בעקבות המצב הביטחוני והטילים לעבר רחבי המדינה, נבחרת השחייה הפראלימפית של ישראל לא יכולה להמריא לאליפות אירופה שתיפתח ביום שבת בספרד.
הנבחרת היתה אמורה לעלות מחר (שישי) על הטיסה, אבל חברת לופטהנזה החליטה לבטל את הטיסות בעקבות המצב. עבור הנבחרת מדובר בתחרות בינלאומית ראשונה מאז הקורונה והתחרות הגדולה היחידה לפני המשחקים הפראלימפיים בטוקיו בהם ישתתפו שמונה שחיינים.
2 צפייה בגלריה
מארק מליאר
מארק מליאר
מארק מליאר
(צילום: קרן איזקסון)
מי שמודאג מהמצב, הוא מאמן הנבחרת יעקב בנינסון: "ביטלו לנו עכשיו את הטיסה ואין לנו שום דרך להגיע לאליפות אירופה. זאת תחרות אחרונה לקריטריון לאולימפיאדת טוקיו, ההכנה הכי גדולה ואנחנו נשארים בארץ".
"אנחנו חייבים להיות שם. מדינת ישראל לא יכולה להוריד את הידיים ולא לעזור לנו. לא יעצור אותי כלום, אנחנו חייבים להיות שם עם אלופי עולם, אלופי אירופה כשיש לנו משלחת מגווונת עם מוסלמים, דרוזים, נוצרים ויהודים שמביאים הרבה כבוד למדינה ומתאמנים יחדיו יום יום. לא מספיק הייתה לנו קורונה ולא יכולנו להתחרות, עכשיו גם הטילים יעצרו אותנו?
2 צפייה בגלריה
עמי דדאון
עמי דדאון
עמי דדאון
(צילום: קרן איזקסון)
ד"ר רון בולוטין, המנהל המקצועי סיפר: "אנחנו מנסים למצוא פתרונות. אמרו לנו שיום ראשון אולי יהיה טיסות אבל נפסיד יום תחרות אחד חשוב, זה אמנם לא אולימפיאדה אבל תחרות מאוד חשובה. אני מקווה שאולי מישהו ירים את הכפפה ויעזור לנו כי כרגע אין לנו פתרון, אולי רק מישהו שיש לו מטוס פרטי".
בין חברי המשלחת שאמורים לטוס נמצא אלוף העולם ב-400 מטר חתירה, מארק מליאר, שצפוי לשחות את המשחה החשוב שלו ביום ראשון. עוד במשלחת: אלוף אירופה עמי דדון, המדליסטית אראל הלוי, שכבר ביום שני המשחה החשוב שלה ב-400 חתירה, יוליה גורדיצוק, אלוף העולם הנוכחי ב-150 מעורב איאד שלבי, ורוניקה גירנקו, באשר חלבי ואריק מליאר".