הזגזגן

תורת משה, המהדורה הדיגיטלית
ב־13.8.2018, בדיוק היום לפני שנתיים, רכש משה חוגג את בית"ר ירושלים מאלי טביב. עידן ורד, שהיה גם אז קפטן ויובש על ידי הבעלים היוצא משיקולים כספיים, נשם לרווחה. היום חווה את הביוש והייבוש הקפטן השני דן איינבינדר. בעל הבית, שהגיע מתחום המטבעות הדיגיטליים והבטיח "רוח חדשה", דורש ממנו עוד קיצוץ בשכר אחרי 30 האחוזים שעליהם כבר ויתר. לא רוצה? שב בחוץ בגביע הטוטו. טקטיקת טביב חיה ובועטת.
בדיוק השבוע נחשף ב"כלכליסט" כי חוגג רכש מניות בהנפקה של "קבוצת דלק", בהיקף כולל של 30־25 מיליון שקל, והפך למשקיע הגדול ביותר בחברה אחרי בעל השליטה יצחק תשובה. זה בערך אותו הסכום (26 מיליון) ששילם לטביב עבור בית"ר, אבל עכשיו הוא מצא קבוצה מדליקה הרבה יותר מהמנורה, ויש לו זמן להתמקח על עוד חמישה אחוזים בחוזה של הקפטן. בטח כשאין קהל.
6 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
קצת צורם. חוגג
(צילום: עוז מועלם)
לפני כחודש וחצי רכש חוגג פורשה מפוארת עם מנועים חשמליים בשווי של קרוב לשני מיליון שקל. לפני כן הייתה לשופוני למבורגיני, וזה די כיף, אבל גם קצת צורם על רקע דרישתו לסיוע כספי מהמדינה ולקיצוץ רוחבי מהשחקנים.
ועכשיו, לפי הפרסומים, עומדת על הפרק החתמת עומר אצילי. חוגג עצמו לא התבטא בנושא, אך "גורמים בסביבתו" מדווחים על חיבוטי נפש. קצת מוזר, כי בעבר הבעלים הכריז: "אנו רואים ערך עליון בהטמעת ערכים חברתיים־חינוכיים במחלקת הנוער", ולא מזמן צוטט "גורם בבית וגן" שאמר: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לגעת באצילי. מדובר בשמו הטוב של המועדון".
6 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
(איור: אופיר בגון)
אבל האוהדים הלחוצים לוחצים והבעלים, כך פורסם, "אמר בשיחות פרטיות כי הנושא רגיש ומורכב", התייעץ עם רב, וממתין להחלטת הפרקליטות. כלומר במקום לקבל הכרעה מוסרית, הוא תקוע בצומת ההלכה פינת מורה נבוכים.
מה עמדת האדמו"ר א' אוחנה קשה לדעת. בשנה שעברה, אחרי שפרחחים נאלחים מלה פמיליה נכנסו למסעדה שבה ישבו הבעלים ורעייתו, והטיחו בפניה קללות שהנייר אינו סובל, היו"ר הדעתן לא נותר אדיש. "בושה וחרפה", התרעם אז אוחנה. "מה, אין להם נשים? אין להם אחיות? אין להם בנות?"... רק חבל שאותן קושיות לא נשמעות עכשיו בעניין אצילי, ובזמן שבעלי המועדון נעזר באנשי דת, הורי הנערות נזקקים לפסיכולוגים.
6 צפייה בגלריה
אלי אוחנה
אלי אוחנה
מה עמדתו? קשה לדעת. אוחנה
(צילום: ראובן שוורץ)
הרבה רוח וצלצולים איפיינו את בית"ר בשנתיים של חוגג, והתקשורת היללה. שכחו לו את הזגזוגים עם המאמנים, לא התרגשו מביטול האירוע הפומפוזי לאוהדים, גימדו את תקרת ההשקעות שניסה לארגן לבעלים עשירים ממנו אחרי שרכש שחקנים בסיטונות, והעלו על נס את מלחמתו בגזענות למרות שהחתמת שחקן ערבי לא עלתה על הפרק. למה מה רציתם, שיתייעץ עם קאדי?

השותף

שחר חדש בגזברות ההתאחדות
הנהלת ההתאחדות אמורה לאשר היום את מינויו של גזבר חדש, ברק קנה, שהיה יועץ פיננסי וחבר דירקטוריון במכבי חיפה. מכיוון שהגזבר אחראי לניהול ענייניה הכספיים של ההתאחדות, ובעל זכות חתימה על המחאות והסכמים, ולאור העובדה שעלה חשש לניגוד עניינים, נמסר כי קנה התפטר מתפקידו במכבי חיפה.
זה חשוב, אלא שהגזבר החדש אינו קשור ליעקב שחר רק בכדורגל. הוא שותפו בעוד חברות, ויושב באופן קבוע במשרדים שבבעלות נשיא מכבי חיפה.
6 צפייה בגלריה
יעקב שחר במשרדי ההתאחדות
יעקב שחר במשרדי ההתאחדות
הגזבר החדש של מכבי חיפה קשור אליו, ולא רק בכדורגל. שחר
(צילום: ראובן שוורץ)
שלום ברק קנה. התפטרת ממכבי חיפה?
"בהתאחדות חשבו שזה לא נכון להיות חבר הנהלה במכבי חיפה, וקיבלתי את דעתם".
אתה שותף של שחר בעוד חברות. תתנתק ממנו גם שם?
"לא".
אתה גם יושב במשרדי החברה שבבעלותו.
"כן, אבל יש כתב של אי־ניגוד עניינים שאני חתום עליו, ואפעל בהתאם להוראותיו".
כלומר, אין לדעתך בעיה בזה שאתם עדיין שותפים עסקיים ואתה יושב במשרדים שלו?
"כל דבר שקשור במכבי חיפה, אני לא אעסוק בו".
גם לא תטוס איתם למשחקים בחו"ל?
"אני אוהד וזה לא ישתנה".
ותמשיך להיכנס למשחקים? אוהדים היום לא יכולים.
"אני אפילו לא יודע לענות לך".
כן, יש עדיין שאלות ללא מענה בקנה, וכל עוד הוא יושב במשרדים השייכים לבעלי מכבי חיפה, אפשר לדבר גם על חשש לניגוד בניינים.

המזפתים

מודי, אלי ובוני מהגגים מהגג
"חוויית משתמש מנצחת כמו שטרם חוויתם", הבטיח מודי בר־און בפרומו לקאמבק של ליגת האלופות. למרגלותיו ישבו כביכול כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי, וברקע נשמע קולו המהדהד של נדב יעקבי: "לא היה כדבר הזההה!"... הציפיות הרקיעו שחקים, אלא שאז הגיעו סוף־סוף המשחקים עצמם, וחוויית משתמש מופרכת כזו באמת טרם חווינו.
6 צפייה בגלריה
בהוא סיפק ביצוע מופלא על כר הדשא. מסי
בהוא סיפק ביצוע מופלא על כר הדשא. מסי
בהוא סיפק ביצוע מופלא על כר הדשא. מסי
(צילום: AP)
בזמן שרונאלדו ומסי סיפקו ביצועים מופלאים שכמותם דווקא חווינו לא מעט, טיפסו בר־און, אלי גוטמן ובוני גינצבורג לגג בית מלון בן 30 קומות בת"א, פלטו את ארסנל הקלישאות הדלוח שלהם, דיקלמו פרסומות מתישות לשלל מוצרי חסות (ללא שום ערך מוסף), והרגישו בעננים.
בין לבין הם שוחחו עם הפרשנים מלמטה, ונקלעו בין השאר לניתוח אישיותו של מאמן ריאל מדריד זינדין זידאן. "הוא לא טיפוס מוחצן, הוא טיפוס מאוד מופנם והתגובות שלו מאוד מאופקות", הסביר גינצבורג. "לא־לא־לא־לא", היסה אותו שגיא כהן. "זידאן של היום זה איש אחר לגמרי. בפגישה הראשונה איתו הוא שפך עליי מים"... הראשון שזיהה!
אחרי שברצלונה הדיחה את נאפולי, המהגגים מהגג כבר ראו את היריבה הבאה. "אני מאמין שהם יקבלו אחוז גבוה יותר מאשר באיירן", אמר הסטטיסטיקאי גינצבורג על התפלגות מהמרי הטוטו. "אין סרט שהם מגיעים ל־40 אחוז", חישב התסריטאי גוטמן. "השאלה אם מהמרים לפי הבנה או לפי אהדה?" איתגר אותם בר־און. "אהדה ורגש", קבע ד"ר גינצבורג. "לא־לא!" מחה פרופ' גוטמן. "הם מהמרים בהתאם לזכייה, ואם הם רוצים לזכות, אני לא רואה את ברצלונה מגיעים ל־40 אחוז"... כלומר, עזבו אתכם עכשיו מהשוואה בין לואיס סוארס לרוברט לבנדובסקי, הרבה יותר מעניין המנגנון הפסיכולוגי שמניע את המהמרים.
6 צפייה בגלריה
אלי גוטמן
אלי גוטמן
אלי גוטמן
(צילום: עוז מועלם)
בשלב הזה הגיעה עוד פינה היסטרית, ובר־און עירבב את הצופים: "כשישאלו את ראקיטיץ' אחרי המשחק איך הוא בישל את השער, הוא יגיד, 'אספתי קצת מים, קורטוב מלח, קצת לימון ועירבבתי". מיד אחר כך, באופן מפתיע, הופיעה שקופית חסות של חברה לייצור טחינה, אך הפעם, ייאמר לזכות צמד הפרשנים, על הגג לא התפתח דיון סביב השאלה: מה חסר במתכון, פטרוזיליה או כוסברה?
אחר כך שאלו את הצופים "מי צריך להתעורר על עצמו", מהו "הרגע המושלם" ומהו "הרגע המדויק", גינצבורג שוב ליהג על ה"טריפל" של הגנת נאפולי מול מסי, גוטמן דווקא איבחן "דאבל־אפ", לפני שחברי ג.ג הפקות ירדו מהגג, נכנסו למעלית, וחזרו ממרומי הפלצנות לקרקע המציאות.

השפנים

ארד ושות' מוטרדים מהטרדות
גם הוועדה המקצועית של הוועד האולימפי קיימה השבוע "דיון מעמיק" בנושא המוגנות מפני התעללות בספורטאיות ובספורטאים, "לרבות ביזוי והטרדות מיניות העלולים להתרחש בסביבה לכאורה מוגנת".
"הספורטאים הם חומר ביד היוצר, ועלינו להטמיע את האתיקה המוסרית לאורך כל שדרת הניהול והאימון ההישגי בישראל", אמרה יו"ר הוועדה יעל ארד בכנס שבו נטלו חלק שלל פיגורות, לרבות מנכ"ל הוועד גילי לוסטיג ויו"ר הוועדה לשוויון מגדרי סוזי יוגב. בלט בהיעדרו: הפטרון של כולם, אלכס גלעדי מהוועד הבינלאומי, שעיתונאית אחת העידה כי בשנות ה־80 הזמין אותה ל”פגישת עבודה” וחשף בפניה את איבר מינו, ועיתונאית אחרת סיפרה כי בשנות ה־90 קיבלה ממנו הצעה מגונה. 30 שנה, לך תזכור.
פורסם לראשונה: 12:09, 13.08.20