לא כך היו צריכים בברצלונה להודיע ללואיס סוארס שהוא בחוץ ולא בתוכניות. לא דרך מאמן, לא בשיחה של דקה ובטח שלא דרך הטלפון. אבל כנראה שברצלונה של השנה האחרונה כבר פשוט רגילה להתנהל באופן מגוחך ורחוק מלהיות מקצועי.
לסוארס יש חלק לא קטן בהצלחות שנכנסו לדפי ההיסטוריה של הקטלאנים. אם זו כמות השערים המרשימה (198), או התארים שעזר להשיג (גביע האלופות, 4 אליפויות, 4 גביעי מלך, סופר קאפ וגביע אליפות עולם לקבוצות). מן הראוי שכשבמועדון החליטו להיפרד, היו עושים זאת בדרך הראויה. לא מגיע לסוארס יחס כזה ממועדון עבורו נתן הכל.

1 צפייה בגלריה
סוארס חוגג
סוארס חוגג
סוארס חוגג
(צילום: EPA)

חוסר המקצועיות נמשך עם החלטה מוקדמת יותר ושנויה במחלוקת שסוכמה מול אלופת איטליה. ארתור בתמורה למיראלם פיאניץ'? באמת? מבלי לזלזל בפיאניץ', וכבודו במקומו מונח, יובנטוס קיבלה מתנה מבארסה. רוב אוהדי ברצלונה לא מאמינים שמדובר באקט מקצועי בלבד. הרי ארתור, לכל הדעות שחקן כישרוני עם פוטנציאל אדיר, אוהד את המועדון ויש לו עוד הרבה שנים לתת (בן 24). עליו מוותרים? פיאניץ', שחקן שאין בו צורך מקצועי, כבר בן 30.
אבל שיא השכונה היה סיפור קיקה סטיין: המאמן הספרדי בן ה-61 אולי היה משמעותי כשאימן את בטיס, אבל מיד עם החתמתו היו אוהדים מעטים שהאמינו שהוא מתאים. סטיין לא השאיר חותם חיובי, לא היה משמעותי ובטח שלא דומיננטי.
הנה כמה עובדות שספק אם שמתם לב אליהן: סטיין לא נספר ע"י השחקנים - ראינו במקרים רבים איך הפרצופים של השחקנים לא הכי מרותקים לדבריו, וכשזה מגיע לדשא מסי ופיקה הם אלה שמחלקים הוראות. אבסורד; סטיין הביא איתו צמד מאמני שוערים, אולם הם אימנו את השוער השני והשלישי. מארק-אנדרה טר-שטגן המשיך להתאמן עם מאמן השוערים הקודם; סטיין לא ערך שיחה קבוצתית לפני המפגש מול נאפולי ברבע גמר הצ'מפיונס, רק אמר להם ש"הם יודעים איך להתנהל במעמדים כאלה". שחקנים נאלצו לפנות לגורמים אחרים במועדון לגבי התייעצויות טקטיות; ולסיום, אם כל זה לא מספיק, בסיום העונה לא נערכה פרידה של השחקנים מהמאמן, גם לא שיחת "להתראות ובהצלחה".
מוזר שמועדון שהכבוד והמסורת היו נרות לרגליו מרשה לעצמו להתנהל בצורה כל כך חובבנית. היכולת על המגרש צריכה להשתפר, אבל היכולת הניהולית חייבת זעזוע, וכמה שיותר מהר לפני שהפרעוש יגיד להתראות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.