את המשפט הזה אמר רודי טומג'נוביץ ב־1995, לאחר שיוסטון שלו זכתה באליפות מהמקום השישי, וזה משפט שתקף לכל אלופה בכל ספורט. עונת ה־NBA חוזרת לישורת האחרונה שלה באורלנדו, והקבוצות מתחילות להגיע לבועה ולהתכונן לפלייאוף, אך עדיין לא ברור למה לא סופרים את הראפטורס, שרושמים עונה מצוינת ונראים כרגע כמועמדים ודאיים לקחת את המזרח.
מאז האליפות והעזיבה הדרמטית של קוואי לנארד, כל הפרשנים היו בטוחים שטורונטו תהפוך להיות קבוצת פלייאוף נחמדה, אך לא אחת שיכולה לדגדג את מילווקי, בוסטון או פילדלפיה הצעירה והמשתפרת. אך עם מאמן נהדר כמו ניק נרס ועוד וטרנים מנוסים כמו קיי לאורי ומארק גאסול, היא עדיין חיה ונושמת – גם בלי הסופרסטאר.
1 צפייה בגלריה
איבקה זורק מול גובר
איבקה זורק מול גובר
איבקה זורק מול גובר
(צילום: רויטרס)
טורונטו סיימה את העונה לפני פגרת הקורונה במאזן 18:46, טוב יותר מהעונה שעברה עם אותו קוואי שהביא לה אליפות. העונה פסקל סיאקם עשה קפיצה אדירה משחקן משלים לאולסטאר שלוקח את הקבוצה על הגב. אמנם הוא עדיין לא קליבר ברמה של קוואי והשחקנים הגדולים, אך עם גרף ההשתפרות שהוא מראה והארסנל הרחב שלו כאשר כל פעם הוא משפר דברים חדשים – לא נופתע אם כבר באורלנדו נראה אותו מתייצב בשורה אחת עם הגדולים ביותר.
השינוי שעברה הקבוצה הוא לא רק הקפיצה שעשה סיאקם לאחר עזיבת קוואי, אלא גם לקיחת האחריות של לאורי כשחקן הוותיק. העונה הוא קולע יותר, משחק יותר ומבין שהוא צריך למלא את החור הגדול שנותר. כמובן שאי אפשר להתעלם מפרד ואן וליט, שמאז הפלייאוף שעבר לא עוצר לרגע.
טורונטו התחילה את העונה בסערה, כאשר השלישייה של סיאקם, לאורי ופרד ואן וליט עשתה פלאים, עד שסיאקם נפצע והמומנטום נעצר אחרי 15 ניצחונות ברציפות, שהציבו אותה במקום השני במזרח. עכשיו טורונטו חוזרת מהפגרה הזאת חזקה מאי פעם.
רק להזכיר שהיא לא רק הקבוצה של הטריו החדש הזה שנוצר, אלא נהנית גם משחקנים אחרים כמו איבקה הוותיק, גאסול שראינו אותו מוריד משמעותית במשקל וכך יוכל לשחק דקות רבות בפלייאוף הקשוח, וצעירים כמו נורמן פאוול ואו ג'י אנונובי. כל התלכיד הזה יכול לעשות את ההבדל, כאשר על כל החגיגה מנצח מאמן נהדר שיודע להפתיע כל פעם מחדש. טורונטו נראית בהחלט כמועמדת ללכת עד הסוף. הרי לה כבר יש את הניסיון, רוב השחקנים שלה היו במעמד הזה וזכו באליפות. גם בלי קוואי, זו עדיין קבוצה שאין הרבה טובות ממנה בליגה, ואין סיבה שלא תעשה זאת שוב.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.