לטורניר הקופה אמריקה ביוני 2020, לאו מסי הגיע בסטטוס מוזר. כולם ציפו ששוב יאכזב בנבחרת, למרות עונה אישית אדירה שהסתיימה בתואר הכי חשוב עם ברצלונה, מיד אחרי שבליגה הלב נשבר עם דרמת VAR בלתי נשכחת.
2 צפייה בגלריה
השנה שהייתה התשף ליאו מסי ברצלונה פייק
השנה שהייתה התשף ליאו מסי ברצלונה פייק
השנה המצוינת של מסי
ב-24 במאי, בדקה ה-98 של מחזור הסיום מול אלאבס, הוא סיפק סלאלום יוצא דופן אפילו בסטנדרטים שלו: 12 נגיעות בכדור הותירו שישה שחקנים זרוקים על הדשא, שלושה מהם בתוך רחבת ה-16, בדרך לרשת.
אלא שאז השופט אלחנדרו הרננדס נקרא למסך. אחרי שש דקות של ויכוחים עם הניידת - הוא פסל את השער בגלל נגיעת יד לא מכוונת בתחילת המהלך. מסי קילל והורחק, סוארס נשך שפתיים, פיקה חיקה תנועת חתימה על צ'ק לכיוון העסקנים במרומי היציע. במקום שער אליפות הירואי, 0:0 מביש וחגיגות במדריד.
לאחר המשחק הטיל מסי פצצה: "נפרדתי היום מהליגה הספרדית. גמר ליגת האלופות יהיה המשחק האחרון שלי בברצלונה, אנצל את סעיף השחרור שלי בחינם. הגיע הזמן שבארסה תתחיל משהו חדש, בהנהגת האיש הענק הזה", אמר, מחווה בידו לעבר המאמן קיקה סטיין. "רציתי להיפרד עם מתנה מושלמת, אבל אסתפק בהחזרת גביע האלופות למקומו הטבעי". בדרכו החוצה הותיר מאחוריו שלוש שניות של דממה, לפני שחמק ממטח השאלות. אף מילה על השופט, אף מילה על היעד הבא.
2 צפייה בגלריה
השנה שהייתה התשף ליאו מסי ברצלונה פייק
השנה שהייתה התשף ליאו מסי ברצלונה פייק
מסי. "אסתפק בהחזרת גביע האלופות למקומו הטבעי"
את ההבטחה הוא קיים כעבור שישה ימים עם שלושער באיסטנבול (אחד בראש, אחד ברגל, אחד בימין), בדרך ל-0:3 מפלצתי בגמר על פפ גווארדיולה ומנצ'סטר סיטי, שהגיעו כפיייבוריטים אחרי קאמבק מיתולוגי ואליפות מופרעת באנגליה. "אמרתי כבר בעבר: אף קבוצה לא פייבוריטית מול מסי", סיכם גווארדיולה.
"אני לא מופיע למשחקים גדולים, זה ידוע", אמר מסי בסיום בחיוך מר והוסיף: "אם לא אזכה עם ארגנטינה הקיץ בקופה אמריקה, לא עשיתי כלום". אחר כך הרצין וירה: "אני אזכה בקופה אמריקה". והוא קיים.
שמונה שערים היו לו בטורניר שהתקיים בארגנטינה וקולומביה - ומקום רביעי בלתי נתפס במספר הקילומטרים שרץ, ורץ, ורץ, עד הגביע: צמד מול ברזיל ברבע הגמר בארבעה ביולי, במשחק שכונה "יום העצמאות של לאו", שער מול אורוגוואי בחצי הגמר ועוד 0:3 בגמר, הפעם "רק" עם שער ושני בישולים, מול קולומביה בבוגוטה. לאו מסי הניף גביע כקפטן נבחרת ארגנטינה, והוריד קוף מהגב.
2019/20 הפכה לעונת חותמת: הגדול בכל הזמנים. "אני מאושר, אבל אם לא אזכה במונדיאל בקטאר ב-2022, לא עשיתי כלום", אמר אחרי המשחק, הוריד את כובע ה-CAMPEON, ולחש: "אני אזכה במונדיאל בקטאר".