כמה דיברנו על עונת 2019/20, שהייתה מוצלחת ויכולה הייתה להיגמר בפיינל פור ראשון מאז 2014 לולא הקורונה. הצהובים אמנם זכו באליפות, אך התיאבון להצליח באירופה ולהגיע להצלבה עדיין חי וקיים. ביורוליג החליטו שהעונה תיפתח בתאריך הרגיל (1 באקוטובר), אבל עדיין לא ברור איפה ובאיזו מתכונת יתקיימו המשחקים.
אז לאחר שעזבו שחקנים, והוחתמו מעט חדשים, למכבי ת"א נשאר סגל מעט חסר לפי דעתי עם כמה עמדות בעייתיות. הקבוצה ניסתה לשמור על השלד, ונראה שהצליחה במידה מסוימת. אז מי נשאר ומיהם הפנים החדשים?
2 צפייה בגלריה
ג'רמי פארגו, סקוטי ווילבקין
ג'רמי פארגו, סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
סקוטי ווילבקין: חתום בקבוצה, אמור להוביל את הצהובים לעוד עונה מוצלחת בעזרת חבריו החדשים/ישנים לקבוצה.
טיילר דורסי: לא קיבל הצעה מה־NBA ונשאר בסופו של דבר. נקווה לראות עוד התקדמות של הגאנר.
אלייז'ה ברייאנט: כמו דורסי, נשאר וימשיך להיות פקטור חשוב מאוד אצל הצהובים, בעיקר באירופה.
יובל זוסמן: מכיוון שאין אבדיה, יובל הופך להיות הישראלי המוביל. מצופה ממנו לעשות קפיצת מדרגה ולקחת על עצמו יותר.
עומרי כספי: ממשיך בקבוצה, אבל לא ברור בדיוק מה מצבו הגופני. לפי מה שידוע הוא אמור להיות כשיר לפתיחת העונה, ואולי יזכיר שוב מה הפך אותו לישראלי הראשון ב־NBA.
אנג'לו קלויארו: אישית, אני מאוד אוהב את השחקן הזה ושמח שהוא ממשיך. פייטר אמיתי, שעוזר לקבוצה בשני צידי המגרש.
ג'ון דיברתולמאו: חוזר מפציעה, נקווה שייכנס לעניינים כמה שיותר מהר ונראה את ג'ונדי שאנחנו מכירים ואוהבים.
סנדי כהן: לאחר שהראה מה הוא יודע בפיינל פור הישראלי וקיבל אזרחות, למכבי לא הייתה שום אפשרות אחרות מלבד להשאירו.
אות'לו האנטר: אחת ההפתעות בעונה החולפת. סנטר חכם ויעיל. מניה בטוחה.
ויש גם כמה שחקני רכש מעניינים שיהיה שווה לעקוב אחריהם:
2 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
(צילום: טוויטר מכבי תל אביב)
אנטה זיזיץ' (2.08): לאחר חודשים של שמועות על עתידו, הסנטר מגיע כדי להתניע מחדש את הקריירה שלו ועל הדרך לקחת את מכבי רחוק ביורוליג. יוסיף כוח ונוכחות בצבע, אם כי לא ברור מהו כושרו, לכן ייתכן שייקח לו זמן להתאקלם.
כריס ג'ונס (1.88): רכז לא מוכר יחסית וללא ניסיון ברמות הגבוהות, ייכנס לנעליו של נייט וולטרס.
עוז בלייזר (1.99): נתן עונה אדירה עם מכבי ראשל"צ. יכולת קליעה טובה, פיזי מאוד בהגנה ובהתקפה, מגיע על מנת לחזק את עמדה 4 ולהוכיח שהוא יכול להצליח גם ביורוליג.
עידן אלבר (1.93): בקיץ הקודם כיכב באליפות אירופה לנבחרות עתודה והיה שותף לזכייה ההיסטורית. לאחר עונה שבה היה חלק מהרוטציה של נס ציונה, הוא חזר מהשאלה כדי לעשות את הקפיצה המיוחלת.
כפי שכבר הבנתם, יש לא מעט חורים בסגל של מכבי. חסר, למשל, זר בעמדה מספר 4 למקרה שכספי שוב ייפצע חלילה. לא בטוח שקלויארו ובלייזר יספיקו מול הענקים של אירופה. גם עמדת הסנטר היא בעייתית. קשה עדיין לדעת מה מכבי תקבל מזיזיץ' שחוזר לאירופה אחרי 3 שנים מאכזבות ב־NBA.
לסיכום, שאפו למאמן ולהנהלה שהצליחו להשאיר את השחקנים המרכזיים והחשובים, אך לאור הניתוח שהצגתי לפניכם, עדיין חסרים שחקן אחד או שניים כדי להשלים את הפאזל ואולי לשחזר את ההצלחה בעונה שעברה שנקטעה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.