הספורט האיראני בדרך להשעיה נוספת? איראן הוזהרה היום (שלישי) על ידי איגוד השחמט הבינלאומי (FIDE) כי ייאסר עליה להמשיך ולהתחרות, אם תמשיך להורות לשחקניה שלא להתמודד נגד ישראלים או להחרים אירועים הקשורים למדינה.
ההצהרה שהוגשה לאסיפה הכללית של ה-FIDE אומרת כי: "על התאחדות השחמט האיראני (ICF) לבקש משחקניה להתמודד מול כל המדינות ב-FIDE. במידה וימשיך כל חרם עתידי על ידי שחקן איראני, יביא הדבר באופן אוטומטי להשעיית ה-ICF מכל פעילויות ה-FIDE".
3 צפייה בגלריה
שחמט
שחמט
בדרך להשעייה?
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
שחמט
שחמט
12 תקריות בשנה האחרונה
(צילום: AP)
ב-FIDE ציינו 12 תקריות בשנה האחרונה, בהן שחקנים איראנים שהתמודדו מול ישראלים נאלצו לסגת מטורנירים, כולל כוכב השחמט המבטיח עלי רזא פירוזג'א, שהודיעה כי לא ישחק עוד תחת דגל איראן בדצמבר 2019, לאחר שהמדינה פרשה מאליפות העולם כדי לא להתמודד מול ישראלים.
נשיא ה- FIDE, ארקדי דבורקוביץ', שלח אזהרה ל-ICF ביוני ואמר כי ינקוט פעולה אם היא תמשיך במדיניותה נגד ישראל. דבורקוביץ' אמר כי היו "מקרים חוזרים ונשנים בהם ספורטאים מאיראן סירבו להשתתף במשחקים מול ישראל".
3 צפייה בגלריה
סעיד מולאי איראן ג'ודו
סעיד מולאי איראן ג'ודו
כבר קרה בג'ודו. האיראני סעיד מולאי
(צילום: אורן אהרוני)
במידה וזה אכן יקרה, יהיה זה הענף השני שיושעה באיראן, לאחר שאיגוד הג'ודו העולמי (IJF) השעה את המדינה מכל תחרות בינלאומית בגלל אותה סיבה. הפיצוץ הגדול התרחש בגלל הסיפור המפורסם של האיראני סעיד מולאי שלא התאפשר לו להתחרות מול הישראלי שגיא מוקי במשקל עד 81 ק"ג.