מסתבר שדיברתולומאו וזוסמן שווים 20 נקודות פחות עבור פנר, שחומר השחקנים שלה רחוק מרמת סגל השחקנים מהעונה שעברה, שכלל את ד'טומה, קאליניץ', סלוקאס ודריק וויליאמס האימתניים.
המשחק הזה רק הוכיח עד כמה זוסמן ודיברתולמאו חסרים. יאניס ודאי מתפלל לחזרתם במהרה. אני באופן אישי מצטרף לתפילות שלו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.