במציאות הכדורגל של היום, המקדשת את משחק ההתקפה השוטף והמהיר, הקלישאה "תארים לוקחים דרך משחק ההגנה" חלפה מהעולם. ריאל מדריד, שזכתה באליפות ספרד, ביצעה החייאה מחדש לאמירה זו. לא ראינו כדורגל טוב מריאל העונה.
עברו שתי עונות מאז עזיבתו של כריסטיאנו רונאלדו, והקבוצה עדיין לא הצליחה למצוא את השחקן שייכנס לנעליו. גארת' בייל נמצא ביציע ועסוק בלחשוב על החוזה הבא ועל משחקי הגולף שלו, אדן האזר שממש לא הצדיק את תג המחיר שלו, מסיים עונה מרובת פציעות עם שער ליגה בודד.
1 צפייה בגלריה
ריאל מדריד
ריאל מדריד
ריאל מדריד חוגגת
(צילום: AFP)
דווקא קארים בנזמה, אולי בעונתו הטובה בקריירה, סחב את הקבוצה עם 21 שערים ו־8 בישולים, אך בגיל 32 הוא כבר לא באמת נחשב לכוכב נוצץ, וניזון בעיקר מהברקות.
עם כל הבעיות והתקלות במשחק ההתקפה, בטח בהשוואה לזו של ברצלונה, ריאל הצליחה לקחת את צלחת האליפות. איך? רק בזכות משחק ההגנה שנחשב כרגע לטוב באירופה.
23 שערים בלבד היא ספגה בלבד העונה, 0.62 ספיגות למשחק, הנתון הטוב ביותר בכל הליגות המובילות באירופה. את רוב הקרדיט צריכים כמובן לתת לשחקני ההגנה היציבים. ריאל הצליחה להעמיד חלק אחורי יציב, ששיחק יחד כמעט בכל משחק והורכב מהשוער טיבו קורטואה, המגן דני קראבחל וצמד הבלמים סרחיו ראמוס ורפאל וראן, כשגם הבולדוג במרכז המגרש, קאסמיירו, שיחק העונה ב־34 משחקי ליגה. רק בעמדת המגן השמאלי נעשתה רוטציה, כשפרלאנד מנדי ומרסלו חילקו ביניהם את הדקות.
ריאל חזרה בצורה פנטסטית מפגרת הקורונה, רושמת 10 ניצחונות מ־10 משחקים וסופגת ארבעה שערים בלבד. היא שמרה על שער נקי גם בשני משחקי הקלאסיקו, שהסתיימו ב־0:0 ובניצחון 0:2.
עם כל הבעיות שהיו לריאל מדריד העונה, בעיקר בחלק ההתקפי, היא הצליחה להתאזן ולייצב את ההגנה. בשלוש העונות הקודמות ספגה הקבוצה יותר מ־40 שערים, כשהעונה המאמן זינאדין זידאן הוכיח שתארים אפשר לקחת גם דרך ההגנה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.