קבוצת הרכיבה המקצוענית "ישראל סטארט-אפ ניישן" מינתה את הבריטית שרי פרידהאם לנהל חלק ממרוצי הקבוצה, כאשר במקביל מונה לתפקיד זהה גם המאמן הישראלי דרור פקץ׳.
עבור שניהם מדובר בפריצת דרך: זאת הפעם הראשונה שאישה תעבוד כספורט דירקטור – תפקיד מקביל למאמן במשחק כדורגל או כדורסל - בקבוצה הנמנית על הדרג הגבוה בעולם. ולראשונה ידריך איש מקצוע ישראלי במרוצים בסבב הגראנד טור.
3 צפייה בגלריה
איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין, גיא ניב
איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין, גיא ניב
מתכוננים לעונה הבאה. סטארט-אפ ניישן
(צילום: אפי שריר)
3 צפייה בגלריה
פרידהאם
פרידהאם
"מקווה להעניק השראה". פרידהאם
(צילום: אלכס דאפיל)
"לא צירפנו אותה כי היא אישה", הסביר מנהל הקבוצה צ׳ל קרלסטרום. "הגענו למסקנה שיש לה את הכישורים והניסיון הדרושים". בעלי הקבוצה, סילבן אדמס הוסיף: "שרי קיבלה את התפקיד בזכות ההצלחות שלה. היא מקצוענית מעולה ועכשיו תקבל הזדמנות לנהל כמה מהרוכבים הטובים בעולם במרוצים".
פרידהאם הגיעה חדורת מטרה לתפקיד החדש: "התנהלתי מול רוכבים גברים בעבר, ואני מצפה שישפטו אותי על סמך התוצאות. אני גאה להפוך לדירקטורית הראשונה בדרג הזה באחת הקבוצות המובילות, ואני מקווה שזה יעניק השראה לבאות אחרי".
3 צפייה בגלריה
כריס פרום
כריס פרום
החיזוק המשמעותי. כריס פרום
(צילום: AP)
עבור פקץ׳ בן ה-39 מדובר בסוג של שיבה הביתה. רוכב אופני ההרים המקצועני לשעבר נמנה עם מקימי הקבוצה לפני שש שנים כשנקראה "סייקלינג אקדמי", ושימש כספורט דירקטור בעונה הראשונה שלה, אז קבוצה קטנה וצנועה שהתחרתה במרוצים שוליים ברובם. בשש השנים שחלפו מאז נסקה הקבוצה לדרג הגבוה בעולם, כאשר השנה הופיעה לראשונה בטור דה פראנס ואף ניצחה שלבים בג׳ירו דה איטליה והוואלטה אספניה. לקראת העונה הבאה התחזקה ברוכבים ברמה עולמית, ובראשם מנצח הטור דה פראנס כריס פרום.