פצצה, רעידת אדמה, מלחמה ועוד שלל תיאורים אפוקליפטים ניתנו להכרזת העצמאות של הסופרליג האירופית, ובמילים אחרות – מלחמה באופ"א. אז רק רגע, ספוילר קצר לפני ההמשך, לא תקום ליגה כזו מסיבה פשוטה: כל המועדונים האלו שהצטרפו לכת העשירה יכולים להילחם בפיפ"א, באופ"א, בגופי שידור ובמפרסמים על מנת לקבל עוד כסף, אבל לעולם קבוצות לא ילחמו נגד אוהדיהן, שמביעים בצדק גועל וסלידה מהמהלך. כל מה שקרה אתמול הוכיח זאת.
זהו סך הכל מנוף איום די אפקטיבי מול ההתאחדות העולמית והאירופי כדי להרוויח יותר כסף, וזה ייפתר בפשרה ברורה, כאשר מבנה ליגת האלופות ישונה ועוד כסף יזרום לקבוצות. אין ספק בכלל. ואם במקרה תקום ליגה כזו זהו סוף הכדורגל, לא בגסיסה אלא במכת מוות חדה וישירה.
1 צפייה בגלריה
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
(צילום: gettyimages)
הכדורגל שייך לפשוטים, לשכונות, לפבלות, מהעוני הקשה צמחו כל גאוני הכדורגל לדורותיהם, המגרש היה מפלטם של חסרי הכל, המשחק הזה נתן הזדמנות שווה לכולם. ליגת האלופות חיזקה את הליגות המקומיות ששוחקו רק לשם החלום לשלוח לשם נציגות. ניגון המנון הליגה במשחקיהן של מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל תל אביב היה רגע השיא של המועדונים הללו – ומשם גם הגיע הכסף הגדול כתמורה להשקעתם של הבעלים.
תנו לי סיבה למה גולדהאר, אלונה ויענקל'ה ימשיכו לשפוך כספים אם אין לקבוצות מפעל אמיתי להגיע אליו. סתם לדוגמה, מכבי בעונה טובה בליגה האירופית הכניסה קרוב ל-80 מיליון שקל. אז תשובה קצרה, הם לא ישקיעו וספק אם ישארו וכך יקרה גם בליגות בינוניות נוספות באירופה, דוגמת פולין, בולגריה, בלגיה, סקוטלנד – וכך יהפוך הכדורגל לגולף, מועדון סגור לעשירים בלבד! וכך גם ימות אט אט. ויקח איתו לקבר מספר ליגות רב.
השלב הבא יהיה שהנבחרות לא יקבלו אישור לשתף את כוכביהם הגדולים שמשחקים בליגת הזהב הזו ובואו נדמיין מונדיאל או יורו בלי רונאלדו, מסי ועוד רבים. אז אם המהלך הזה הוא באמת מנוף לשנות את שיטת התמלוגים, אזי הוא גאוני וכולם ירוויחו. אם הוא יקרום עור וגידים זהו תום הכדורגל כפי שהכרנו והפיכתו ללבן, עשיר, מתנשא ורע.
הכוח אצל האוהדים שכבר החלו להבין את זה ויוצאים במפגנים מרגשים. הכדורגל שייך לאוהדים! והם, ורק הם, יכולים לעצור את ההזיה הזו ויפה שעה אחת קודם! ומאוד הייתי קוצה לראות גם אוהדי קבוצות ישראליות מצטרפים למאבק.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.