השוער של הלטבי של קבוצת ה-NHL קולומבוס בלו ג'אקטס, מאטיס קיבלנייקס (24), מצא את מותו בתאונה מוזרה, בה זיקוק תקול שהתפוצץ עליו גרם לו פגיעות קשות בחזה.
על פי משטרת נובי, מישיגן, הזיקוק גרם לשריפה בבית בזמן שקיבלנייקס בילה בג'קוזי עם מספר אנשים נוספים וניסה למצוא מחסה. בסופו של דבר הוא התפוצץ סמוך לשוער הלטבי וגם לו לנזק הרסני ללב ולריאות, מה שהביא למותו הכמעט מיידי.
2 צפייה בגלריה
מאטיס קיבלנייקס
מאטיס קיבלנייקס
תאונה טראגית. מאטיס קיבלנייקס
(צילום: AP)
"קיימת פציעה חיצונית כלשהי על גופו, מה שגורם לנו להאמין שלפחות חלק מהזיקוק התפוצץ ממש עליו", אמר מפקד משטרת נובי ג'ייסון מייר. "אך אנו לא בטוחים אם זו הייתה פגיעה ישירה או רסיס מהפיצוץ שגרם לפציעות שלו".
כארבע דקות וחצי לאחר השיחה אליהם, הגיעו שירותי החירום שהובילו את קיבלנייקס לבית חולים מקומי, שם הוכרז על מותו. "נכון לעכשיו הוא די משוכנעים שמדובר בתאונה טראגית", הוסיף מייר.
קיבלנייקס פתח העונה בשני משחקים במדי הבלו ג'אקטס ושיחק במדי לטביה באליפות העולם האחרונה בהוקי. הוא רשם בסך הכל שמונה משחקים בליגת ה-NHL והיה אמור לקבל דקות רבות יותר בעונה הבאה.
2 צפייה בגלריה
מאטיס קיבלנייקס
מאטיס קיבלנייקס
קיבלנייקס במדי הבלו ג'אקטס
(צילום: AP)
"אנו המומים ועצובים בעקבות מותו של מאטיס קיבלנייקס, ואנו מוסרים את תנחומינו הכנים לאמו אסטרידה, למשפחתו וחבריו בשעה קשה זו", אמר הנשיא לענייני הוקי של קולומבוס ג'ון דייוידסון. "קיבי היה בחור צעיר ויוצא דופן שבירך כל יום וכל אחד עם חיוך וההשפעה שהייתה לו על המועדון בארבע השנים שלו איתנו לא תישכח".
לפני משחק מספר 4 של גמר ה-NHL, סטנלי קאפ, בין טמפה ביי ומונטריאול, נערכה דקת דומייה לזכרו של קיבלנייקס והקומישינר של הליגה גארי בטמן נשא דברי הספד.