רכבת ההרים נמשכת. ניצחון הרואי בברצלונה (67:68) ביטל את ההפסד בווילרבאן (84:81), שביטל את הניצחון בבאסקוניה (63:67). שורה תחתונה: 6 ניצחונות, 9 הפסדים אבל העונה עדיין לא מבוטלת.
משחק נגד וילרבאן קשה יותר ממשחק נגד ברצלונה. זו האמת. וילרבאן לא יותר חזקה מבארסה, אלא שמול קבוצת תחתית לא תתאמץ כי יש באוויר תחושה שאו-טו-טו הצרפתים יעשו את הטעויות והעניינים יסתדרו, ואילו מול ברצלונה אתה אנדרדוג, אין מה להפסיד, הלחץ על הספרדים שבסופו של דבר נפלו לאותה מלכודת שהפילה את מכבי בליון. כשאתה יכול אתה לא רוצה, וכשאתה רוצה אתה כבר לא יכול.
5 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
ספרופולוס. ניצחון של מאמן
(צילום: ראובן שוורץ)
יאניס ספרופולוס נתן במסיבת העיתונאים את הקרדיט לשחקנים, אבל זה היה ניצחון שלו. נטרול חכם של ניקולה מירוטיץ' וניק קלאתס, שליטה בריבאונד (8 בהתקפה ברבע הרביעי!), סלים קלים של אלייז'ה בראיינט ממסירות של כריס ג'ונס. הפרש של נקודה אחת בסיום משקר. אם הפער האובייקטיבי הוא 20 נקודות לטובת בארסה, ספרופולוס נתן לשאראס נוקאאוט של 30 הפרש, כי מכבי הייתה צריכה להוביל ב-10 נקודות כבר בהפסקה.
שרונאס יאסיקביצ'יוס הוא אדם היסטרי. כשחקן זה הוסיף למשחק הווירטואוזי, כמאמן השתוללות מתאימה אולי לז'לגיריס, קבוצה של שחקנים בינוניים שהוא חיבר לצוות מנצח. ברצלונה היא קבוצה עם תקציב ענק, ציפייה לניצחון בכל משחק, שלושה "פרנצ'ייז פליירס" שכל אחד מהם יכול לקחת קבוצה לשמינייה הראשונה. לבנות קבוצה שמועמדת לאליפות היורוליג על משחק מקרי של פיק אנד רול ויכולת אישית זה לא מספיק.
5 צפייה בגלריה
שאראס על הקווים
שאראס על הקווים
שאראס. משחק שבלוני
(צילום: EPA)
מירוטיץ' אמור להיות השחקן הטוב באירופה בלי מתחרים, והוא לא. אין באירופה שחקן ששווה 13 מיליון דולר לעונה, גם אם תצמח לו יד שלישית, אבל מאחר שלא אני משלם לו זה לא העניין. מירוטיץ' מוכשר מאוד אבל רך, ולמרות זאת מאמן לא יכול להפוך אותו לעוד שחקן במגרש.
חלק מהעובדה שמירוטיץ' לא מקבל את הכדור האחרון חלה גם עליו. הוא לא דורש את הכדור המכריע, אבל שחקן 2.08 מ' שמדייק ב-72 אחוזים ל-2 נקודות ו-90 אחוזים מהקו, חייב לשחק את הכדור האחרון בפיגור נקודה, 13.2 שניות לסיום, ועוד אחרי פסק זמן. שלשת התאבדות של קורי היגינס במקום שמירוטיץ' ימשוך עבירה ויגמור משחק מהקו, זה מחדל של שאראס.
5 צפייה בגלריה
בראיינט שומר על מירוטיץ'
בראיינט שומר על מירוטיץ'
מירוטיץ'. מכבי עשתה עליו עבודה נהדרת
(צילום: FC BARCELONA)
אפשר היה לראות מהשנייה הראשונה שספרופולוס הצליח לשקם את הביטחון העצמי של מכבי אחרי וילרבאן. קלאתס הוא המוסר מספר 1 ביורוליג. בשלושת המשחקים האחרונים מסר 12 אסיסטים למשחק! אבל הפליימייקר היווני לא פוגע מחוץ לקשת. 6-5 אסיסטים של קלאתס באים בדרך כלל במתפרצות, מניעת הכדור הראשון ממנו וירידה מסודרת ומהירה להגנה עצרו לגמרי את ההתקפות המתפרצות הספרדיות (המתפרצת הראשונה שלהם במשחק הייתה 4:26 דקות לסיום!).
בדרך כלל מאמנים לוחצים על מוסר טוב ודורשים מהשומר שלו לעבור בכוח בחסימות כדי שלא ייווצר מיס-מאץ' של גבוה על נמוך בחוץ ונמוך על גבוה בפנים. ספרופולוס דווקא העדיף חילוף הגנתי כדי להשאיר מול קלאתס והיגינס את אותלו האנטר הגבוה.
5 צפייה בגלריה
קלאתס מול ווילבקין
קלאתס מול ווילבקין
קלאתס. משחק רע שלו
(צילום: באדיבות ברצלונה)
השמירות הכפולות על שחקני הפנים היו בית ספר להגנה. המסירות של הספרדים פנימה היו כל כך שקופות, שלפעמים הדאבל-טים הגיע למירוטיץ' עוד לפני הכדור. אפס אסיסטים ו-12 נקודות היו לברצלונה ברבע הראשון, 15 נקודות ברבע הרביעי וארבע מסירות לסל למלך האסיסטים של היורוליג במשחק כולו.
עוד החלטה חשובה של ספרופולוס: לא לתת שוב פור ליריב בפתיחה. האנטר בחמישייה במקום אנטה ז'יז'יץ' עשה הבדל. בנדר+האנטר=הצלחה. בנדר+ז'יז'יץ' = כישלון. בנדר, שקלע 15 נקודות, הבטיח כנראה את הישארותו עד סוף העונה. הקרואטי יחד עם האנטר קלעו 13 מתוך 17 הנקודות של מכבי ברבע הראשון.
5 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
האנטר. השחקן החשוב ביותר במכבי
(צילום: FC BARCELONA)
אני מודה שטיילר דורסי גורם לי לאלרגיה, אבל ביום טוב הוא מסוגל לקלוע 15 נקודות ברבע. הבעיה שעם דורסי מכבי מאבדת את היתרון שלה בכל הנוגע לאינטליגנציית משחק, אתמול זה הספיק. אחרי 25 נקודות בהפסד לווילרבאן, יום חלש של סקוטי ווילבקין אתמול (7 נקודות). ווילבקין חלש זה לא מרשם לניצחון, אבל המספרים מדברים בעד עצמם. תחנה הבאה יד אליהו נגד פנאתינייקוס מהתחתית. מישהו מהמר?