בעקבות ארועי המחזור האחרון אני חושב שצריך להזכיר אמת אחת חשובה אודות ה- VAR: טעויות השיפוט המכריעות נדירות הרבה יותר. שכחתם מה היה כאן לפני המהפכה הטכנולוגית?
מדי שבוע היו פותחים את תוכנית סיכום המחזור עם טעות שיפוט גורלית, כזו שכולם בטוחים שלא הייתה צריכה לקרות. "איך הוא לא ראה את זה?", "זו טעות קשה ומכרעת", זעקו הפרשנים באולפנים, אבל אז תמיד היה נאמר "טוב, נו, לשופט אין הילוך חוזר", וזה גם היה התירוץ של אנשי המשרוקית.
1 צפייה בגלריה
VAR
VAR
VAR
(צילום: רויטרס)
אפשר לטעון נגד ה-VAR שהוא מעכב את המשחק, אפשר לדבר על הפוליטיקה באיגוד השופטים, אך חייבים לזכור שעוגמת הנפש של קבוצה שירדה ליגה, איבדה אליפות או אפילו סתם הפסידה נקודות רק כי השופטים על הדשא לא ראו טוב אירוע מסוים, גדולה בהרבה מהחסרונות של מערכת הווידאו.
בכדורסל השופטים נעזרים בהילוך חוזר כבר מספר שנים. אין שם טענות על כך ופסיקת השופט שצפה במהלך שנית מתקבלת כמעט תמיד בהבנה. צריכים ללמוד מכך בכדורגל ולהפסיק את התופעה של תלונות על שיטת ה-VAR בכל פעם שקבוצה מפסידה נקודות.
תופעה ידועה בפסיכולוגיה היא שעוגמת הנפש מאירוע שלילי גדולה מהאושר על אירוע חיובי זהה או דומה. מכאן ברור למה חלק מהעוסקים בענף שוכחים את הפעמים שה-VAR תרם להם ומתרעמים על השיטה כשהמערכת פוסקת נגדם.
אני פונה אל אותם שחקנים, מאמנים, בעלים ובעלי תפקידים אחרים: אנא הבינו ששופט שצופה במהלך שוב ושוב כמעט אף פעם אינו טועה, והגיע הזמן לקבל את הפסיקות בספורטיביות. אם הפסיקה נגדכם, בדקו מה תוכלו לשפר אצלכם בפעם הבאה כדי שתנצחו - זה מה שה-VAR מביא - הפחתת ההשפעה של טעויות השיפוט על תוצאת המשחק, וכן הגברת ההשפעה של ביצועי השחקנים במגרש.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.