קבוצות שופכות טונות כסף על שחקנים, בעודף מחתימות מאמן. קבוצות יפטרו מאמן לפני שיפטרו שחקנים וזו טעות, כי האיש הכי חשוב בקבוצה הוא המאמן. שחקנים מנצחים משחק, מאמן לוקח אליפות.
גם אתמול מאמן ניצח במשחק, המאמן הלא נכון. יאניס ספרופולוס קיבל ים מחמאות כשהגיעו לו, אבל לא מצא פתרונות למהלכים של צ'אבי פסקוואל. המאמן הספרדי ניצח ב-15 מ-18 המפגשים שלו עם מכבי תל אביב. אתמול הוא העלה את המאזן ל-16 ניצחונות.
6 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
נוקאאוט מפסקוואל. יאניס ספרופולוס
(צילום: אורן אהרוני)
פסקוואל הקפיץ את זניט סנט פטרסבורג מקרקעית היורוליג לקבוצה משמעותית בזכות ההגנה. קבוצה מאומנת נבחנת ביציבות וגם אתמול זניט שמחזיקה את היריבות שלה על 72.5 נקודות, פספסה את היעד בחצי נקודה. 72:78.
בחמש הדקות האחרונות זניט ניסתה להפסיד בכל דרך אפשרית ולא הצליחה. החטאות עונשין וליי-אפים, איבודי כדור כולל הפרה נדירה כשלא הצליחו להעביר את קו מחצית המגרש תוך שמונה שניות. הכדורים של זניט הלכו שוב ושוב למלכודת הדאבל-טים של ספרופולוס ופיגור של 16 נקודות הצטמצם לשלוש בלבד, אבל כנראה שאי אפשר לעבור בחינה כשמתכוננים בערב שלפני הבחינה.
6 צפייה בגלריה
הכין את זניט בצורה נהדרת. צ'אבי פסקוואל
הכין את זניט בצורה נהדרת. צ'אבי פסקוואל
הכין את זניט בצורה נהדרת. צ'אבי פסקוואל
(צילום: EPA)
כשקבוצה מפסידה יש לזה סיבות, ואם ספרופולוס לא מסביר מה לא עבד, מחסור באנרגיה זה ערבוב. שיחתימו את שר האנרגיה יובל שטייניץ. כדורסל הוא משחק מדויק, אפשר לתכנן ולבצע מהלכים, ליזום בהגנה, לשחק בהרכבים נכונים. איפה היה אתמול עומרי כספי, שהיה מצוין בניצחון על חולון לפני יומיים, כשהקבוצה התפרקה?
ההגנה של מכבי ת"א בנויה על לחץ של יובל זוסמן וג'ון דיברתולומאו על מוביל הכדור ועל כיסוי מאחור של אותלו האנטר שמתקן טעויות וסוגר חורים של כולם. 2:14 דקות אחרי שעלה לשחק, האנטר נפצע בפנים ולא חזר. בלעדיו המעמסה בהגנה נפלה על זוסמן וג'ון די.
הגנה משחקים חמישה שחקנים או שלא משחקים בכלל. טיילר דורסי וסקוטי ווילבקין מתמקדים בהתקפה וזריקות ההתאבדות שלהם בדקה האחרונה כשזניט התקפלה קטן-קטן, היו הדבר האחרון שמכבי ת"א הייתה צריכה.
6 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
איפה עומרי כספי היה?
(צילום: ראובן שוורץ)
6 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(צילום: אורן אהרוני)
הכדורסל של מכבי ת"א הוא מקרי ואינדיבידואלי. בשלב מסוים גם יובל זוסמן, שחקן סופר קבוצתי, התחפש לווילבקין, הזיז את כולם הצידה ועבר לאחד על אחד. יובל פתח אתמול בחמישייה, כנראה בעקבות ביקורת על ספרופולוס שמתייחס לטעויות של זוסמן בחומרה יתרה.
הרבה ביקורת הוטחה באנטה ז'יז'יץ'. אחרי פתיחת עונה טובה הוא הלך ושקע, בעיקר נוכח ההתאוששות המפתיעה של דראגן בנדר. אתמול בנדר חזר לאפס נקודות ב-17:52 דקות, וז'יז'יץ' פתח מצוין עם 10 נקודות ברבע הראשון. זה יפה, אבל כשהסנטר הקרואטי הוא הטופ סקורר שלך כנראה שיש בעיות ביתר חלקי הקבוצה.
אלייז'ה בראיינט הוא גארד מוכשר. אחת התנועות היפות שלו היא ליי-אפ הפוך. שחקן שזורק ביד ימין מנתר בדרך כלל על הרגל ההפוכה, שמאל. בראיינט מבצע צעדים הפוכים, משנה כיוון, זורק בימין ומנתר על ימין. בדרך כלל זה מטעה את השומר שלו, אבל אתמול הרוסים פשוט לא אכלו את ההטעיה, נשארו לעמוד במקום וקיבלו ממנו שתי עבירות תוקף רצופות שעצרו את הקאמבק של מכבי.
6 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
(צילום: אורן אהרוני)
6 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט
לא אכלו את ההטעיות שלו. אלייז'ה בראיינט
(צילום: אורן אהרוני)
עוד רעיון. מול קבוצה שמשחקת סבלני בהתקפה צריך לשחק סבלני בהגנה. בדקות שההגנה של מכבי ת"א הייתה טובה הם חטפו סלים על הבאזר. נגד קבוצה שרגילה "לאכול" את השעון לא צריך ללחוץ 24 שניות כי ב-15 השניות הראשונות להתקפה הם לא מאיימים על הסל. קשה לשמור על ריכוז 24 שניות, לכן צריך לתת להם להעביר 15 שניות במהלכי סרק ואת השמירות הכפולות להביא ב-8-9 השניות האחרונות להתקפה.
מחר בערב מכבי ת"א, שהידרדרה שוב לתחתית היורוליג ואולי בלי אותלו האנטר, תארח את הפועל ירושלים אחרי הפסד קשה לנס ציונה בארנה. שיהיה מעניין.