"ככל שיהיו יותר שחקנים שישחקו בחוץ, תהיה לנו נבחרת טובה יותר. אם הייתי נשאר עוד שנתיים במכבי פ"ת, לא הייתי קרוב לרמת המשחק שלי היום בגיל 21 ולא הייתי מתקדם. ידעתי שאוכל להגיע לרמה הזו, אני מרגיש חלק מהרמה של ליגת האלופות ורוצה לשאוף לכמה שיותר במקומות האלה".
". הדובר: מנור סולומון, שהפך לשם חם באירופה, כזה ששחטאר דונייצק סירבה למכור אותו לאטאלנטה תמורת 12.5 מיליון יורו.
האוקראינים שילמו ללוזונים לפני שנה וחצי מחצית מהסכום, והם כנראה בטוחים שיוכלו לקבל עליו הרבה יותר בעתיד. בינתיים הטאלנט הצעיר שולח מסר לחבריו שנשארו בארץ: "מזלזלים בכדורגלן הישראלי, וכרגע אין לנו מספיק שחקנים בליגות בכירות, אבל יש שחקנים כמו זהבי שהוא ענק, דאבור שעושה דברים גדולים ו־וייסמן שעשה משהו מטורף ויגיע לליגה בכירה בקיץ. אני רואה אחד כמו דן גלזר שעשה עונה ענקית, אז יאללה, בוא תצא לאירופה. אותו דבר יונתן כהן".
4 צפייה בגלריה
סולומון חוגג עם דודו
סולומון חוגג עם דודו
סולומון חוגג מול וולפסבורג. "תמיד האמנתי בעצמי"
(צילום: AP)
סולומון עבר שלוש פציעות, שבגללן החמיץ לא מעט משחקים, אבל התפוקה שלו מדהימה: בכל 104 דקות על המגרש הוא מספק שער או בישול. היבול כולל שני שערים בליגת האלופות במשחקי החוץ נגד אטאלנטה ומנצ'סטר סיטי, ושלשום הוא הוסיף כיבוש מול וולפסבורג בדרך לרבע גמר הליגה האירופית. בליגה האוקראינית הוא הבקיע שלושה שערים ובישל חמישה.

"השתפרתי בהמון אספקטים"

שחטאר קיבלה עליך הצעה משמעותית מאטאלנטה. "מדובר במועדון עשיר, זה סכום שמבחינתם שווה גול או שניים שלי בליגת האלופות, ולכן הסכום שנדרש עליי הוא לפחות כפול ממה שהוצע עד עכשיו. אם תגיע הצעה ששחטאר תסכים ותהיה מקובלת עליי, יכול להיות שאעבור".
לאן אתה רוצה להגיע? "רוצה להתקדם לליגה בכירה יותר: ספרד, איטליה, אנגליה או גרמניה. לאיזו קבוצה? ברצלונה. כמו 90 אחוז מהישראלים, אני אוהד ברצלונה. זה כדורגל שאני אוהב, וכמובן לאו מסי. להגיע למועדון כזה מאוד קשה, על גבול הבלתי אפשרי, אבל אני תמיד חולם בגדול".
4 צפייה בגלריה
סולומון חוגג עם דודו
סולומון חוגג עם דודו
סולומון חוגג עם דודו. "תמיד אמרו שאני מזכיר את הברזילאים"
(צילום: רויטרס)
מה השתנה אצלך באוקראינה? "השתפרתי משמעותית בהמון אספקטים, למשל ריצות לעומק, מעורבות, מסירות מפתח, בעיטות לשער, ניצול מצבים ובישולים. מה שעצר אותי זה שנפצעתי שלוש פעמים ולכן החסרתי יותר מ־15 משחקים ובאחרים שותפתי רק לרבע שעה או 20 דקות - אחרת הייתי עושה עונה טובה יותר. תמיד האמנתי בעצמי וידעתי מה אני שווה. ידעתי שאוכל להגיע לרמה הזו".
יש לכם 12 ברזילאים בסגל, גם זה בטח עוזר. "תמיד אמרו שאני מזכיר את הברזילאים בסגנון המשחק שלי. ברגע שאתה משחק עם קליברים טכניים כאלו, אתה משפר עוד יותר את קבלת ההחלטות. לפעמים באימונים, עם המסירות הקצרות ביניהם, אתה תופס את הראש ולא מאמין. אם אתה משחק מולם אתה מתעצבן, כי אתה לא יכול לגעת בכדור".
4 צפייה בגלריה
אטאלנטה
אטאלנטה
סולומון יגיע לאטאלנטה? "זה מועדון עשיר"
(צילום: AFP)

מפוקס יותר באירופה

נראה שאתה מגיע חד למשחקי המאני־טיים באירופה, ולא בכדי הודבק לך הכינוי "הג'וקר". "יכול להיות שאני מפוקס יותר במשחקים באירופה. אני יודע שיש לי פרק זמן מסוים לשחק, שבו כל העיניים עליי, ושיש פה חשיפה ענקית. אני לא חושב על מי שרואה אותי, כמו למשל במכבי פ"ת שחשבתי בכל מהלך מה יגידו ומה יחשבו עליי. שיפרתי מאוד את העניין המנטלי, ולכן אני יותר מרוכז במה שיש לי ברגליים. אם אתה לא מוכיח את עצמך במקומות האלה, אתה לא מתאים לפה".
איך אתה מתמודד עם הישיבה על הספסל? "באירופה משחקים בכנפיים שני כוכבים מהטופ העולמי, טייסון ומוראש, ולכן קשה מאוד. המאמן לואיש קסטרו אמר לי השבוע שהוא יודע שאני בכושר מטורף, אבל קשה לתת לי לפתוח באירופה. זה קשה ומתסכל, אבל אני מתמודד עם זה".
4 צפייה בגלריה
לואיס קסטרו
לואיס קסטרו
המאמן קסטרו. "הוא יודע שאני בכושר מטורף"
(צילום: גטי אימג'ס)
איך אתה מסתדר בתקופת הקורונה באוקראינה? "למדתי פורטוגזית, אז אני כבר חלק מהחבורה הברזילאית. לא ראיתי את המשפחה והחברים כבר חצי שנה, קשה לי עם זה. בקייב מסתובבים חופשי, המסעדות פתוחות ויש אירועים. ברגע שתחודש הליגה בעוד חודש, תותר כניסה של 25 אחוז מתכולת האצטדיון".

"כל הנבחרת צריכה לעשות הגנה"

מה הציפיות שלך לקראת משחק הנבחרת מול סקוטלנד ב-8 באוקטובר? "אני תמיד מאמין שאפשר לעבור, מול סקוטלנד הכל פתוח. בקמפיין האחרון היו רגעים מסוימים שהוכיחו שאנחנו נבחרת עם פוטנציאל. אנחנו צריכים להיות יותר יציבים. יש לנו יכולת התקפית טובה. כל הנבחרת צריכה לעזור בהגנה, אחרת גם סרחיו ראמוס ורפאל וראן לא יעזרו לנו".
מה אתה חושב על המינוי של וילי רוטנשטיינר למאמן הלאומי? "הופתעתי כמו כולם, לא ידעתי שהוא אפילו מועמד. אני שמח מהמינוי הזה, הרי אין לנו הרבה זמן להתכונן, והוא מכיר אותנו מקרוב. הוא מבין כדורגל ואחד שעשה דברים שמאמנים אחרים רק יכולים לחלום עליהם".