בסקוטלנד ובסרביה כבר בקושי זוכרים מתי ההמנון הלאומי שלהן התנגן כמה דקות טרם שריקת הפתיחה למשחק במסגרת היורו. בנבחרת מהאי הבריטי מחכים כבר 25 שנים לשחק סוף סוף באליפות היבשתית ובכללי כבר 23 שנים בטורניר גדול, ואילו במדינה מהבלקן מחכים להופעה של הנבחרת הלאומית ביורו כבר 21 שנים. אבל ביורו 2021 יש מקום רק לנבחרת אחת מבין השתיים.
דור שלם כבר הספיק להתחלף בשתי הנבחרות. מה קרה מאז בנבחרת סרביה (שביורו הקודם שבו השתתפה עוד שיחקה תחת השם יוגוסלביה)? את פרדראג מיאטוביץ', סאבו מילושביץ', סלבישה יוקאנוביץ' (שאימן במכבי ת"א ב-2015) ויתר הכוכבים בדור הקודם החליף דור מעט צנוע יותר אבל רעב לא פחות, אשר מאיישים אותו שחקנים כמו לוקה יוביץ' שמשחק בריאל מדריד, אלכסנדר מיטרוביץ' שמשחק בפולהאם, ועוד הרבה צעירים ילידי שנות ה-90 אשר כולם, פרט לשניים, משחקים מחוץ לסרביה.
1 צפייה בגלריה
אלכסנדר מיטרוביץ'' ודושאן טאדיץ' חוגגים
אלכסנדר מיטרוביץ'' ודושאן טאדיץ' חוגגים
אלכסנדר מיטרוביץ'' ודושאן טאדיץ' חוגגים
(צילום: EPA)
ומה לגבי סקוטלנד? חבל הארץ מצפון הממלכה המאוחדת ערך את הופעתו האחרונה באליפות אירופה אי שם באנגליה 1996, ובכללי לא העפיל לשום טורניר גדול מאז המונדיאל בצרפת ב-1998. את השחקנים שייצגו אותה בשני הטורנירים הנ"ל החליף דור חדש, אשר נכון להיום כולו משחק באי הבריטי – בליגה המקומית או באנגליה השכנה, כשהרוב כמובן משחקים בפרמייר ליג. המפורסם מביניהם הוא כמובן אנדרו רוברטסון, מגינה השמאלי של ליברפול.
אם תשאלו את תושבי סרביה למה חשוב ביותר לנצח את המשחק המכריע בין השתיים ב-12 בנובמבר, הם כנראה יאמרו לכם שמעבר להזדמנות להעפיל סוף סוף ליורו, זו גם הזדמנות לתקן את העובדה שהמשחק האחרון שלהם בבמה הזאת בראייה לאחור היה ב-6:1 הכואב להולנד אי שם ברבע גמר יורו 2000. ותושבי סקוטלנד? הם כנראה יגידו לכם שהם רוצים שברזומה של הנבחרת שלהם לא יהיה רשום שהמשחק האחרון שלהם אי פעם בטורניר גדול היה התבוסה 3:0 למרוקו בבית א' במונדיאל 1998.
ב-12 בנובמבר סרביה תארח את סקוטלנד לקרב על כל הקופה ולמשחק ה-11 עד היום בין שתי הנבחרות. המאזן הכולל במשחקים (כולל התקופה שבה סרביה הייתה חלק מיוגוסלביה), הוא שני ניצחונות לכל נבחרת, ושש תוצאות תיקו, שתיים מהן נרשמו במונדיאלים 1958 ו-1974 (1:1). המשחק האחרון בין השתיים שוחק גם כן בסרביה, במסגרת מוקדמות מונדיאל 2014, ואז זה נגמר ב-0:2 למארחת. האם גם הפעם הנבחרת מהבלקן תצא עם ידה על העליונה, או שהנבחרת מהאי הבריטי תחגוג העפלה לטורניר גדול לראשונה מזה כ-23 שנים. את התשובה הסופית נדע בלילה שבין ה-12 ל-13 בנובמבר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.