בשל יותר, מנוסה יותר, נמצא כיום עודד קטש בשלב בקריירה שלו, שבו שיבתו לתפקיד מאמן מכבי תל אביב בכדורסל היא טבעית ומתבקשת. אני אתקשה להפריך את מי שיגדירו אותה כהכרחית. פנקס הקבלות של קטש כבר עבה מספיק כדי להיחשב מאמן לגיטימי מכל בחינה שהיא לאמן ברמות הגבוהות.
הוא ניצח עם ואת מכבי כשחקן וניצח, לא אחת אף הביס אותה כמאמן; תבוסה כזאת, טרייה וצורבת, אירעה רק באחרונה, כשניצח אותה כמאמן פנאתנייקוס. הבדלי הרמות בין השתיים, במידה שהם קיימים בכלל, לא מצדיקים, אולי, הפסד - לא תבוסה, ודאי לא כזאת, שבה קטש כתש את מכבי וחשף אותה במערומיה.
1 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: EPA)
בתוך נשמתו, כמו גם ב-DNA שלו, קטש היה ועודנו מכביסט. ללא מרכאות, בלי כוכבית. אני מעז להניח שאם הנהלת הקבוצה תמחל על כבודה, תתגבר על עלבונה או פשוט תעשה חשבון יבש וקר כמתחייב, היא בהחלט עשויה להגיע למסקנה שקטש רצוי וראוי להיות המאמן הבא שלה.
המאמן הנוכחי לא מפיק ממנה יותר. הוא אף לא ממצה את הפוטנציאל שלה. אולי בשל תפיסת המשחק השמרנית שלו, אולי בגלל עייפות החומר. אולי בגלל דברים שלא בהכרח תלויים בו, אולי לא רק בו, אבל עינינו הרואות עדות: הם לא עובדים יותר.
קטש עשוי להפיח רוח חדשה במפרשים הרפויים של הספינה הנוטה כיום על צידה, כמחשבת לשקוע. הוא יכול למתוח אותם מחדש ולהפליג הלאה, רחוק. צריך ואפשר לחשוב על היותו חלופה מתאימה לעמדת המאמן בעונה הבאה.
אם ייקרא, הוא ודאי עשוי להשיב בחיוב לפנייה אליו. הבוסים הנוכחיים שלו לא אמורים להערים קשיים בפניו. יש לו כיום נתונים להצליח יותר מאשר בעבר. שנאמר - הוא בוגר יותר, בשל יותר, מנוסה יותר. נכון לבחון ברצינות את מועמדותו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.