טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) זכה הערב (שישי) במדליה השלישית של ישראל בגראנד סלאם תל אביב בג'ודו אחרי שבקרב על הארד ניצח את הגיאורגי המצוין לאשה שבדאטואשווילי.
בוטבול גבר על יריבו, האלוף האולימפי מלונדון וסגן אלוף אירופה המכהן, 2:02 דקות בתוך ניקוד הזהב. שני הג'ודוקות היו עם שני עונשים כל אחד, ועונש שלישי, מעט מעורר מחלוקת של הגיאורגי, זיכה את הישראלי בניצחון בקרב ובמדליה.
3 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
מדליה שלישית לישראל. טוהר בוטבול
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול עם מדליית הארד
טוהר בוטבול עם מדליית הארד
בוטבול עם מדליית הארד
(צילום: אורן אהרוני)
את היום שלו פתח בוטבול עם ניצחון בוואזרי על הבריטי אריק האם כדי לעלות לשמינית הגמר. שם ניצח את אלונסו וואנג מפרו ועלה לרבע הגמר, אבל טעות של חוסר ריכוז עלתה לו בהפסד לרומני אלכסנדרו ראיקו - והוא נפל לבית הניחומים. הוא התאושש עם שני וואזרי, ששווים איפון מול שוקה ואדזים מבלארוס והעפיל כאמור לקרב על הארד.
בוטבול גדל בקדימה-צורן ובגיל 15 עבר לחדרה, כאשר כבר מגיל 4 הוא החל להתאמן תחת הדרכתו של אורן סמדג'ה. במהלך הקריירה הגיע לשורת הישגים מכובדים, כשבין היתר זכה במדליית הארד באליפות אירופה לנוער ב-2014 ומדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 23 שנערכה בתל אביב ב-2018. לשיאו הגיע ב-2019 עם מדליית הכסף בטורניר המאסטרס שהתקיים בסין. ההצלחה היום צפויה לקדם אותו בדירוג העולמי, כשכרגע הוא מדורג שישי.
3 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול עם מדליית הארד
טוהר בוטבול עם מדליית הארד
יום שהסתיים עם חגיגה
(צילום: אורן אהרוני)
אתמול, ביום הראשון של התחרות, ישראל סיפקה יום מוצלח במיוחד וסיימה עם שתי מדליות. תמנע נלסון לוי זכתה בזהב וגילי כהן זכתה בכסף.
מחר, ביום השלישי והאחרון של הגראנד סלאם, ייכנסו למעגל התחרויות בין היתר מדליסט הארד האולימפי אורי ששון (מעל 100 ק"ג), אלוף אירופה פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג), לי קוכמן (90 ק"ג), ענבר לניר (עד 78 ק"ג) ורז הרשקו (מעל 78 ק"ג).