היורוליג סוף סוף חוזרת, לאחר שהעונה הקודמת הסתיימה מוקדם מהצפוי וללא אלופה. העונה כל קבוצה מגיעה עם אקסטרה מוטיבציה להגיע רחוק במפעל. באופן יחסית מפתיע, ישנם הרבה שינויים בסגלים של הקבוצות הטובות באירופה, והיום נתמקד בשתיים מהן, מכבי ת"א ואלבה ברלין.
הערב (21:00) בהיכל מנורה מבטחים שתי הקבוצות ייפגשו ללא קהל, כמובן, במחזור הראשון של המפעל. הצהובים יפתחו את העונה בצורה רשמית, אחרי שערכו שני משחקי אימון בלבד, וזה עוד ללא כספי, ג'ונדי, וזוסמן שעדיין מחלימים מפציעה, וללא דראגן בנדר שחתם רק בימים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין, שרונאס יאסיקביצ'יוס, שיין לארקין
סקוטי ווילבקין, שרונאס יאסיקביצ'יוס, שיין לארקין
סקוטי ווילבקין, שרונאס יאסיקביצ'יוס, שיין לארקין
בנוסף לכך, מכבי הייתה היחידה שהמשיכה לשחק בקיץ האחרון, ולכן כל בניית הקבוצה וארגון משחקי הכנה התחילו בשלב מאוחר. כזכור, הצהובים הצליחו לשמור על רוב הסגל מהעונה הקודמת (חשוב לציין שזה לא קרה המון שנים), והוחתמו כמה חדשים. אז איך נראה הסגל של יאניס ספרופולוס? בואו נבדוק.
ווילבקין, בראיינט, דורסי, האנטר, ז'יז'יץ', קלויארו, בלייזר, אלבר, ג'ונס, כהן, בנדר, היידגר.
ייתכן שבנדר והיידגר, השחקנים הטריים, לא ישותפו, אך בשביל זה נצטרך לחכות בסבלנות.
ללא שלושת הפצועים שהזכרנו קודם, הסגל של מכבי בהחלט נראה חסר, ונקווה שחלקם יחזרו או יוחתמו שחקנים נוספים.
ומה לגבי היריבה הגרמנית? בואו ניגש אל הסגל שלהם ונבדוק איך הם מגיעים למשחק הראשון של העונה. אלבה, שהובסה בהיכל ב־26 הפרש בעונה הקודמת, חוזרת להיכל על המחזור הראשון בתקווה להיות יריבה מאיימת יותר בעזרת הסגל השונה. אלבה התחדשה בשני גארדים מוכשרים: מאודו לו (בעונה הקודמת בבאיירן) וג'ייסון גריינג'ר (בעונה קודמת בבאסקוניה),
שמצטרפים לפייטון סיבה וישלימו חבורת גארדים מצוינת. הקבוצה שמרה על הקלעי נילס גיפי, ובנוסף את המנהיג החכם, לוק סיקמה.
כמובן ששחקן המפתח אצל מכבי הוא סקוטי ווילבקין, שגם לו חשוב לפתוח את העונה עם הצהרת כוונות כדי לקבל ביטחון לקראת ההמשך. אם סקוטי יהיה בעניינים, הצהובים אמורים לנצח. שחקן המפתח של אלבה הוא סיקמה. הקבוצה מתבססת על היכולת ועל חוכמת המשחק של האמריקאי. מדובר בעוגן שלה, הכדורים עוברים דרכו והוא מקבל את ההחלטות למרות גובהו (2.03 מטרים).
הולך להיות מעניין, ונראה שהגרמנים לא יגיעו כדי להעביר את הזמן, ועם סגל כה חסר של מכבי וללא הכנה אידיאלית, קשה להצהיר על פייבוריטית. אני מצפה בקוצר רוח לפתיחת היורוליג. מה איתכם?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.