בימינו אנשים נוטים לחלק את המדינה ל"ישראל הראשונה" ו"ישראל השנייה", אז גם את ליגת העל שלנו אפשר לחלק לשניים. כולכם מכירים את החילוצים של דן גלזר, הסיומת של רוקאביצה, מסירות החץ של ז'וזואה והשיאים של טננבאום, אבל בצד השני של הליגה, הפלייאוף התחתון, יש שחקנים נהדרים שנשארו בצל. לכן הכנתי הרכב מהשחקנים הכי טובים בפלייאוף התחתון.
שוער: איתמר ישראלי. אחת מתגליות העונה. אחרי שנים כשוער שני בבני יהודה, ישראלי קיבל הזדמנות בבכפר סבא, ובגיל 27 רשם עונת בכורה כשוער ראשון בליגת העל. הוא חתום על עצירת שני פנדלים ושמר על שער נקי בעשרה משחקים. יכולתו הטובה לא חמקה מעיניו של יצחק שום, שהעניק לו חוזה חדש.
2 צפייה בגלריה
איתמר ישראלי על הכתפיים של אביב סולומון
איתמר ישראלי על הכתפיים של אביב סולומון
איתמר ישראלי על הכתפיים של אביב סולומון
(צילום: ראובן שוורץ)
מגן ימני: חגי גולדנברג. שחקן אנדרייטד. גולדנברג שיחק ברוב הקריירה במכבי פ"ת, שבה גדל, נדד לנתניה וקריית שמונה, והעונה הטובה שלו בחדרה אמורה להחזיר אותו לאור הזרקורים. העובדה שהוא יכול לשחק כבלם שלישי איפשרה לשרון מימר לשנות מערך תוך כדי משחק. הוא מדורג רביעי בליגה בתיקולים מוצלחים, בישל 4 שערים והוכיח שהוא יכול לשחק בקבוצת צמרת.
בלם: סודיק אטנדה. שחקן שרבים לא יודעים בכלל שהוא משחק בליגת העל. הבלם הניגרי הנהיג את ההגנה של כפר סבא והיה יציב לאורך כל העונה, רכש מעולה של הירוקים.
בלם: דן מורי. למרות החמצת הפנדל בחצי גמר הגביע, עוד עונה סולידית של הקפטן של הכתומים. היה מצוין במערך של שלושה בלמים וגם במערך של שניים. בעיקר בזכותו בני יהודה היא הקבוצה שספגה הכי מעט בליגה חוץ ממכבי תל אביב.
מגן שמאלי: יהב גורפינקל. עשה התקדמות נהדרת בשתי העונות בחדרה, ובעונה הבאה הוא יוכל להתחרות עם סאן מנחם על עמדת המגן השמאלי במכבי חיפה. בעונה שעברה היה סולידי הגנתית אבל לא היה קיים התקפית, העונה הוא שיפר גם את משחק ההתקפה.
קשר אחורי: סמואל בראון. בתחילת העונה חשבו שהקשר הבלונדיני הבכיר בקריית שמונה הוא עדן קארצב, אבל אחיו הצעיר של וובה הוכיח שהכישרון שלו לא נופל מהמושאל ממכבי תל אביב שרשם עונה מאכזבת מבחינתו. בראון רשם התקדמות אדירה, היה יציב כל העונה ועשוי להיות האקזיט הבא של איזי.
2 צפייה בגלריה
אליאל פרץ
אליאל פרץ
אליאל פרץ
(צילום: ראובן שוורץ)

קשר: שלומי אזולאי. הז'וזואה של אשדוד. אחרי עונת הפריצה בבית"ר, אזולאי ניסה את מזלו במכבי תל אביב ומכבי חיפה ולא הצליח להשתלב, ירד מדרגה לאשדוד שהיא הקבוצה המושלמת מבחינתו, בה הפך לברומטר המרכזי. כבש 8 שערים ובישל 8.
קשר: אליאל פרץ. בתחילת העונה פרץ לקח סיכון גדול מאוד כשעזב את מכבי תל אביב ועבר באופן קבוע להפועל חדרה. בבני יהודה ובעונה שעברה בחדרה נראה שהוא מתקשה לפרוץ, אבל העונה פרץ פרץ בגדול. כל המשחק של חדרה מבוסס עליו, הוא כבש 8 שערים וההצטרפות שלו לרחבה מהקו השני היא בין הטובות בארץ. יהיה מאוד מעניין לעקוב אחריו באוסטריה.
קשר התקפי: עומר פדידה. כפר סבא הבטיחה את ההישארות כמה מחזורים לפני סיום הליגה בגלל שתי סיבות: הגנה טובה ועומר פדידה. עד העונה פדידה נע על התפר של גדול על הלאומית אבל לא מספיק לליגת העל, והעונה הוא הפציץ 10 שערים, כמעט כולם שערי ניצחון, כולל על מכבי חיפה ובית"ר.
חלוץ: דין דוד. במשך שנים דין דוד ראה את כל חבריו ממחלקת הנוער באשדוד מתקדמים לקבוצות גדולות, בעוד הוא היה כשרון מבוזבז. את היכולות היו לו, בניגוד לרוב החלוצים בישראל הוא רוצה לקבל את הכדור לשטח ולא לרגל, ובזכות המהירות העצומה שלו הגיע להרבה מצבים אבל נחשב למחמיצן גדול. העונה הוא שיפר פלאים את הסיומת שלו וכבש 11 שערים.
חלוץ: רז שטיין. כבש ובישל 52% מהשערים של נס ציונה, וללא התרומה שלו הכתומים רק יכלו לחלום על כך שהם יילחמו על הישארות עד המחזור האחרון. שטיין לא הצליח להשאיר את קבוצתו בליגה, אבל הוא נתן עונה אישית פנטסטית, ואין ספק שהוא צריך להישאר בליגת העל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.