"הגיע לפ.ס.וו רק כי הוא חבר של המאמן", "הוא סופר-אגואיסט", "איינדהובן נראית הרבה יותר טוב בלעדיו", אלה רק חלק מהביקורות שהוטחו בערן זהבי בחודשים האחרונים. הוא שיחק בינתיים רק שבעה משחקים בליגה ההולנדית בגלל פציעה וגם הידבקות בקורונה, אבל זה לא מנע משחקני עבר והתקשורת להכתיר אותו ככישלון.
בזו אחר זו, כל הביקורות קרסו אתמול (ראשון) כמו מגדל קלפים, ובראשן "הקבוצה טובה יותר בלעדיו", במשחק הכי חשוב העונה, ערן זהבי היה השחקן הכי מסוכן על המגרש, ועם טיפה יותר מזל היה מסיים עם שלושער במחצית הראשונה. סופר אגואיסט? יותר כמו סופר זהבי, שהראה שוב שהוא שחקן של מאני-טיים, "שחקן הכרעה" כמו שאוהבים להגיד פרשנים כאן. גם בהולנד, ביוהאן קרויף ארינה, אצטדיון בו פ.ס.וו לא הוציאה נקודה מ-2016. גם אמש, היא לא הייתה רחוקה מלהפסיד. רוב ההרכב של איינהובן לא ממש הגיע למשחק והתקשה לעמוד בלחץ.
3 צפייה בגלריה
 ערן זהבי חוגג
 ערן זהבי חוגג
אין אהבה? ההפך. זהבי חוגג עם החברים
(צילום: גטי אימג'ס)
3 צפייה בגלריה
זהבי חוגג
זהבי חוגג
לא נעים לומר, אבל הביקורות כלפי זהבי נשמעות קצת כמו שנאת זרים
(צילום: AFP)
כמעט שכחתי את "השחקנים לא אוהבים אותו" - כל התקפת פ.ס.וו ניגשה לברך את זהבי מיד לאחר השער. לא נראה שיש שם שנאה גדולה. בתמונה המדהימה שצולמה מיד לאחר השער הראשון, רואים את שחקני הקבוצה מתגודדים סביבו ושמחים בשבילו. ככה נראה שחקן שלא מתחבר לקבוצה? ככה נראה אגואיסט שדואג רק לעצמו?
דוניל מאלן, אותו "נמסיס", "היריב הגדול", שבתקשורת ההולנדית ציירו את זהבי כדארת' ויידר שלו, בישל לחלוץ הישראלי. לא נעים לומר, אבל הביקורות כלפי זהבי נשמעות קצת פחות כמו שנאת זרים. כמו שהוא אמר בעניין אחר: קצת צרות עין ויותר אהבת חינם יועילו לכולם.
בניגוד לדור הנוכחי של הכדורגלנים הישראלים, שמתחבאים מאחורי האינסטגרם שלהם, זהבי חוגג את הבלגן סביבו. הוא גם יוצר סביבו עניין (כמו ההשתתפות בסדרה "אבאל'ה), בידיעה שזה עלול לגרור ביקורות עליו. זה אותו אופי שהיה לגדולי הכדורגלנים שלנו, כמו איל ברקוביץ' וחיים רביבו לדוגמה. המשותף לכולם הוא שהם תמיד יעמדו באור הזרקורים, לא יתחבאו כשיש ביקורות ולא חוששים לומר את אשר על ליבם, תמיד. בלי להיכנס עכשיו ל"מי גדול יותר", כי זה ממש לא משנה כרגע.
זהבי, עם כל חסרונותיו, יכול לשמש דוגמה נהדרת לכל הכדורגלנים הישראלים. עושה מה שהוא חושב שנכון לו, ותמיד לוקח על כך אחריות. בליגת העל שלנו המאמנים עומדים בעל כורחם באור הזרקורים. מתי שמעתם שחקן ממכבי תל אביב או מכבי חיפה אומר דברים משמעותיים אחרי משחק או לפניו? כמה מכם יכולים לזהות את הקול של דולב חזיזה או אייל גולסה לצורך העניין?
3 צפייה בגלריה
חזיזה חוגג
חזיזה חוגג
יכולים לזהות את הקול שלו? דולב חזיזה
(צילום: עוז מועלם)
בהולנד ציפו לערן זהבי אחרי כל השערים שהוא כבש בשנים האחרונות. הבעיה הקטנה היא שערן זהבי, כמו כולנו, הוא בן אדם. גם לו יש קשיים, וכנראה שההתחלה בקבוצה חדשה לא הייתה קלה ולוקח לו זמן להתאקלם.
עכשיו אולי הם סוף סוף קיבלו את זהבי שהבטיחו להם. הוא התחיל להוכיח את עצמו במשחק הכי חשוב העונה, רגע אחרי פציעה ואחרי יותר מחודש שהוא יושב בבית וקורא כל יום ביקורת אחרת עליו. צריך אופי מיוחד בשביל להתעלות במשחק עונה בליגה חזקה אחרי זה, לזהבי יש אופי מדהים והוא הצליח במבחן כמו גדול. גם גדולי המבקרים שלו ייאלצו להודות בכך.