בדרך כלל השחקן הטוב בליגה משחק באחת הקבוצות הגדולות שרצות לאליפות, קוראים לו "שובר שוויון" והוא נהנה ממעטפת נהדרת סביבו, של קבוצה טובה שמאפשרת לו לפרוח.
העונה השחקן הכי טוב בליגה לא משחק באחת הקבוצות הגדולות, היא בטח לא רצה לאליפות, ועדיין יש לו מספרים מעולים. קוראים לו ליאל עבדה ממכבי פתח תקווה. בזמן שממשיכים לקשקש על כוכבים בכאילו, יש שחקן שעושה את ההבדל על אמת. בגיל 20 אין הגנה ישראלית שמסוגלת לעצור אותו, ובגלל שהוא עושה את זה בקבוצה מסדר גודל בינוני, הדבר עובר מתחת לראדר.
5 צפייה בגלריה
עבדה חוגג
עבדה חוגג
השחקן הטוב בליגה. ליאל עבדה אחרי עוד כיבוש
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
עבדה חוגג את השער מול אשדוד
(צילום: אורן אהרוני)
הצפייה בעבדה העונה היא חוויה, תענוג של שחקן. הוא עושה מה שהוא רוצה, מגיע לרחבה כשבא לו, עובר שחקנים כאילו הם קונוסים, וגם מראה אופי עם שערי ניצחון בדקות האחרונות. אתמול הוא הוסיף עוד אחד מול מ.ס אשדוד. גיא לוזון אמר אחר כך ש"חזרנו להיות ילדים רעים", אבל גם הוא יודע ש"הילד הרע" הראשי שיש לו בסגל זה עבדה. בלעדיו, פתח תקווה הייתה עכשיו בתחתית.
המזל הגדול של עבדה הוא שהוא משחק במכבי פתח תקווה ולכן לא יישאר תקוע בארץ. בקיץ הוא כבר לא יהיה פה וקבוצה אירופית תוכל להפיק ממנו יותר. עם קצת מזל הוא יגיע הכי רחוק שאפשר. וילי רוטשטיינר היה אמש ביציע במושבה ובטח התחיל לפנטז על התקפה בהובלת סולומון ועבדה, ואז התעורר כשנזכר איזו הגנה יש לו.
5 צפייה בגלריה
לוזון על הקווים
לוזון על הקווים
פ"ת הייתה בתחתית ללא עבדה. גיא לוזון
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל
מנור סולומון
(צילום: AFP)
אם היה גדל בטעות באחת הגדולות, אולי היה נתקע במלכודת דבש ונשאר בליגת העל. למכבי תל אביב ומכבי חיפה יש יותר מדי ישראלים טובים שלא אמורים לשחק בליגת העל. הם חייבים להתקדם לאירופה כדי שהכדורגל הישראלי יתקדם. אלי דסה יצא לאירופה רק עכשיו, ועשה קפיצת מדרגה עצומה בהולנד. שחקנים צריכים ללכת אחריו.
ליגת העל צריכה להיות בית גידול לשחקנים, ולא להשאיר אותם פה ולהפוך אותם ל"ישראלים בכירים". הנבחרת זקוקה לכמה שיותר ליגיונרים, והקבוצות יכולות להרוויח מכך המון כסף. אפשר לעשות את זה עם העלאת מכסת הזרים או הענקת תמריצים לקבוצות שמשתפות שחקנים צעירים. אנחנו צריכים להיות קצת כמו הליגה האוסטרית כדי לייצא כמה שיותר שחקנים ולגדל עוד שחקנים כמו ליאל עבדה.

יואב הקמצן?

ליואב כץ יצאה תדמית של קמצן, לפחות לפי העונה הזאת נראה שזה קצת מנותק מהמציאות. הבעלים של הפועל חיפה החזיר את חנן ממן ואלון תורג'מן, שחקנים שיש להם מקום בסגל של כל קבוצה בליגה.
בשקט בשקט הוא וסילבס בנו העונה קבוצה סופר אטרקטיבית, שלא מתרגשת מפיגור 2:0, ובעיקר יכולה להתפוצץ בכל משחק מול כל הגנה. אין לכץ את האמצעים של מיץ' גולדהאר ויעקב שחר, אבל הוא לא ברק אברמוב והניסנובים. הוא לא מתקמצן על מאמן ומביא רכש כשצריך. משום מה עדיין מתייחסים אליו בזילזול מסוים.
5 צפייה בגלריה
יואב כץ הפועל חיפה
יואב כץ הפועל חיפה
יואב כץ
(צילום: עוז מועלם)