כשמשה חוגג הגיע לבית"ר ירושלים, קיבלנו שנה אחת להתאקלמות. הבטיחו לאוהדים כדורגל התקפי+שילוב של שחקנים צעירים, ובינתיים אין לנו את הראשון ורק קצת מהשני.
מבחינת הכדורגל ההתקפי בית"ר לא מרשימה, והעונה היו המון הפסדים ותוצאות תיקו מול קבוצות "קטנות". נכון, קיבלנו לסגל שחקנים חדשים שעלו הרבה כסף, אבל איפה התפוקה? מי שיבדוק את המספרים וההיסטוריה של לוי גרסיה ופרדי פלומן יבין שלא מדובר בסקוררים גדולים. לגבי שלומי אזולאי - כן, יש לו מספרים נחמדים ,אבל צריך לזכור שהמון מהגולים שלו הם בפנדלים. אני לא יודע מי אחראי על הרכש, אבל הוא לא עשה עבודה טובה. לא מפתיע שבחודש האחרון פוטר הסקאוט של בית"ר.

1 צפייה בגלריה
הפועל כפר סבא מול בית"ר ירושלים
הפועל כפר סבא מול בית"ר ירושלים
רוני לוי
(צילום: ראובן שוורץ)

לגבי הקישור שלנו, שם בכלל אין שחקנים שיכולים להבקיע או לבשל. יש לנו כ"כ הרבה קשרי אמצע: חנן ממן, דן איינבינדר, אופיר קריאף, עלי מוחמד, מיכאל אוחנה, תמיר עדי ואביאל זרגרי. מה אנחנו, בליגה האנגלית? למה צריך כל כך הרבה שחקנים בתפקיד הזה? בגדול, נראה שיש לנו קבוצה די אפורה שבונה על הבלחות ויכולת חלשה של שאר הליגה. אז תפסיקו להיות מופתעים שהגולים לא מגיעים, הבנייה של הסגל פשוט לא נכונה!
הדבר שהכי מעצבן הוא ששחקנים שהוכיחו ומוכיחים את עצמם, כגון תמיר עדי ושלום אדרי, בקושי רואים דקות. עם כל האהבה והכבוד לשחקנים הוותיקים, להתפתח הם כבר כנראה לא יתפתחו, משכורות עתק הם עדיין לוקחים, והתפוקה? בינונית מינוס. אז מספיק עם הקרדיט! אני בטוח שמשה, יוסי בניון ואלי אוחנה רואים את זה (הם אמרו שלא יתערבו למאמן וזו הדרך הנכונה), אבל כמה אפשר? תגידו כבר משהו לרוני לוי! אולי זאת הסיבה שעד עכשיו לא האריכו לו את החוזה, מי יודע...
אדון חוגג, אם אתה באמת רוצה לממש את החזון שלך (חוץ מלקנות שחקנים לנוער, שזה מעולה ויכול להשתלם עוד כמה שנים), הייתי מציע לרוני לשחק עם שלישיית קישור כזאת: עלי מוחמד, תמיר עדי ומיכאל אוחנה, צעירים רעבים שיש להם עוד לאן להתפתח. יש פחד גדול למאמנים בכדורגל הישראלי, והאמת היא שאפשר להבין אותם. הם יודעים שאם הם לא ינצחו 4-5 משחקים אז הם יפוטרו, אז למה בעצם שהם יחשבו על העתיד, ייקחו סיכונים ויעלו צעירים לשחק? הם חושבים רק על המשחק הבא, וכאן הבעלים צריך להתערב ולהגיד למאמן שגם אם נפסיד קצת נקודות, בסופו של דבר זה ישתלם. ראינו את זה עם שחקנים גדולים כמו אורי מלמיליאן, אוחנה ואחרים, ובעולם הדוגמאות לא נגמרות.
ולסיכום: לא פלא שלא היה כבר שנים בכדורגל הישראלי כוכב בן 18-19 שמשחק בהרכב. בכל העולם נותנים במה לצעירים וזו הדרך לפתח אותם. אם שם זה קורה, זה בהחלט יכול לקרות גם פה, רק תנו לילדים לשחק! קחו לדוגמה את ירדן שועה: אם יוסי אבוקסיס לא היה נותן לו את הקרדיט, יכול להיות שעד היום הוא לא היה פורץ.
תודה רבה למשה חוגג על כל ההשקעה, אנחנו אוהבים אותך! אבל אולי כדאי לעשות קצת שינויים בעמדות כאלה ואחרות... יאללה בית"ררררררר!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.