טימו ורנר בחר בצ'לסי. החלוץ בן ה־24, שכבר הפך לשחקן קבע בנבחרת גרמניה, סיכם בבלוז ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי הוא ישחק שם בעונה הבאה.
לפי כל הדיווחים, צ'לסי תשלם 60 מיליון יורו על המעבר, ורנר עצמו ישתכר כ-10 מיליון יורו בעונה.
1 צפייה בגלריה
ורנר חוגג
ורנר חוגג
ורנר חוגג
(צילום: Getty Images)
הוא רושם עונה פנטסטית עם 25 שערים עד עכשיו בבונדסליגה ועוד ארבעה בליגת האלופות. העפיל עם לייפציג לרבע הגמר וללא ספק מדובר באחד המלפפונים החמים לקראת הקיץ, עם התעניינות מכל קבוצות היבשת, הבכירות בהן היא ליברפול של קלופ וברצלונה.
החלוץ בחר ללכת בדרך קצת שונה, ליעד שלא ציפו שהוא יגיע בסופו של דבר. אז למה דווקא צ'לסי? הנה שלוש סיבות:
1. הרצון להיות שחקן מוביל: לטימו היו המון מחזרים, גם מנצ'סטר סיטי ויונייטד היו בתמונה, אך באף מועדון הוא לא היה מקבל את אותו יחס בהיררכיה כמו בצ'לסי. במנצ'סטר סיטי ובליברפול הוא היה נכנס לתוך מכונה משומנת שפחות מאדירה אינדיבידואלים.
בברצלונה כמובן היה חוסה בצילו של לאו מסי, כמו עוד הרבה שחקנים גדולים שעברו במועדון הקטלוני לאורך השנים. גם ביונייטד הייתה לו תחרות קשה בהיררכיה עם אנתוני מרסיאל ומרקוס רשפורד.
בצ'לסי הסיפור אחר. הוא יקבל את ההזדמנות להיות המוביל, הפרנצ'ייז פלייר אם תרצו. אותו כבוד שקיבלו אדן האזר, דידייה דרוגבה וגם מאמנו העתידי פרנק לאמפרד. הכדור כמובן ברגליים של ורנר כרגע, ואם הוא ינצל את ההזדמנות הוא יהפוך להיות הפנים של צ'לסי בשנים הקרובות.
2. סגל צעיר ושאפתן: ורנר מצטרף לסגל שחקנים צעיר וכישרוני, בדומה לרד בול לייפציג אותה הוא עוזב. תמי אברהם, מייסון מאונט, קאלום הודסון אודוי, כריסטיאן פולישיץ' – אלו הם חבריו החדשים להתקפה. מדובר כאן בשחקנים בגילאי 20־22, שאם הכל יילך כמו שצריך, כולם או לפחות חלקם יוכלו להישאר בצ'לסי שנים רבות. הם יגדלו יחד, יתאמנו יחד, ישחקו יחד וכמובן יוכלו ליצור כימיה יחד, אשר עשויה להחזיר את הבלוז לטופ ולבנות שושלת לכמה שנים.
אז כמובן שיש את עניין ההיררכיה והתחרות, ואם נסתמך על היסטוריית העבר תמיד יהיה לפחות שחקן אחד שלא יהיה מרוצה, אך אפשר להגיד שטימו ורנר ישמש כמנצח על התזמורת. גם כשחקן קצת יותר מבוגר, גם כשחקן עם תג מחיר גבוה וכמובן גם כשחקן שכבר הביא קבלות עד עכשיו.
גם חאקים זייך בן ה-27 סגר בצ'לסי לעונה הבאה ויתפוס חלק חשוב בסגל, גם הוא בדומה לשאר השחקנים הצעירים עדיין לא מימש את מלוא הפוטנציאל ושואף לזכות בתארים.
צ'לסי חוותה בעונות האחרונות עונות מעבר, טיפחה את הנוער שלה ונתנה קצת יותר דקות לצעירים. אפשר להגיד שהעונה הבאה תהיה שנת משוב, וטימו יהיה זה שיעמוד בראשה.
3. שקט תעשייתי: אפשר להגיד שכבר מתחילת העונה השמועות לגבי קבוצתו הבאה של ורנר ריחפו באוויר. גם בלייפציג ידעו שזה רק עניין של זמן. החלוץ כמובן נתן את עונת הפריצה שלו וההתעניינות מקבוצות הפאר רק התעצמה. עצם זה שוורנר כבר החליט איפה ישחק תאפשר לו לקבל שקט מהמדיה ומכל ענייני המשא ומתן.
כעת החלוץ יוכל להתפנות ולהיות כל כולו מרוכז בעונה הנוכחית, ונסות להוביל את לייפציג לליגת האלופות, בלי הסחות דעת מיותרות.
עושה רושם שטימו עשה את ההחלטה הנכונה. הוא מגיע לקבוצת פרמייר־ליג גדולה שנבנתה מחדש, עם יסודות חזקים, שם יוכל לממש את מלוא הפוטנציאל שלו ולהיות במרכז הבמה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.