לאחר שני ניצחונות רצופים במאני-טיים ביורוליג, במשחקים בהם הגיע לקבוצה לנצח, אנחנו מתחילים להיזכר בעונת 2019-2020. כזכור, עונת היורוליג הקודמת הופסקה בשל מגפת הקורונה בדיוק כשמכבי ת"א התכוננה לשחק נגד באסקוניה - ולמזלה של באסקוניה, כי באותה תקופה זה היה נגמר בתבוסה שלה. מכבי ת"א של השנה שעברה הייתה דורסנית, רצה, ניצחה ברגעים קריטיים כמו זה של יום חמישי האחרון.
חשוב לזכור שעומרי כספי נפצע במהלך דצמבר 2019 והושבת למשך שנה, כמו גם ג'ון דיברתולומאו שעבר יותר מפציעה קשה אחת. השחקנים הללו היו עוגנים בצהוב. כולם, אבל כולם, היו מחכים ל-3:04 על השעון ברבע השלישי, ומתחילים הקריאות "ג'ון דיברתולומאו" ואז, שם, מכבי ת"א לרוב הייתה בורחת ליריבה שלה. באותו שלב, שנה ושנתיים לפני כן, מכבי הייתה מובסת ברבע הזה, ובאחרון זה כבר לא היה ספורטיבי.

1 צפייה בגלריה
דיברתולומאו
דיברתולומאו
דיברתולומאו
(צילום: עוז מועלם)

אבל השנה שעברה? זו הייתה שנה של כוכבים, האוהדים היו הורסים את קולם בצעקות ובעידודים, והרבע השלישי הקשה היה נגמר בממוצע בפלוס 12 למכבי. רק עכשיו מתחילים לראות ניצוצות של חזרה לכך. נגד באסקוניה, זה קרה ברבע השלישי, 5:05 דקות לסיומו, כשיאניס הכניס את הקפטן. ומשם, מכבי נראתה כמו "מכבי ת"א". אז כבר היה ברור שמכבי תנצח. דיברתולומאו, "הקרציה", לא יורד מהשחקן עליו הוא שומר, ונגד באסקוניה מי שקיבל בהגנה לא הצליח לקלוע עליו. הסקור היה נמוך, 63:67, אבל עדיין, מכבי הוכיחה שהיא טובה מספיק לקחת משחקי חוץ קשים ביורוליג.
מעבר לכך, כאמור, השחקן עם הקריירה המפוארת, כספי, משפיע לטובה ללא ספק. אליהם צריך להוסיף את שחקן ההגנה המצטיין לשנת 2019, ותגלית העונה לשנת 2018, יובל זוסמן. בזכות שלושתם, מכבי חזרה להיות מכבי.
מעכשיו נתחיל לספור לאט לאט ונראה את הטיפוס העקבי. כרגע ממקום 16 למקום 12, אבל הליגה מתאזנת.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.