מתווה רשת הביטחון הכלכלית בין משרד האוצר למינהלת הליגה בכדורגל משנה את חוקי המשחק הכלכלי של הקבוצות. המתווה הכתוב לא הוצג לציבור, אך פורסם בתקשורת שמשרד האוצר סירב לממן בכספים ציבוריים משכורות גבוהות מאוד, ולכן על-מנת ליהנות מההקצבה על הקבוצות להציג קיצוץ של כ-30% משכר השחקנים בעונה הקרובה ביחס לזו הקודמת.
כתוצאה מכך נוצרה מציאות לפיה ניתן להעריך שרוב המועדונים הגיעו לתקרת התקציב כדי לשמור על רשת הביטחון, כך שכל צירוף של שחקן ייתכן ויפרוץ את התקרה התקציבית שנקבעה על-ידי משרד האוצר, ומשמעות הדברים היא מניעת קבלת רשת הביטחון הכלכלית לאותה קבוצה. אלה סכומים דיפרנציאליים שנועדו לכסות את הפסד ההכנסות ממינויים וממכירת כרטיסים, ומוערכים בסכומים שבין כשני מיליון (הפועל חיפה) לכ-15 מיליון (מכבי חיפה לדוגמה), ואין קבוצה בליגת-העל שיכולה להרשות לעצמה לוותר על סכומים אלה במציאות של קורונה.
1 צפייה בגלריה
בנאפולי ניקו את האצטדיון כדי למנוע הידבקות
בנאפולי ניקו את האצטדיון כדי למנוע הידבקות
הקורונה משנה את חוקי המשחק
(צילום: EPA)
אם כך מה יוכלו לעשות קבוצות כדורגל בליגת-העל כדי להתחזק העונה? התחילו להתרגל למושג הבא: "טרייד" – עסקה שבה קבוצה מקבלת שחקן או שחקנים תמורת שחקן או שחקנים של קבוצה אחרת. ניתן גם להגיע לטרייד משולש בין שלושה מועדונים.
העונה קבוצות יוכלו לצרף שחקנים כמעט אך ורק באמצעות טריידים עם מועדונים אחרים. לצורך כך כל קבוצה צריכה שתהיה לה "סחורה" לסחור בה. ניקח לצורך הניתוח וההבנה את הפועל חיפה כדוגמה: מה יש לקבוצה "לסחור" בו?
4 בלמים ובהמשך (אחרי חזרתו של קפילוטו מפציעה) גם 5 בלמים פותחים בליגת העל שמהם אפשר להעביר בלם אחד או שניים לקבוצות אחרות.
אילו קבוצות אטרקטיביות בשביל קבלת תמורה עבור "סחורה" זו?
קבוצות חצי תחתון של הטבלה עם כמות ספיגה של יותר מ-1.5 שערים במשחק או קבוצות עם צורך בבלם כתוצאה מפציעה או נסיגה ביכולת או קבוצות ליגה לאומית.
מה יהיה לאותן קבוצות להציע בטרייד?
שחקנים ישראלים וזרים שלא התאקלמו או שנמצאים בהפרת משמעת או שלא מימשו את הפוטנציאל.
מתי זה יקרה?
אם הקורונה לא תקפיא את הליגה אז בימים האחרונים של חלון ההעברות שייסגר ב-12 באוקטובר או בחלון ההעברות של ינואר אם לא יידחה בגלל הקורונה.
זה מה יש ועם הטרייד הזה צריך לעבוד. אל תהיו מוטרדים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.