בכל עונה פורצים לחיינו מספר שחקנים צעירים שגורמים לנו להתרגש ולהתלהב עוד יותר מהמשחק שאנחנו כל כך אוהבים. עוד ועוד פוסטים של "מה אתה עשית בגיל 16/17/18" ונתון מטורף על ילד שמשגע את אירופה בקסמים שלו. אני רוצה לתת לכם טעימה קטנה משישה שחקנים שלדעתי יפרצו בקרוב. את השחקנים בחרתי מקבוצות וליגות פחות נוצצות, ככה שלא תמצאו כאן שחקנים מברצלונה ודורטמונד ואפילו לא מרן או מבורדו. אני רוצה לתת את הבמה לכישרונות שכנראה עוד לא שמעתם עליהם. חשוב לי לציין שיש המון שחקנים מוכשרים ולעשות רשימה של כולם ייקח נצח, אבל אם התגובות יהיו חיוביות אשמח לעשות לכם הhכרות קצרה עם מספר שחקנים בכל שבוע.
1. יושקו גוורדיול - בלם | 18 | דינמו זאגרב (מושאל מלייפציג)
הבלם הצעיר גדל במחלקת הנוער של דינמו, אותה הוביל לפני שנה לרבע גמר ליגת האלופות לנוער, שם הפסידו לצ'לסי בפנדלים. ערך בסה"כ 18 הופעות בבוגרת. זה לא הפריע לליפציג לשלם 19 מיליון יורו עבור הבלם הכישרוני ולהשאיר מאחור את מועדוני העל של היבשת. יושקו יכול לשחק גם כמגן שמאלי. הוא מהיר מאוד, טכני, חזק פיזית, ובעל יכולת מסירה גבוהה. ב־2015 אינטר רצתה לרכוש אותו תמורת 4 מיליון יורו, אבל הוא סירב למעבר כי חשב שהוא יכול להתפתח טוב יותר בזאגרב.

1 צפייה בגלריה
יושקו גוורדיול דינמו זאגרב
יושקו גוורדיול דינמו זאגרב
יושקו גוורדיול במדי דינמו זאגרב
(Getty Images)

2. מרקו קאנה - בלם/קשר אחורי | 18 | אנדרלכט
מרקו לא היה מיועד לקבוצה הבוגרת, תמיד היו ספקות לגבי הפוטנציאל שלו. הוא לא היה פיזי ומהיר מספיק לקבוצה הבוגרת וכשב-2018 הכריז הבעלים של אנדרלכט על 11 שחקני נוער שיקבלו חוזה בבוגרים, מרקו לא היה אחד מהם.
מועדונים אחרים רצו לקחת את הכישרון הצעיר (ליל וסטנדרד), אבל אז הגיע וינסנט קומפני לתפקיד מאמן/שחקן. קומפני זיהה במרקו את עצמו ונתן לו את ההזדמנות בקבוצה הראשונה. מרקו אולי לא יהיה המהיר ביותר או הגדול ביותר בקבוצה, אבל יודע להסתיר את הפגמים האלה בעזרת אינטליגנציית משחק גבוהה, תבונה והרבה שקט על המגרש. מרקו הוא תלמיד מצטיין בבית הספר ובעל ציונים גבוהים, דבר אשר מעיד על האינטליגנציה הגבוהה שלו.
3. טיאגו אלמדה - קשר התקפי | 19 | ולז סארספילד
מי ייקח את המפתחות בנבחרת ארגנטינה אחרי שמסי יפרוש מהנבחרת? טיאגו אלמדה נחשב כיום לאחד הכישרונות הגדולים בליגה הארגנטינאית. 171 ס"מ של עקשנות, לב גדול והרבה כישרון גדל בשכונה הקשה פוארטה אפאצ'י בבואנוס איירס, ממנה גם יצא קרלוס טבס. יכול לשחק בכל חלקי התקפה, בעל יכולת כדרור מעולה, יכולת מסירה פנטסטית (42% מהמסירות שלו הסתיימו ברחבה) ובעיטה טובה מרחוק. אוהב לעשות את התנועה מצידי המגרש לאמצע ולדרוש את הכדור במרכז קרוב לרחבה.
לאלמדה יש בסה"כ 40 משחקים בקבוצה הבוגרת של ולז, בהם 8 שערים ו־3 בישולים. זה לא מונע מכל הגדולות של הפרמייר־ליג ללטוש עיניים לעבר הכישרון הצעיר, ו-ולז כבר דחתה הצעה של ברצלונה על סך 10 מיליון פאונד.
טיאגו הביעה בעבר התעניינות בלידס יונייטד כשאמר "הייתי רוצה לעבוד תחת ביילסה, צפיתי בכמה נקודות עיקריות של הקבוצה שלו ואהבתי את זה". יהיה מעניין לראות איפה ינחת הכישרון הגדול.
4. אלחסן יוסוף - קשר אחורי | 20 | גטבורג
בשנת 2017 הגיע אלחסן להתרשמות בגטבורג השוודית ואחרי שהרשים במשחק גביע הוענק לניגרי הצעיר חוזה לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות. אך לאחר 15 משחקים בלבד הבינו בגטבורג את הפוטנציאל של הקשר המחונן, החליטו לפתוח את החוזה מחדש, להסיר את האופציה ולהחתימו עד 2023. יוסוף נבחר לשחקן הצעיר של עונת 2019 בליגה השוודית בזכות עבודת ההגנה הטובה שלו ויכולת מסירה גבוהה (מעל 90% דיוק). שחקן חרוץ מאוד, בעל מהירות גבוהה שעוזרת לו לכסות שטחים גדולים במגרש. בשוודיה אומרים עליו "יש לו את הפוטנציאל לכסות את חצי מגרש לבד".
יש התעניינות גדולה ביהלום של גטבורג, בעיקר מצד קבוצות בכירות בבלגיה, אבל נראה שהמועמדת הבכירה לקלוט את הניגרי הצעיר היא לא אחרת מלסטר סיטי שמחפשת מחליף לנדידי. יוסוף צריך להמשיך להתחזק ולעלות עוד מסת שריר כדי להפוך לקשר אחורי ברמה גבוהה.
5. מטיאס ארזו - חלוץ | 17 | ריבר פלייט (אורוגוואי)
"תמיד חלמתי להיות שוער, אבל במשחק הראשון ספגתי 4 שערים, התחלתי לבכות ולא רציתי יותר לעמוד בשער לעולם". אחרי אותו משחק, מאטיאס החליט לשנות עמדה לחלוץ ואנחנו הרווחנו את אחד הכשרונות הכי מעניינים בדרום אמריקה. מטיאס הצטרף לריבר בגיל 8, ובגיל 15 כבר עלה לקבוצה הבוגרת. בגיל 16 הבקיע 6 שערים והעונה עוד 6 שערים ו־3 בישולים ב-17 משחקים.
שחקן מאוד ורסטילי שיכול לשחק גם בכנפיים אם צריך ועם יכולת בעיטה אדירה מרחוק, דריבל מעולה והרבה חוכמת משחק. הוא מעיד על עצמו שלמרות שהוא משחק בתור 9 הוא לא אוהב להישאר בעמדה אחת ומעדיף לנוע בכל השליש האחרון של המגרש, ובכך מקשה על השומרים שלו. בנוסף, בזכות הכוח שלו, הוא מסוגל ללחוץ את שחקני ההגנה ולגרום להם לטעויות ולאיבודי כדור.
עם כל הפוטנציאל הגדול שיש לילד הוא נשאר צנוע ויודע שצריך להמשיך לעבוד קשה כדי להצליח, למרות גישושים מצד קבוצות גדולות באירופה ודרום אמריקה. "אני מעדיף להישאר בריבר אלף פעם מאשר לעבור לקבוצה בה אני לא יכול לשחק. חשוב לי להתקדם מבחינה מקצועית יותר מאשר מבחינה כלכלית", אמר בראיון לעיתון באורוגוואי. נראה שסוארס וקבאני יכולים להיות רגועים שיש מי שייקח את המושכות בנבחרת לאחר פרישתם.
6. טלס מגנו - קשר התקפי | 18 | ואסקו דה גאמה
האמן", ככה הגדיר אותו לושמבורגו, מאמן ואסקו באותה תקופה ומאמן ריאל מדריד בעבר, לאחר שבמשחק האחרון של עונת 2019 מגנו ביצע למברטה מעל ראשו של גבריאל דיאז, שלא התלהב מהתרגיל, בעט לו בראש וראה את האדום. מגנו, שגדל במחלקת הנוער של ואסקו ממנה יצאו גם רומאריו וקוטיניו, זכה לערוך את הופעת הבכורה שלו בגיל 16 בלבד. תחילה שיחק כחלוץ, אבל בזכות הזריזות והדריבל המצוין שלו החליטו בוואסקו להעביר אותו לכנף שמאל. למגנו יש בסה"כ 37 הופעות בקבוצה הבוגרת עם 4 שערים ו־3 בישולים, ומקום בפנקסי השחקנים של כל הקבוצות הגדולות באירופה.
ליברפול כמעט ושילמה את סכום השחרור שלו, 50 מיליון יורו, אבל ירדה מהעניין בגלל הקורונה. יובנטוס, ברצלונה, צלסי, ריאל, סיטי וכמעט כל מועדון גדול בודק את האופציה לצרף את "האמן". ב־2019 השתתף עם ברזיל במונדיאל עד גיל 17 והיה מצוין בשלב הבתים, אבל בשמינית הגמר נפצע בירך במשחק מול צ'ילה ונאלץ להפסיד את שאר משחקי הטורניר, כאשר ברזיל דהרה כל הדרך עד לזכייה בגביע.
אז מה מיוחד בילד של ואסקו? הוא ניחן בדריבל ומהירות נהדרת, בעיטה חזקה ברגל שמאל והרבה חוכמת משחק וחוצפה חיובית. עם זאת, הוא צריך להתחזק עוד ולהעלות מסת שריר. נראה שלנער מריו יש עתיד מזהיר, ולחשוב שבגיל 9 אימו הפסיקה לשלם את חשבונות החשמל ומכרה את כל מה שהיה ברשותה כדי שתוכל לשלם עבור נסיעה למחנה אימון עם ואסקו בפורטוגל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.