מונח ידוע בתעשיית הטלוויזיה הוא "פרסומת הזהב" – אותה פרסומת יוקרתית שהמשווק משלם עליה כסף גדול, בגלל שהוא יודע שכל העולם יצפה בה ולא יזפזפ כי היא משובצת לרגע הנכון, בדיוק לפני ההכרזה על הזוכה בתוכנית ריאליטי. למשל. למכבי תל אביב היה אמש (חמישי) את "סלי הזהב" של אלייז'ה בראיינט, שהתעורר בדיוק ברגעים הנכונים והביא לה ניצחון משמעותי על הכוכב האדום בלגרד.
סוף סוף מכבי ת"א ניצחה במשחק צמוד וחזרה לעצמה לאחר שלושה הפסדים רצופים באירופה. זה אולי רק משחק אחד בשרשרת, מול יריבה שרחוקה מהטופ, אבל לניצחון על הכוכב האדום בלגרד הייתה חשיבות עליונה עבור יאניס ספרופולוס ושחקניו. מלבד התוצאה, שום דבר אחר לא עניין בסיום את הצהובים, לא היכולת, לא העליות והירידות ולא השורות הסטטיסטיות של השחקנים. כי ספק אם הפסד נוסף, רביעי ברצף, היה עובר בשקט במועדון הצהוב – למרות שבמכבי מקבלים העונה את ההפסדים ביותר הבנה וסבלנות מאשר בעבר.
2 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס. ניצחון חשוב
(צילום: אורן אהרוני)
לפחות עד למשחק הבא בחוץ מול באסקוניה – ורק לאחרונה מכבי כבר עברה טראומה כפולה בספרד – ההידרדרות נעצרה. זה כמו אוויר לנשימה. ישנם דברים רעים שממשיכים לחזור עצמם, כמו איבוד הראש ברבע השלישי ובמהלך הרביעי, מה שעלה באיבוד יתרון של 13 נקודות, אבל לפחות הפעם בראיינט עצר את זה בזמן. גם ההורדה לספסל של כריס ג'ונס, שנראה שצריך להוכיח את עצמו יותר מאחרים בפני ספרופולוס כדי לקבל יותר קרדיט, לא הייתה במקום. זה היה משחקו הטוב ביותר מאז שהגיע לקבוצה, והחילוף היווה את אחת הסיבות לתחילת הנסיגה במחצית השנייה.
אבל יש גם דברים חיוביים לקחת מעבר לניצחון עצמו, כמו היכולת שהפגינו אותלו האנטר וסקוטי ווילבקין, וכמה דקות טובות בהגנה שעצרו את הסרבים. האקסים טיילור רוצ'סטי וג'וני אוברייאנט אפילו לא היו קרובים להוכיח למכבי שהיה שווה להשאיר אותם, והתוכנית של המאמן סשה אוברדוביץ' לשבש את משחקה של מכבי על ידי האטת הקצב נכשלה בדקות האחרונות.
2 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
האנטר, בלט
(צילום: אורן אהרוני)
ואי אפשר לסיים בלי משפט על עומרי כספי, שחזר לזירה האירופית אחרי הפסקה ארוכה בגלל פציעה. קשה לדרוש ממנו שכבר בבכורה המחודשת יתפוצץ על המשטח, אבל הסימנים היו חיוביים. ספרופולוס מקווה שבקרוב זה יגיע. ימים יגידו.