הערב זה יקרה: קיליאן אמבאפה יעלה על הדשא וינסה להוביל את פ.ס.ז' לזכייה ראשונה בתולדותיה בליגת האלופות, בהופעת הבכורה שלה בגמר ונגד באיירן מינכן.
למי ששכח, אמבאפה הוא ככל הנראה החלוץ הטוב בצרפת ואחד המועמדים לרשת את מסי ורונאלדו ככדורגלן הטוב בעולם. אמבאפה, בן להורים מקמרון ואלג'יריה, הספיק לעשות לא מעט עד גיל 21. הוא זכה עם צרפת במונדיאל 2018 והבקיע לזכותה 4 שערים, מתוכם אחד בגמר. בשתי קבוצותיו עד כה, מונאקו ופ.ס.ז', כבש הסקורר המוכשר 116 שערים, ממוצע של כמעט 30 בשנה. ברשותו 4 אליפויות ושני גביעים, ושני תארים אישיים של שחקן השנה בצרפת בשנתיים הקודמות.

1 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
(צילום: רויטרס)

עם זאת, יש לאמבאפה עוד הרבה מה להוכיח. המשחק מול באיירן בליסבון יהיה מבחן בגרות אמיתי. זה נשמע אירוני, אבל דווקא הצעיר מכולם, זה שמשתף פעולה בהתקפה עם ניימאר, איקרדי ודי מריה, הוא המבוגר האחראי. ממנו מצפים להיות האיש שייתן את הטון, יקבל כדורים ובעיקר, יכניס אותם לרשת של מנואל נוייר.
יש לאמבאפה עוד שאיפה אחת "צנועה" - לצאת מהליגה הצרפתית לאחת מהליגות הגדולות בעולם. אלמלא הקורונה והטלטלות שהביאה לעולמנו השנה, הוא היה כבר מזמן חותם בריאל מדריד, ליברפול או יובנטוס. הופעה טובה בגמר וקבוצות שכאלה, על אף המשבר הכלכלי שפוקד אותן, יעשו כל מאמץ להחתימו בקרוב.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.