2010. ליגת ה-NBA משתלטת על ניו אורלינס הורנטס בהיעדר רוכש חדש לקבוצה. הקבוצה נמצאת לאחר מספר עונות שיא בהובלת כריס פול, טייסון צ'נדלר, דיוויד ווסט ופז'ה סטויאקוביץ'. בשנת 2011 פול ביקש לעזוב, והקבוצה, שביקשה לקבל עבור הכוכב רווח מקסימלי, הסכימה על עסקה שבה פול יעבור בטרייד משולש ללייקרס עבור סוללת שחקנים, בראשם לאמאר אודום. בסופו של דבר, הליגה ביטלה את הטרייד לאחר שמספר מבעלי הקבוצות הביעו את מורת רוחם ממנו בטענה לחוסר איזון.
2021. הליגה קורסת תחת נטל הקורונה, אך בעיקר סובלת משחקנים ששכחו כי תפקידם לשחק כדורסל. בתחילת העונה עלו לפרקט לראשונה יחד קווין דוראנט וקיירי אירווינג בברוקלין, ובעוד כל אחד מהם סובל מבעיות אישיות שונות, מוקדם מאוד בעונה אנחנו מגיעים לשיא שבו ארווינג מפסיק לענות למאמן סטיב נאש ונעלם מהקבוצה. מהר מאוד מתגלה שההיעדרות שנקשרה לאירועי הקפיטול היא בעיקר תופעת דניס רודמן - התאווררות במסיבה המונית. שחקן נוסף שעושה שימוש באותה תופעה הוא ג'יימס הארדן, הכוכב הבלתי מעורער של יוסטון רוקטס, שהספיק לשחק עם שלל כוכבים דוגמת פול, ראסל ווסטברוק והעונה ג'ון וול.

1 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
(צילום: getty images)

למרות שנשארו לו שנתיים בחוזה, הארדן התעקש מתחילת העונה על טרייד, ובתהליך עשה הכל כדי לדפוק את הרוקטס שהפקידו בידיו את הקבוצה. השיא היה כשטען השבוע שהמצב בקבוצה "בלתי הפיך". הקבוצה פעלה עוד יותר מהר להעביר אותו משורותיה והודיעה שלא ישחק במדיה עד לפתרון הסוגיה.
כך קרה שהארדן הועבר לנטס בטרייד ענק שכלל 4 קבוצות, 7 שחקנים ו-9 בחירות דראפט. לא ברור איך הנטס מתכננים לנהל את הקבוצה מפה הלאה. מדובר באמירה חדה על רצונם לנצח כאן ועכשיו, על חשבון עתיד הקבוצה ואפילו בניגוד למציאות על המגרש. כל אחד מטריו הכוכבים הוא שחקן דומיננטי שמתבטא ביכולותיו כשהכדור בידיים שלו. אם הנוסחה בתחילת העונה התבססה על החלטות עצמאיות של דוראנט וארווינג, מעכשיו הם יצטרכו לקבל שיטת משחק מוכתבת על ידי צוות המאמנים שתתן ביטוי ליכולות של כל אחד מהם. הסבירות שזה יקרה נמוכה, שכן כבר לפני תחילת העונה נרשמה אי הסכמה בין ארווינג לדוראנט בנוגע לניהול המשחק. בשיחה זו הם הפכו את נאש לנון-פקטור לפני שבכלל שיחקו דקה ביחד.
הטרייד הזה הוא בשורה רעה ל-NBA. הוא מראה שכל שחקן, בלי קשר למיליונים שהוא מרוויח, קיבל אישור להחליט שמחר הוא לא קם לעבודה. מצד שני, יש כאן בשורה: פראיירים לעולם לא מתים. יוסטון יצאה נשכרת מהמהלך, כשקלטה את ויקטור אולדיפו המצוין מאינדיאנה ונפטרה מהמיגרנה שהביא לה הארדן. בליגה שדוגלת באיזון ולא ברייטינג הטרייד הזה היה מתבטל באופן מיידי, והארדן היה מושעה מפעילות. במקום זאת, הוא קיבל כל מה שרצה ועבר ליעד שהוא עצמו בחר. עכשיו נצטרך לראות אם המהלך ישתלם לקבוצות המעורבות. אני מסמן מנצחת אחת כרגע: יוסטון. היא יכולה לפתוח פרק חדש והכרחי. אם הנטס ייקחו אליפות העונה - רק אז ברוקלין תסומן בתור מנצחת. בהצלחה להם בינתיים לשחק עם כדור אחד בלבד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.