צמד הדואט של נבחרת ישראל בשחייה אמנותית, עדן בלכר ושלי בובריצקי, השיג היום (ראשון) את הכרטיס למשחקים האולימפיים. בלכר ובובריצקי סיימו במקום השישי בתחרות ההעפלה האולימפית בברצלונה. התחרות הייתה אמורה להתקיים במקור לפני מספר חודשים, אבל נדחתה מספר פעמים.
השחייניות היו צריכות לסיים בין תשע הראשונות כדי להבטיח את מקומן במשחקים ואחרי שהשיגו ציון שיא שלהן בתרגיל הטכני אמש, הוסיפו היום ציון שיא גם בגמר התרגיל החופשי - 86.1332 נקודות. הציון שלהן הורכב מ-25.8 נקודות על ביצוע, 34.5332 נקודות על התרשמות אמנותית ו-25.8 נקודות על דרגת הקושי.
1 צפייה בגלריה
עדן בלכר ושלי בובריצקי
עדן בלכר ושלי בובריצקי
עדן בלכר ושלי בובריצקי
(צילום: EPA)
הציון הסופי שלהן עמד על 171.229 נקודות והן הקדימו בין היתר את הנציגות מבריטניה, שווייץ וגרמניה במאבקי המיקום. זו הפעם החמישית ברציפות שישראל שולחת דואט למשחקים האולימפיים, והדבר קורה שבועות ספורים אחרי מדליית הארד ההיסטורית בה זכתה הנבחרת הקבוצתית באליפות אירופה.
ראש הענף באיגוד השחייה, נעם צבי, מסר לאחר ההעפלה: "זו גאווה גדולה עבור כולנו. מדובר בתוכנית ארוכת טווח שבנה האיגוד בשנת 2017 במטרה להביא את ענף השחייה האמנותית לקדמת הבמה העולמית ונשאה פירות אף הרבה מעבר לציפיות. הדואט שמדורג כיום במקום ה- 16 בעולם שואף לגבהים נוספים באולימפיאדה הקרובה".

רן ושחר שגיב ישתתפו בתחרות הטריאתלון האולימפית

בפעם הראשונה שני ספורטאי טריאתלון ייצגו את ישראל בטוקיו – האחים רן ושחר שגיב. השניים צברו מספיק נקודות דירוג והתברגו בין 55 הספורטאים שיעמדו על קו הזינוק בבירת יפן. שחר שגיב הבטיח את הכרטיס עוד לפני כן וכעת אחיו רן הצטרף אליו בזכות מקום 12 בתחרות סבב גביע העולם במקסיקו. אגב, גם אביהם של השניים, שם-טוב סבג, לקח חלק במשחקים האולימפיים, כאשר היה חלק מהמשלחת ללוס אנג'לס 1984.
מאמן נבחרת ישראל בטריאתלון, ליאור כהן: "אני נרגש מאוד. רן הגיע לתחרות מתוך כוונה להבטיח את השתתפותו באולימפיאדה עם אחיו שחר, אנחנו מכוונים גבוהה במשחקים האולימפיים".