צפו בפלצ'יק מדבר אחרי הזכייה
(צילום: אורן אהרוני)

איגוד הג'ודו נאלץ להכניס את היד לכיס כדי לממן מענקים למדליסטים האירופים הטריים פיטר פלצ'יק וטל פליקר, בעקבות החלטת הוועד האולימפי לבטל את חלוקת הכספים בשל משבר הקורונה.
באופן מסורתי, הוועד האולימפי מחלק סכומים נאים לספורטאים שמביאים הישגים בתחרויות מטרה. לפי הקריטיונים שנקבעו בעבר, אלוף אירופה הטרי פלצ'יק אמור היה לקבל 50 אלף שקל על מדליית הזהב, ואילו פליקר שזכה במדליית כסף היה צפוי ליהנות מ־35 אלף שקל.
3 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק על הפודיום
פיטר פלצ'יק על הפודיום
פלצ'יק. האיגוד דאג לו
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
סמדג'ה, פליקר והמדליה
סמדג'ה, פליקר והמדליה
גם פליקר וסמדג'ה ייזכו למענקים
(צילום: איגוד הג'ודו)
בעקבות החלטת הוועד בספטמבר לא לחלק כספים על הישגים, השניים אמורים היו להישאר בידיים ריקות, אך איגוד הג'ודו דאג לכך שלא יקופחו ויממן את המענקים מתקציבו. בנוסף לפלצ'יק ולפליקר, גם המאמנים שלהם יקבלו מענקים, שמגיעים למחצית מהסכום שמקבל הספורטאי. מי שעוד ייהנו ממענקים הם טוהר בוטבול ואורי ששון (4,000 שקל כל אחד) וגם ששת המדליסטים באליפויות אירופה לנוער.
"אנחנו תומכים בספורטאים שלנו בכל מצב", אמר יו"ר האיגוד משה פונטי. "נכון שאנחנו נמצאים בתקופה קשה, אבל דווקא עכשיו צריך להמשיך לתת להם את המענקים. אני קורא למשרד הספורט להתערב ולטפל בבעיה. את אורי ששון, המדליסט האולימפי מריו 2016 שהמשיך לקמפיין נוסף, החליטו להוריד סגל, ואנחנו באיגוד העברנו החלטה בהנהלה שנשלים לו את ה-2,500 שקלים שנלקחו ממנו".
3 צפייה בגלריה
גראנד פרי
גראנד פרי
פונטי. "קורא למשרד הספורט להתערב בבעיה"
(צילום: אורן אהרוני)
מהוועד האולימפי נמסר: "מינהלת הספורט ההישגי קבעה שהחל ממרץ 2020, בשל משבר הקורונה, לא יינתנו השנה תמריצים עבור אליפויות עולם ואירופה מאחר שמרבית התחרויות בוטלו ונדחו ל־2021. ההחלטה נועדה לשמור על אחידות בין הספורטאים".