לפני קצת יותר מחודש, רוני אוסאליבן זכה באליפות העולם בסנוקר בפעם השישית בקריירה. במהלך אותה אליפות הוא סיפק התבטאות מעוררת מחלוקת נגד הדור הצעיר בענף ואמר ש"יצטרך לאבד זרוע ורגל כדי לצאת מ-50 הראשונים בעולם".
אתמול (חמישי) הגיעה הנקמה הקטנה של הדור הצעיר. אוסאליבן, במשחקו הראשון מאז הזכייה באליפות העולם, הפסיד 5:4 לארון היל, שחקן אירי בן 18 בעונתו הראשונה בסבב המקצועני בסיבוב השני של טורניר המאסטרס האירופאי.
2 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
(צילום: Getty Images)
26 שנים בגיל ו-28 שנים בסבב מפרידות בין השניים, אך אתמול בשידור חי בטלוויזיה, הציג היל מפגן מרשים של קור רוח וניצח במשחקון המכריע עם ברייק יפה של 78 נקודות. קודם לכן, היל פתח מצוין את המשחק ועם ברייקים של 74 ו-52 נקודות עלה ל-1:3. אוסאליבן התעורר וניצח בשלושת המשחקונים הבאים תוך שהוא קובע במשחקון השביעי את הסנצ'רי הראשון שלו העונה. אוסאליבן עלה ל-3:4 – והיה במרחק משחקון מהסיבוב הבא, אבל את היל הצעיר זה לא הרשים, הוא השווה ל-4:4 ואת המשחקון המכריע כאמור ניצח בסטייל.
היל נחשב לכישרון עולה בענף. בשנה שעברה הוא זכה באילת באליפות אירופה לנוער, השנה הוא הגן על התואר ואף זכה באליפות היבשת עד גיל 21 – הישג שהעניק לו כרטיס לסבב המקצועני לשנתיים. בסיבוב הבא הוא ינסה להפתיע שועל ותיק נוסף בסבב, מת'יו סטיבנס.
בכלל היה זה יום מוצלח לשחקנים הצעירים. פיטר דוולין בן ה-24, גם כן בעונתו הראשונה בסבב, הדהים 4:5 את מארק וויליאמס, בן המחזור של אוסאליבן ואלוף העולם שלוש פעמים. ג'קסון פייג', הוולשי בן ה-19 – שנחשב לאחד הכישרונות הצעירים המבטיחים בסבב, הכניע 4:5 את ג'ק ליסווסקי, המדורג 14 בעולם. השחקן הסקוטי-ישראלי עדן שרב הפסיד בסיבוב הראשון 5:3 לצ'ן זיפאן הסיני.
2 צפייה בגלריה
עדן שרב. הפסיד
עדן שרב. הפסיד
עדן שרב. הפסיד
טורניר המאסטרס האירופאי נערך בימים כתיקונם במדינות אירופאיות מחוץ לבריטניה, אך השנה בגלל מגפת הקורונה – הוחלט כי חמשת הטורנירים הראשונים של העונה ייערכו במילטון קיינס שבאנגליה. המנצח בטורניר שייחתם ביום ראשון הקרוב יזכה ב-80 אלף פאונד.
נגיף הקורונה אגב לא פסח על הסבב. דניאל וולס, מי שהיה אמור להיות היריב הראשון של אוסאליבן , נמצא חיובי לקורונה ונאלץ לפרוש מהטורניר. יחד איתו פרשו גם השחקנים גארי ווילסון שנמצא חיובי לנגיף ודייויד לילי ואליוט סלסור שבאו עמו במגע.